  • 1. Data: 2010-12-24 11:51:33
    Temat: odstep elektrod w nowych swiecach
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    pytanie za 100 punktow:
    czy w nowych swiecach - kupione wedlug katalogu - ustawia sie odstep na
    elektrodach?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-12-24 12:42:30
    Temat: Re: odstep elektrod w nowych swiecach
    Od: "Sławek " <s...@g...pl>

    P_ablo <o...@o...pl> napisał(a):

    > pytanie za 100 punktow:
    > czy w nowych swiecach - kupione wedlug katalogu - ustawia sie odstep na
    > elektrodach?

    Na pewno należy sprawdzić przerwę i w razie potrzeby wyregulować.
    Zresztą jaki z tym problem?
    Czynność ta zajmuje mniej czau niż napisanie tego posta. :)

  • 3. Data: 2010-12-24 12:44:00
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <4d147bcd$0$2422$65785112@news.neostrada.pl>, o...@o...pl
    says...

    > pytanie za 100 punktow:
    > czy w nowych swiecach - kupione wedlug katalogu - ustawia sie odstep na
    > elektrodach?

    Też się nad tym zastanawiałem. Z tego co zauważyłem to fabrycznie
    ustawiony odstęp jest większy od tego co jest zalecane w książce do auta
    (przynajmniej tak było zawsze w samochodach, które miałem). Kiedyś
    ustawiałem tak jak jest zalecane do danego auta. Ostatnio mi się nie
    chciało i założyłem bez ustawiania. Nie zauważyłem żadnej różnicy w
    pracy silnika i spalaniu.

    P.

  • 4. Data: 2010-12-24 14:04:32
    Od: "Sławek " <s...@g...pl>

    max441 <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ustawiałem tak jak jest zalecane do danego auta. Ostatnio mi się nie
    > chciało i założyłem bez ustawiania. Nie zauważyłem żadnej różnicy w

    Przy niewielkiej różnicy w odstępie elektrod różnica nie będzie zauważalna
    podczas normalnej eksploatacji pojazdu, ona może ujawnić się w warunkach
    krytycznych, np. rozruch w warunkach dużej wilgotności, przy mocno
    rozładowanym akumulatorze, starych, zanieczyszczonych przewodach WN itp.
    Przy współczesnym zapłonie elektronicznym nie jest to czynnik aż tak bardzo
    wpływający na rozruch i pracę silnika jak przy układach z przerywaczem i
    rozdzielaczem.
    Jednak aby mieć gwarancję prawidłowej pracy silnika należy odstęp elektrod
    wyregulować zgodnie z instrukcją!

  • 5. Data: 2010-12-24 14:10:20
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-24 11:51, P_ablo pisze:

    > pytanie za 100 punktow:
    > czy w nowych swiecach - kupione wedlug katalogu - ustawia sie odstep na
    > elektrodach?

    Tak, ustawia sie.

    --
    Karolek

  • 6. Data: 2010-12-24 14:11:16
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-24 12:42, Sławek pisze:

    > Czynność ta zajmuje mniej czau niż napisanie tego posta. :)

    A jak nie masz szczelinomierza? :>

    --
    Karolek

  • 7. Data: 2010-12-24 18:35:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak nie masz szczelinomierza? :>

    To się kupuje, wydatek rzędu 6-10 zeta jeszcze nikogo nie zrujnował.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 8. Data: 2010-12-25 09:19:23
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-24 18:35, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To się kupuje, wydatek rzędu 6-10 zeta jeszcze nikogo nie zrujnował.

    Ale wtedy to juz troche dluzej zajmuje :>

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-12-25 13:17:31
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Sławek " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czynność ta zajmuje mniej czau niż napisanie tego posta. :)

    Autodate gdzies mi wcielo a w necie info znalezc nie moglem...

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-12-27 11:30:49
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <if25p0$dn3$1@inews.gazeta.pl>, s...@g...pl
    says...
    > Jednak aby mieć gwarancję prawidłowej pracy silnika należy odstęp elektrod
    > wyregulować zgodnie z instrukcj?!

    W zupełności się zgadzam. Dlatego zawsze tak robię. Tylko ostatnio sobie
    odpuściłem bo szczelinomierz został 100km dalej i nie chciało mi się
    lecieć do sklepu. Lenistwo wymusiło mały eksperyment :-)

    P.