  • 11. Data: 2015-04-01 22:59:33
    Temat: Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    > Co ty do mnie piszesz? Co w tym projekcie jest takie trudne?

    Masz rację 150zł to nie są kosmiczne pieniądze, zwracam honor :)
    Tylko po co mam blachę przypinać do rezonatora skoro ja generator
    termostatyzowany już mam, chcę go tylko dostroić.
    Więc zakładam, że jak z wyjścia 1PPS uformuję sobie takt 0,1Hz (podzielę
    przez 10) to otwarcie bramki pomiarowej tym sygnałem w moim mierniku na
    wskazane 10s zliczania da mi całkiem przyzwoitą powtarzalność kolejnych
    odczytów bez potrzeby zaprzęgania dotakowy pętli PLL, FLL.
    Chodzi mi o najprostsze sprzęgnięcie odbiornika GPS z częstościomierzem i
    jego podkalibrowanie bez dobudowywania kolejnych bloków systemu, z kolejnymi
    generatorami uśredniającymi wahania 1PPS.

  • 12. Data: 2015-04-01 23:59:49
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 19:11, jedrek pisze:
    > Zegarek komputerowy do dokładnych nie należy, więc jak to widzisz?
    > Albo czegoś tu nie rozumiem?

    NTP zapewni Ci kilka milisekund różnicy w stosunku do wzorca,
    niezależnie jak długo będziesz wykonywał pomiar.
    Jeśli więc możesz zostawić swój licznik na kilka dni to osiągnięta
    dokładność może być całkiem spora.

    --
    AWa.