  • 71. Data: 2019-03-13 10:50:18
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Mar 2019 10:39:37 +0100, w <5c88cfe1$0$489$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Z innej beczki, mój kot bez problemu żre
    > suchą karmę marki Whiskas, a gdy kiedyś kupiłem mu na próbę jakieś karmy
    > marki Kaufland, o połowę tańszej od Whiskasa, to nawet jej tknąć nie chciał...

    A obie to taki sam syf, tylko Whiskas lepiej przyprawiony :)

  • 72. Data: 2019-03-13 10:55:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-12 o 21:32, Irokez pisze:

    > Olej to nie CocaCola że jak jest w promocji to sobie wypiję dwie.
    > Jak kupię za 50 to nie kupię za 100. Więc tracę.
    >
    > Dlatego nie wierzę że jest to ten sam produkt, coś jest oszczędzone.
    > Tylko nie wiadomo co i jakie będą tego skutki.
    > Może spełnia jakieś tam podstawowe parametry z widełek. I tyle. Nie
    > wiadomo, nikt nie testował, nikt nie porównywał. Nie widziałem. Nie
    > znalazłem.

    Firmy traktują koszty i zyski globalnie - czasem tracą, żeby w
    perspektywie - zyskać. Gdyby tak nie było to nie byłoby przynoszących
    straty firm. A jednak są i nawet dają radę przetrwać kryzysy. Opłaci się
    coś sprzedać z mniejszą marżą tylko po to, żeby pójść na ilość. Dam Ci
    prosty przykład - zobacz, ile kosztuje samochód kupowany przez osobę
    prywatną a ile, jeśli firma kupuje tych samochodów kilkanaście.
    Podobnie jest z tymi olejami - dla Orlenu odbiorcą nie jest klient przy
    półce, ale market. Jeśli podpisali umowy na dostawę iluś det ton takich
    olejów, to per saldo im się to może bardziej opłacić niż pojedynczy
    klienci kupujący olej na stacjach benzynowych na sztuki.
    T.

  • 73. Data: 2019-03-13 11:04:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-03-12 21:08, Irokez wrote:

    >Sugerujesz, że najlepszemu swojemu klientowi leje najgorszy olej???

    Najlepszy klient zamawia najlepszy olej.

    A nie - mowi ze powinien byc po 50zl za banke na polce i jeszcze chce
    55% rabatu hurtowego.

    J.

  • 74. Data: 2019-03-13 11:05:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-03-13 10:50, r...@k...pl wrote:

    > A obie to taki sam syf, tylko Whiskas lepiej przyprawiony :)
    No, to pewnie tak samo jak z markowymi i niemarkowymi olejami
    silnikowymi. :-)

  • 75. Data: 2019-03-13 11:16:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Na sąsiedniej grupie kiedyś wrzucałem karte produktu kleju do
    >styropianu i kleju do kafelek pewnej firmy
    nie musiałem wrzucać dwóch bo były identyczne
    >A temat wyszedł jak mi facet zaczął gres na elewację kleić "klejem do
    >styropianu" a nie "klejem do gresu". Więc nawet watek założyłem czy
    >tak mozna ale jak karty produktów poczytałem to zrozumiałem ze różnic
    >tam nie ma w tym czyś co było w workach
    >Z 8 lat już będzie i kafle ze ścian nie odpadły
    >"Mąka do drożdżówki", "Mąka do pierogów", "mąka uniwersalna", "mąka
    >do chleba", - myślisz że czymś się różnią oprócz opakowań

    A powinny.

    Teraz jeszcze teoretycznie rolnicy uprawiaja konkretna odmiane zboza,
    i mlyn powinien do dobierac.

    >Myślisz że olej do peugeota 1,6hdi różni się czymś od oleju
    >dedykowanego do 1,6hdi w mazdzie?

    Specyfikacje ma inna.
    Czy sa roznice w tej specyfikacji - to by trzeba odszukac.

    Na ile istotne sa drobne odstepstwa ... pewnie niewiele, a
    specyfikacje dobiera sie pod katem tego, co przemysl aktualnie
    produkuje, bo potrafi.

    Ale jednak moga byc drobne roznice. i czasem cos nie zagra

    https://www.youtube.com/watch?v=trrQtgWa-GQ

    choc nie wiadomo - moze nie zmienial oleju, moze mial wyciek plynu, a
    moze nietypowy silnik.

    J.

