  • 21. Data: 2018-10-18 16:06:19
    Temat: Re: opony całoroczne i zima
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:dna60tryohjq$....@m...org...
    Thu, 18 Oct 2018 05:25:36 -0700 (PDT), p...@g...com
    >Ale omawiane MCC mają prawie dobrą. :P Ja nie twierdzę że te opony są
    >idealne, jednak znając ich wady można się cały rok poruszać w każdych
    >warunkach, szczególnie jak ktoś mieszka w (pod) większych miastach.

    Ale upewnic sie, czy nie w Szczecinie.

    No chyba ze "ale urwal" to zimowki nie pomogly :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-10-18 16:08:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/ganzjah
    resreifen-test/
    >szalu nie ma, 4 z 9 nota ledwo zadowalajaca

    Ja bym powiedzial, ze dwie z 9.

    Bo jesli gdzies nie pisza, ze "Gut auf Schnee", to z czym do ludzi ...

    J.

  • 23. Data: 2018-10-18 16:17:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 16:06:19 +0200, J.F.

    > Ale upewnic sie, czy nie w Szczecinie.

    W Wawie też trafiłem na totalne lodowisko (z 8 lat temu) jak spadł marznący
    deszcz. Całe miasto wtedy stanęło, nawet najlepsze zimówki nie pomagały
    przy jeździe pod wzniesienia czy inne wiadukty. Zamontowałem sobie paski
    śniegowe (wtedy miałem je pierwszy sezon w bagazniku) i to mi powoliło
    przejechać gdy reszta stała.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-10-18 16:49:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 11:36:55 +0200, r...@k...pl
    >-> https://youtu.be/VNXAiOQ_Tec?t=431

    >Tak mówi sama homologacja.

    A co sie w tej homologacji sprawdza ?

    >Nie tak dobrze jak zimówka, ale przejedzie po śniegu i auto nie
    >stanie na pierwszym lepszym wzniesieniu.

    Zdarzylo mi sie, ze z plaskiej ulicy na zimowkach nie moglem ruszyc.

    Nigdy wiecej Barumow ..

    J.

  • 25. Data: 2018-10-18 18:31:53
    Od: p...@g...com

    https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-oznaczeni
    e-m-s-moze-byc-mylace

    Bez podawania wysokości bieżnika nie skreslalbym Barumow. Niemcy przyjmują 4mm jako
    wartość kiedy opona jest skuteczna na śniegu. Golf iv na zużytych UG7 ślizgał się a
    focus na nowych krisalpach szedł jak przecinak. Te MMC to mógłbym wziąć na zimę ale
    nie uwierzę że są równie dobre na deszczu i ciche jak letnie.

  • 26. Data: 2018-10-18 23:27:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Oct 2018 15:04:42 +0200, w <dna60tryohjq$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > idealne, jednak znając ich wady można się cały rok poruszać w każdych
    > warunkach, szczególnie jak ktoś mieszka w (pod) większych miastach.

    W każdych to na pewno nie, bo to opony letnie z możliwością jazdy po śniegu.
    Czyli generalnie do miejskiego dupowozu.

  • 27. Data: 2018-10-18 23:35:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Oct 2018 05:25:36 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/ganzjahr
    esreifen-test/

    > szalu nie ma, 4 z 9 nota ledwo zadowalajaca

    Ostatnie miejsce Michelinów...
    A kosztowały najwięcej z testowanych.
    Nic w zasadzie nie trzeba dodawać.

  • 28. Data: 2018-10-18 23:36:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    p...@g...com napisał(-a):

    > https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/ganzjahr
    esreifen-test/

    > szalu nie ma, 4 z 9 nota ledwo zadowalajaca

    Zaskakuje za to zwycięstwo Nexenów hmm, ciekawe :)

  • 29. Data: 2018-10-19 10:21:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj r...@k...pl, 18 paź 2018 w
    news:jjggsddqtl2v6o084q0cknnbi8i47enopc@4ax.com napisałeś/aś:

    > Thu, 18 Oct 2018 07:16:13 +0200, w
    > <5bc81722$0$477$65785112@news.neostrada.pl>, karol

    > Jeździł.

    > Spokojnie daje się używać, różnice nie są duże (o ile w ogóle są).

    A czy ktoś zwrócił uwagę na spalanie? Czy jest jakaś zauważalna różnica
    np. letnie w lecie a całoroczne w lecie?

  • 30. Data: 2018-10-19 10:28:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 23:27:12 +0200, r...@k...pl

    > W każdych to na pewno nie, bo to opony letnie z możliwością jazdy po śniegu.
    > Czyli generalnie do miejskiego dupowozu.

    Odtwórz sobie w końcu filmy gdzie pokazują jak te opony sobie radzą,
    szczególnie w stosunku do letnich opon a w zestawieniu z zimowymi. Można
    tym spokojnie podjechać pod zaśnieżoną górę, z którą sobie opony letnie nie
    poradzą.

    --
    Pozdor
    Myjk