  • 61. Data: 2009-07-23 15:16:17
    Temat: Re: odkurzacze
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Leszek K." napisał
    > No popatrz, a w moim byłym amplitunerze (JVC) po takim potraktowaniu po
    > około minucie wzmocnienie automatycznie spadało o 3 dB. W tym co teraz mam
    > (technics) po pół minucie włącza się wentylator, a po następnych paru
    > minutach wyłącza się + napis na wyświetlaczu "overload".

    ales mnie rozbawił, wentylator we wzmacniaczu, w zyciu nie widziałem, ale
    wyglada na to ze tandeta wkracza w każdą dziedzinę, przestań kupować złomy,
    kup coś porządnego to nie będziesz miał takich problemów:O)

  • 62. Data: 2009-07-25 19:31:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 02:22, Papa Smerf pisze:

    > a w jakie moce wierzysz?:O)
    > wybacz, ale to akurat nie jest kwestią wiary:O)

    Jak to nie? Przecież kilka scalaków generujących 1.6 kW mocy
    w chwilę osiągnie dobrych 200 deg C. Chyba, że będziesz je
    chłodził wodą.

    > gdybym w tym wzmacniaczu zmniejszył radiator na tyle żeby rozgrzewał się
    > do tych 100 stopni to zapewniam cię że zagotował by garnek wody i to nie
    > jeden!:O)

    Ale pasywne chłodzenie w zamkniętej, często wsuniętej w ja-
    kąś szafkę obudowie wyposażonej wyłącznie w nieco szpar
    wentylacyjnych nie poradzi sobie z rozproszeniem takiej
    mocy w powietrzu.

    > nic nie sugeruję, stwierdzam jedynie fakt że w takim procesorze jest
    > podobna ilość krzemu co w tranzystorze mocy i ilość złącz nie ma tu nic
    > do rzeczy!:O)

    1) *Liczba* złącz.

    2) Z tą ilością krzemu to przesadziłeś. Uważasz, że w tran-
    zystorze mocy jest kilkaset mm^2 krzemu?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 63. Data: 2009-07-26 00:10:53
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Radosław Sokół" napisał:
    > Jak to nie? Przecież kilka scalaków generujących 1.6 kW mocy
    > w chwilę osiągnie dobrych 200 deg C. Chyba, że będziesz je
    > chłodził wodą.

    każdą, powtarzam, każdą moc można odprowadzić pasywnie!:O)

    > Ale pasywne chłodzenie w zamkniętej, często wsuniętej w ja-
    > kąś szafkę obudowie wyposażonej wyłącznie w nieco szpar
    > wentylacyjnych nie poradzi sobie z rozproszeniem takiej
    > mocy w powietrzu.

    nic nie jesst zamknięte w pudełku, bo wszystkie radiatory znajdują się na
    zewnątrz!:O)

    > 2) Z tą ilością krzemu to przesadziłeś. Uważasz, że w tran-
    > zystorze mocy jest kilkaset mm^2 krzemu?

    hahaha, kilkaset, dobre, proponuje roztłuc sobie procesorek i naocznie
    sprawdzić ile tam tego krzemu jest, i zapewniem cię, powtarzam, zapewniem
    cię ze jest to porównywalna ilość co w kilku tranzystorkach mocy!:O)

  • 64. Data: 2009-07-26 13:36:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.07.2009 02:10, Papa Smerf pisze:
    > każdą, powtarzam, każdą moc można odprowadzić pasywnie!:O)

    Ale oczywiście wzrost mocy musi pociągać za sobą wzrost
    powierzchni wymiany z powietrzem. Przy 50 W procesora tą
    powierzchnią jest całkiem potężny radiator, mocno ożebro-
    wany (dużo większy, niż typowe stosowane przy chłodzeniu
    pasywnym). Przy 500 W obstawiam, że radiator musiałby być
    wielkości przeciętnego notebooka i mieć zapewnione chło-
    dzenie konwekcyjne.

    Poza tym źródło ciepła musi być odpowiednio duże, bo na-
    wet miedź nie ma takiej przewodności cieplnej, by olbrzy-
    mią moc odbierać z małej płytki krzemu.

    > nic nie jesst zamknięte w pudełku, bo wszystkie radiatory znajdują się
    > na zewnątrz!:O)

    Szafka zostaje. Chyba, że wymusisz od użytkownika insta-
    lację na otwartej przestrzeni.

    > hahaha, kilkaset, dobre, proponuje roztłuc sobie procesorek i naocznie

    Po co? Krzem jest na wierzchu.

    > sprawdzić ile tam tego krzemu jest, i zapewniem cię, powtarzam,
    > zapewniem cię ze jest to porównywalna ilość co w kilku tranzystorkach
    > mocy!:O)

    *Kilku*. Pewnie oddzielnych. Czyli każdy ma osobną obudowę
    i oddaje ciepło do własnego fragmentu radiatora.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 65. Data: 2009-07-26 13:48:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > powierzchnią jest całkiem potężny radiator, mocno ożebro-
    > wany (dużo większy, niż typowe stosowane przy chłodzeniu

    nie gdybaj tylko przedstaw tu wyliczenia pokazujące jaka powierzchnia
    radiatora jest w stanie pasywnie odprowadzic jaką moc? (przy różnict
    temperatur 1 stopień)
    i dopiero przedstaw dlaczego nie ds się tego odprowadzić pasywnie:O)

