  • 1. Data: 2009-07-03 17:30:38
    Temat: wybór monitora
    Od: t...@p...onet.pl

    Mógłby mi ktoś doradzić przyzwoity monitor 19" 4:3 i/lub 22" 16:9 lub 16:10 ?
    W pracy mam samsunga 943N i jestem zadowolony, choć mój stary, lecz psujący
    się crt (przynajmniej do oglądania zdjęć) jest oczywiście lepszy.

    Chciałbym http://www.bitcomputer.pl/product.php?id=12272&kw=s2
    232 , ale na
    teraz muszę kupić coś tańszego z pełną świadomocią ograniczeń... Dobrze
    byłoy,żeby zdjęcia /oglądanie, nie obróbka/ nie były na tym monitorze zbyt
    "plastikowe"...
    przedziały cenowe:
    1. do 700 zł
    2. do 1500 zł

  • 2. Data: 2009-07-03 18:21:03
    Temat: Re: wybór monitora
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    możesz kupić jakiegoś Della na IPS za ok. 1200 zł

  • 3. Data: 2009-07-03 19:17:38
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba t...@p...onet.pl napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > W pracy mam samsunga 943N i jestem zadowolony, choć mój stary, lecz
    > psujący się crt (przynajmniej do oglądania zdjęć) jest oczywiście

    Przede wszystkim obraz lepszy niż na CRT do przeglądania zdjęć
    dostaniesz, ale nie na matrycy TN (chciałbym, żeby mnie tu ktoś
    poprawił :) ).

    O matrycach tu: http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types
    .php

    O tym, co jest dostępne z tymi matrycami tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_t
    hread/thread/3ee6802f684c3e70/76ade01e6b1cc2bb?hl=pl
    &ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=marcin+kocur+LCD#76ade01e6b1cc2
    bb
    i tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_t
    hread/thread/f20e1fab5bf5e9c1/8762119646f90fb4?hl=pl
    &ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=marcin+kocur+LCD#8762119646f90f
    b4

    Kupiłem w końcu Della 2005FPW, który miał obraz tak piękny, że aż
    postawiłem go zamiast ramki w pokoju na jakiś czas :]. W końcu się go
    jednak pozbyłem, bo na te zmiany jasności pod różnymi kątami nie dało
    się patrzeć. Tak, mimo S-IPS.
    Marcin Kocur

  • 4. Data: 2009-07-03 22:53:46
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> wrote in message
    > Przede wszystkim obraz lepszy niż na CRT do przeglądania zdjęć
    > dostaniesz, ale nie na matrycy TN (chciałbym, żeby mnie tu ktoś
> [...]

    to i ja sie dorzuce ;)
    http://www.flatpanelshd.com/panels.php

    bardzo przyjemna wyszukiwarka zeby zweryfikowac typ matrycy
    na stronach sklepow i portali jest pelno radosnej tworczosci
    na temat tego co siedzi w srodku

    dodatkowo mozna sobie znalezc monitory roznych producentow
    z tymi samymi matrycami

  • 5. Data: 2009-07-04 00:33:05
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > byłoy,żeby zdjęcia /oglądanie, nie obróbka/ nie były na tym monitorze zbyt

    Tylko Samsung T220.
    Super monitor.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-07-04 05:27:01
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    > 2. do 1500 zł

    od lipca ma być dostępny samsung F2380 23" full HD xPVA za 1179zł
    http://www.tinyurl.pl?5xKvjldn

    J.

  • 7. Data: 2009-07-04 09:40:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Dawid pisze:

    > Tylko Samsung T220.
    > Super monitor.

    A dlaczego nie Dell?
    Teraz żałuję, że Della nie kupiłam zamiast Philipsa.
    U mnie na osiedlu w sklepie Euro mają te monitory. Popatrzyłam na obraz
    jak pracownik wpisywał coś i byłam zachwycona.
    Nie było jakiegoś ordynarnego świecenia a obraz był ostry i super.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-07-08 14:40:52
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> w wiadomości
    <news:h2n7u8$sdu$1@node2.news.atman.pl> napisał/a:

> [...]
    > jak pracownik wpisywał coś i byłam zachwycona.
    > Nie było jakiegoś ordynarnego świecenia a obraz był ostry i super.

    Taka drobna podpowiedź: wszystko jest względne, ordynarne świecenie też.
    Mam w robocie taki beznadziejny monitor - licha jakość obrazu, świeci w oczy
    nie do wytrzymania. Musiałem przełączyć kolory na "zimne" i zmniejszyć
    kontrast do 25/100, bo nie szło wytrzymać. A i wówczas nie było za dobrze,
    jeśli tylko w pokoju zrobiło się ciut ciemniej, biegłem zapalać światło
    (sufitowe).
    Tyle że... siedziałem przodem do okna, czyli monitor był tyłem do źródła
    światła. Teraz siedzę tyłem i nieco bokiem do okna, monitor jest przodem do
    okna, światło z okna pada na niego i - przestał być aż tak beznadziejny.
    Zwiększyłem kontrast do 40/100, co polepszyło nieco jakość obrazu, i mimo to
    nie ma (lub prawie nie ma) tego efektu świecenia, jaki był w poprzednim
    położeniu.
    Może po prostu spróbuj zrobić niewielkie "przemeblowanie" u siebie, a ten
    Philips może też przestanie być aż tak "ordynarny"...

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    "To mówiłem ja, Jarząbek Wacław, trener drugiej klasy."

  • 9. Data: 2009-07-08 17:23:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Gargamel pisze:

> [...]
    > jeśli tylko w pokoju zrobiło się ciut ciemniej, biegłem zapalać światło

    W moim lepiej jest w dzień (a nawet dobrze) niż przy swietle. Gorzej jest
    przy świetle.

> [...]
    > okna, światło z okna pada na niego i - przestał być aż tak beznadziejny.

    Okno (wielkie) mam z prawej strony.

> [...]
    > Może po prostu spróbuj zrobić niewielkie "przemeblowanie" u siebie, a ten
    > Philips może też przestanie być aż tak "ordynarny"...

    Mam Brightnees na 18 a contrast na 20. Smartimage na off. Przyzwyczaiłam
    już się do tego monitora (panoramiczny), ale to nie jest to co w tym
    Dell'u zobaczyłam. Żaluję, że nie kupiłam takiego:
    http://www.ceneo.pl/1474457s
    Większy niż 19' mi niepotrzebny.
    A mam taki:
    http://www.shopmania.pl/shopping~online-monitory~kup
    owac-philips-190sw9fs~p-1252047.html#pps

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-07-08 17:27:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>