  • 76. Data: 2019-03-13 11:40:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-03-13 o 10:48, JDX pisze:
    > On 2019-03-11 16:13, Trybun wrote:
    > [...]
    > Uuuó... To nawet nie wiedziałem, że Castrola u siebie dolewam. :-)

    W sumie bez znaczenia, ale skoro widzisz coś pozytywnego w używaniu
    markowych towarów to możesz mieć powód do zadowolenia, bo istotnie ten
    olej sprzedawany w Kauflandzie pod nazwą "K" to w istocie produkt
    Castrola. Przed pierwszym zakupem dokładnie przestudiowałem jego
    rodowód. Obecnie zakupiona bańka syntetyku z "K2" w Brico Marche to już
    wielka niewiadoma, ale w sumie jakość oleju ma znaczenie tylko dla
    fanatyków którzy dają sobie wmawiać przez naciągaczy że olej najlepiej
    kupować ten najdroższy i.... - wymieniać częściej niż to zaleca
    producent silnika.. tylko przytoczyć słowa znanej kiedyś piosenki -
    "polujemy na jeleni".

  • 77. Data: 2019-03-13 11:44:52
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 11-03-2019 o 18:54, Kris pisze:

> [...]
    > Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw
    "pierwszy montaż"
    > Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?
    > Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
    > Ja myślę że raczej 10zł
    > a skoro 10zł to myśłisz że to co Ford dostanie to będzie coś innego co w Biedronce?
    > Mam przykład z pierwszej ręki z branży spożywczej
    > Pewne mrożonki znanej firmy fabryka sprzedaje pod swoją marka za 20(kwota
    poglądowa)
    > Dokładnie to samo kupisz w Lidlu za 10- na paczce nie będzie dużego loga*
    producenta tylko małymi literkami znajdziesz napis" wyprodukowano dla Lidl przez ..."
    > To jest DOKŁADNIE ten sam produkt który normalnie z dużym logo producenta kosztuje
    20.
    > *Nazwa producenta to "Produkuje Dobre Mrożonki" a na paczkach w Lidlu dla
    niepoznaki masz "wyprodukowano dla Lidl przez PDM"
    > I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej
    nie zmienia bo dla /lidla robia
    > Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
    > I podobnie moze być z olejami
    > Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy
    z tym co im auto staneło
    > Zerknij zreszta na niedawny wątek o paliwie- Auchan paliwo sprzedaje sporo taniej
    jak okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska zeznawali ze leją
    paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

    Nie można generalizować w żadną stronę. Może być tak, jak piszesz, że
    przykładowy Lidl kupuje na raz ogromna ilość towaru od producenta, bo
    potem rozsyła to do swoich sklepów w całej Europie. Wtedy cena jest
    bardzo niska, a jakość normalna. Bo producent nie chce firmować swoją
    nazwą, nawet małymi literkami na dole, jakiegoś chłamu. Albo nie opłaca
    mu się przestawiać linii produkcyjnej.
    Może być jednak też tak, że sieć marketów zamawia towar w opcji
    "najtaniej jak się da", wtedy producent na życzenie klienta musi obniżyć
    jakość.
    Przykład pierwszego rozwiązania już podałeś jako mrożonki.
    Drugie rozwiązanie, to np. elektronarzędzia poważnych firm, które mają
    swoje wersje marketowe. Niby to samo, ale jest inny numer produktu,
    który nie występuje w katalogu producenta. Gwarancja dla firm tylko 1
    rok, zamiast standardpwych 2 lub 3.

    yabba

  • 78. Data: 2019-03-13 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ale jak pepsi tańsze będzie to nie kupisz coca

    Znaczy ze pepsi i cola to to samo? Hmm...
    Chociaz znajomi opowiadali ostatnio o eksperymencie ktory robi.
    slepy test na rozroznianie coli i pepsi.
    Probka niewielka (około 10 osób)
    Prawie kazdy z grupy badanych byłw stanie rozroznic te napoje.
    Ale zdecydowana wiekszosc jako lepszy wskazała nie ten ktory wczesniej
    twierdzili ze lubią... :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 79. Data: 2019-03-13 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wg mnie nie ma silników wrażliwych na olej
    > Od lat nie wymieniam olejów w swoich autach(dbam tylko o poziom) i
    > remontu SILNIKA nie musiałem robić w żadnym ani razu Ale to moja
    > opinia i temat na inna dyskusje- zresztą nie tak dawno było.

    Kris, bardzo ładnie cie prosze zebys za kazdym razem keidy piszesz to
    zdanie dodawał ze zadnym samochodem nie przejechałes wiecej niz x
    kilometrów.
    Bo co innego nie zmieniac przez nawet powiedzmy 150kkm a co innego przez
    400.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 80. Data: 2019-03-13 12:08:10
    Od: p...@g...com

    w Niemczech Kaufland kupuje oleje m.in. od Liqui Moly

    wynik jednego z testow Kaufland / K-Classic 5W-30 Longlife III

    ,,bedingt empfehlenswert" (51 von 100 Punkten)
    Preis/Leistung: 3 von 20 Punkten
    ,,Grenzwertig ist der Sulfataschegehalt. Die Asche kann den Diesel-Partikelfilter
    verstopfen

    warunkowo zalecany, popioly moga zatkac filtr dpf

    czyli kolo castrola to nawet nie lezalo :-)