  • 81. Data: 2019-03-13 12:16:23
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 11:59:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Kris, bardzo ładnie cie prosze zebys za kazdym razem keidy piszesz to
    > zdanie dodawał ze zadnym samochodem nie przejechałes wiecej niz x
    > kilometrów.
    > Bo co innego nie zmieniac przez nawet powiedzmy 150kkm a co innego przez
    > 400.

    Dawałem linka do gościa co twierdził ze więcej przejeździł.

    Weź no przypomnij bo chyba Ty to pisałeś ile w instrukcji nowego auta jest że może
    spalić oleju?
    1 litr na tys km było?- bo dokładnie nie pamiętam.
    Jeśli tak jak wyżej zapamiętałem to przy takich dolewkach widzisz większy sens zmian
    oleju?

  • 82. Data: 2019-03-13 12:18:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 10:36:21 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]
    "idealna do pierogów" a nie tą tańsza stojącą z boku z bez tego nadruku

    > Widać, że nigdy nie robiłeś pierogów :-)

    Tu byś się zdziwił;)

    > Do pierogów, to się bierze tę sprawdzoną, która ma dla
    > danego osobnika i sposobu wykonania najlepsze własności technologiczne
    > a nie wg ceny czy opakowania.

    Ano właśnie
    Ale są tacy co kupią droższą tylko dlatego ze na opakowaniu napisali "do pierogów"

  • 83. Data: 2019-03-13 12:24:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 11:59:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Znaczy ze pepsi i cola to to samo? Hmm...

    I to i to podobny napój
    Mniej wiecej jak olej Orlenu i olej Castrola
    I to olej i to olej

    > Chociaz znajomi opowiadali ostatnio o eksperymencie ktory robi.
    > slepy test na rozroznianie coli i pepsi.
    > Probka niewielka (około 10 osób)
    > Prawie kazdy z grupy badanych byłw stanie rozroznic te napoje.
    > Ale zdecydowana wiekszosc jako lepszy wskazała nie ten ktory wczesniej
    > twierdzili ze lubią... :)))

    A uwierzysz że kawa zmienia swój smak w zależności od koloru filiżanki?
    Najbardziej gorzka jest kawa pita z białej porcelany, zaś najsłodsza - z niebieskich
    kubków.

  • 84. Data: 2019-03-13 12:27:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 12:08:12 UTC+1 użytkownik p...@g...com napisał:
    > w Niemczech Kaufland kupuje oleje m.in. od Liqui Moly
    >
    > wynik jednego z testow Kaufland / K-Classic 5W-30 Longlife III
    >
    > ,,bedingt empfehlenswert" (51 von 100 Punkten)
    > Preis/Leistung: 3 von 20 Punkten
    > ,,Grenzwertig ist der Sulfataschegehalt. Die Asche kann den Diesel-Partikelfilter
    verstopfen

    > warunkowo zalecany, popioly moga zatkac filtr dpf
    >
    > czyli kolo castrola to nawet nie lezalo :-)

    A sprawdź czy wszystkie castrole są zalecane do aut z dpf?

  • 85. Data: 2019-03-13 12:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    >I to i to podobny napój
    >Mniej wiecej jak olej Orlenu i olej Castrola

    Colę to pija robole. Lepsi pija Pepsi :-)

    IMO - oba podobne w smaku.
    Ale na rynku jest jeszcze pare innych podobnych napojow, i mimo
    znacznie nizszej ceny ... wole jednak oryginalna cole niz wyroby
    zastepcze.

    J.

  • 86. Data: 2019-03-13 12:38:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Diesel-Partikelfilter verstopfen

    >warunkowo zalecany, popioly moga zatkac filtr dpf
    >czyli kolo castrola to nawet nie lezalo :-)

    A Castrol jakie mial wyniki ?

    LM to tez markowy producent ... czyzby jednak wplyw napisu Kaufland ?

    A tak swoja droga ... ze 20 lat temu potrzebowalem w Niemczech troche
    oleju ... i na stacjach wybor mierny, a w ogole to na jakies wynalazki
    wygladalo, zadnego markowego ... cos sie zmienilo, czy nadal tak ?

    Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania
    oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

    J.

  • 87. Data: 2019-03-13 12:45:23
    Od: p...@g...com

    --A sprawdź czy wszystkie castrole są zalecane do aut z dpf?

    przypominam ze przedmiotem testu byl olej Kaufland i on polegl

    ale sprawdzamy dalej

    https://www.kaufland.de/sortiment/das-sortiment/deta
    il.motorenoel-5w-30-la-1l.article_id=7731940.html

    https://www.power-oil.de/de/unternehmen.html

    nadal nie widze castrola a jedynie niewielka niemiecka rafinerie

  • 88. Data: 2019-03-13 12:48:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Mar 2019 12:29:10 +0100, J.F.

    > IMO - oba podobne w smaku.

    Ale różnicę czuć nawet, a raczej głównie, nosem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2019-03-13 12:54:35
    Od: p...@g...com

    --A Castrol jakie mial wyniki ?

    najlepsze bo sluzyl za wzorzec :-)

    --LM to tez markowy producent ... czyzby jednak wplyw napisu Kaufland ?

    tylko kosztuje 2 razy tyle co w Kauflandzie :-)
    https://shop.liqui-moly.de/longlife-iii-5w-30-1.html

    --A tak swoja droga ... ze 20 lat temu potrzebowalem w Niemczech troche
    oleju ... i na stacjach wybor mierny, a w ogole to na jakies wynalazki
    wygladalo, zadnego markowego ... cos sie zmienilo, czy nadal tak ?

    na shellu tylko shell wiec klient kupuje albo wypad :-)

  • 90. Data: 2019-03-13 13:00:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-03-13 11:40, Trybun wrote:
    [...]
    > W sumie bez znaczenia, ale skoro widzisz coś pozytywnego w używaniu
    > markowych towarów to możesz mieć powód do zadowolenia
    Ano widzę. W marketach jest pełno chińskiego gówna, którego w zasadzie
    nie nadaje się do użycia. Klucze do kół (tudzież inne), którymi nie da
    się odkręcić nawet jednego koła bo pękają, wyciskacze do kartuszy z
    silikonami, akrylami, itp., którymi nie da się wycisnąć nawet jednego
    kartusza bo się wyginają w ręku, ramki do brzeszczotów do metalu, które
    wyginają się przy naciąganiu brzeszczotu, wiertła krzywe od początku,
    wiertarki, które od początku mają bicie albo szybko łapią bicie bo
    popracowały trochę w kurzu podczas remontu. Tak więc z całą pewnością
    nie należy bezmyślnie kupować tego co najtańsze. Z drugiej strony, mam
    chińską piłę łańcuchową renomowanej marki NAC :-) i jest OK. Tyle tylko,
    że przez 2,5 roku przepracowała może ze 3 godziny (cały czas jest na
    dotarciu :-) ). Ale gdybym bawił się w drwala albo po prostu częściej
    jej używał, to na pewno bym sobie takiej nie kupił. Z tanimi marketowymi
    olejami IMO też może być trochę loteria - albo trafisz dobrze albo nie.
    Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do
    starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie
    chce do końca paść. :-)