    > Poza tym źródło ciepła musi być odpowiednio duże, bo na-
    > wet miedź nie ma takiej przewodności cieplnej, by olbrzy-
    > mią moc odbierać z małej płytki krzemu.

    pasywnie, czy aktywnie tak czy siak z tej małej powierzchni musisz tą moc
    odebrać wiec nie kumam o co ci chodzi?:O)

    > Szafka zostaje. Chyba, że wymusisz od użytkownika insta-
    > lację na otwartej przestrzeni.

    wystarczy notka w instrukcji obsługi o nistawiania urządzenia w szczelnie
    zamkniętych szafkach i nie przykrywania urządzenia np: kapeluszem:O)

    > *Kilku*. Pewnie oddzielnych. Czyli każdy ma osobną obudowę
    > i oddaje ciepło do własnego fragmentu radiatora.

    mylisz sie znowu, wszystkie są podłączone do tego samego radiatora:O)

  • 66. Data: 2009-07-26 15:25:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.07.2009 15:48, Papa Smerf pisze:

> [...]
    > temperatur 1 stopień)
    > i dopiero przedstaw dlaczego nie ds się tego odprowadzić pasywnie:O)

    A dlaczego *ja* mam to liczyć? Nie znam się na takich obli-
    czeniach. Jeśli Ty jesteś w tym taki dobry, przedstaw odpo-
    wiednie wyprowadzenie.

    Ja rozumuję "na chłopski rozum". Jeżeli do sprawnego utrzy-
    mania temperatury jednego sporego układu scalonego wydziela-
    jącego 80 W mocy w cieple trzeba radiatora wielkości trzech,
    czterech ludzkich pięści, to przy 1600 W radiator musiałby
    być 20 razy większy. Oczywiście, wraz ze wzrostem temperatury
    sprawność rośnie, ale wątek dotyczy możliwości pasywnego
    chłodzenia peceta, a tam temperatura krzemu musi wynosić
    60-70 stopni max.

    > pasywnie, czy aktywnie tak czy siak z tej małej powierzchni musisz tą
    > moc odebrać wiec nie kumam o co ci chodzi?:O)

    Po pierwsze, przy chłodzeniu aktywnym będzie większa różnica
    temperatur między radiatorem i urządzeniem chłodzonym, a więc
    i większa sprawność odbioru ciepła.

    Po drugie, oczywiste jest, że "gęstość" energii w przelicze-
    niu na jednostkę powierzchni jest ograniczona.

    > wystarczy notka w instrukcji obsługi o nistawiania urządzenia w
    > szczelnie zamkniętych szafkach i nie przykrywania urządzenia np:
    > kapeluszem:O)

    Dodawaj taką notkę do pecetów. Na pewno wszyscy przeczytają
    i się zastosują...

    > mylisz sie znowu, wszystkie są podłączone do tego samego radiatora:O)

    A czy ja pisałem, że do kilku innych radiatorów? Przeczytaj
    jeszcze raz powyższy akapit.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 67. Data: 2009-07-26 17:48:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Radosław Sokół" napisał:
    > A dlaczego *ja* mam to liczyć? Nie znam się na takich obliczeniach.

    bo to ty twierdzisz ze to niemożliwe, momi faktu że takie urządzenia
    istnieją i działają!:O)
    a skoro nie znasz się na ty, jak sam piszesz, to nie wypowiadaj się o
    rzeczach o kturych nie masz bladego pojęcia!:O)

    > Dodawaj taką notkę do pecetów. Na pewno wszyscy przeczytają
    > i się zastosują...

    a sie nie stosują? to weź wstaw PCta do zamkniętej szafki i zobaaczymy jak
    sobie radzi?:O)

  • 68. Data: 2009-07-27 16:05:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.07.2009 19:48, Papa Smerf pisze:
    > bo to ty twierdzisz ze to niemożliwe, momi faktu że takie urządzenia
    > istnieją i działają!:O)

    Nie. Nie neguję istnienia takich urządzeń. Neguję Twoje in-
    formacje o tym urządzeniu, bo wydaje mi się nieprawdopodobne,
    by chłodzone pasywnie urządzenie wydzielało 1.6 kW mocy w
    trybie ciągłym dłużej niż kilka sekund.

    Zacznij może od podania mi oznaczeń bezpiecznika sieciowego
    w tym wzmacniaczu i oznaczenia samego wzmacniacza.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 69. Data: 2009-08-02 13:41:19
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message

> [...]
    > a skoro nie znasz się na ty, jak sam piszesz, to nie wypowiadaj się o
    > rzeczach o kturych nie masz bladego pojęcia!:O)

    patrzcie i *NIE* uczcie sie!
    to jest wlasnie esencja trollowania :D

  • 70. Data: 2009-08-02 14:19:49
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 20:53:13 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > w jakm procencie mocy ja wykożystuję mój wzmacniacz to jest moja prywatna
    > sprawa i nie ma to nic wspulnego z tematem, ale zapewniam cię że nie ma
    > żadnego problemu wyciągnąć z niego 100% mocy na jaką został zaprojektowany
    > (najwyżej muza będzie raczej niesłuchalne),
    > ale zapewniem cię ze jesli wzmacniacz jest projektowany na X watuf mocy, to
    > taką moc potrafi spokojnie oddać głośnikom przerzez jakiś czas ciagły bez
    > spalenia sie!!!:O)

    Jezu, facet, zainwestuj w słownik ortograficzny, bo się twojego bełkotu
    czytać nie da!

    A co do mocy i tak dalej, może byś poszedł się nią brandzlować na grupę
    poświęconą audio?

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX