  • 11. Data: 2018-10-18 11:52:42
    Temat: Re: opony całoroczne i zima
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 11:28:34 +0200, J.F.

    > Ale spojrz na film ... grupowi posiadacze MCC zdaje sie niezbyt
    > pochlebnie wyrazali sie o ich zimowych wlasciwosciach.

    Ale co to są zimowe właściwości?

    Drugi film, mniej niezależny -> https://youtu.be/VNXAiOQ_Tec?t=431

    Skoro auto z napędem na przód rusza na luźnym śniegu, pod górkę, nie
    wylatuje z drogi po pierwszym skręcie kierownicy to (uwzględniając
    naturalnie że ma gorsze parametry niż klasyczna opona zimowa) na te parę
    minut (jak w moim przypadku) czy maksymalnie godzin w roku, zaspokoi
    zdecydowaną większość kierowców.

    Jedyną wątpliwość jaką mam, to czy nie będzie nadmiernie się zużywać.

    Niedawno pisałem też, że opona jest wyjątkowo cicha (jak na posiadany
    bieżnik). No więc nie wiem czy się już przyzwyczaiłem i mi się wymagania
    znowu zwiększyły, czy się zrobiła już głośniejsza. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-10-18 11:54:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 11:36:55 +0200, r...@k...pl

    > Nie, widziałem testy.

    No to obejrzyj, i następny jeszcze
    -> https://youtu.be/VNXAiOQ_Tec?t=431

    > Opona letnia z możliwością jazdy w zimie.

    Tak mówi sama homologacja. Ja z testów widzę, że sobie wystarczająco dobrze
    radzi. Nie tak dobrze jak zimówka, ale przejedzie po śniegu i auto nie
    stanie na pierwszym lepszym wzniesieniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2018-10-18 11:55:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 11:52:42 +0200, Myjk

    > Drugi film, mniej niezależny

    Znaczy mniej zależny czy tam bardziej niezależny. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-10-18 12:16:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Oct 2018 11:54:36 +0200, w <1bw7z82e92fyk$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Thu, 18 Oct 2018 11:36:55 +0200, r...@k...pl

    > No to obejrzyj, i następny jeszcze
    > -> https://youtu.be/VNXAiOQ_Tec?t=431

    Pod taką górkę to ja na letnich wjeżdżałem :)
    Piszę o testach porównawcznych, a nie właśnie takich, że ktoś tam wjechał.

  • 15. Data: 2018-10-18 13:16:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 12:16:48 +0200, r...@k...pl

    > Pod taką górkę to ja na letnich wjeżdżałem :)

    Oczywiście. :P Jak już wspominałem jechałem pod taką górkę na letniakach po
    niecałym jednym centymetrze świeżego śniegu, Tiguanem (z napędem na 2 osie)
    i rezultat był taki, że chwilę później zjeżdżałem bezwładnie w dół, do tego
    jeszcze mnie obróciło i auto jechało bokiem i nie dało się NIC zrobić.
    Kumpel na motobutach mnie łapał żeby w barierkę nie przyłożyć najętym
    samochodem z przelotem 200km. :P Dla odmiany on Focusem z napędem tylko na
    przednie koła i zimówkami śmigał bez problemu nawet po największych
    zaspach.

    > Piszę o testach porównawcznych,
    > a nie właśnie takich, że ktoś tam wjechał.

    Poproszę o te testy, chętnie się zapoznam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-10-18 13:42:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Oct 2018 13:16:00 +0200, w <1uztlu10y9gfj$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Poproszę o te testy, chętnie się zapoznam.

    Google nie działa?

  • 17. Data: 2018-10-18 13:56:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 13:42:36 +0200, r...@k...pl

    > Google nie działa?

    Działa i nie potwierdza tego co piszesz. Szczególnie w zestawieniu ze
    stwierdzeniem, że takie górki jak przedstawione w filmach pokonujesz na
    oponach letnich.

    https://www.youtube.com/watch?v=2cgtmmtsqFA

    Po lewej to ewidentnie nie radek tylko lama jakaś co jeździć nie umi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-10-18 14:25:36
    Od: p...@g...com

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/ganzjahr
    esreifen-test/

    szalu nie ma, 4 z 9 nota ledwo zadowalajaca

  • 19. Data: 2018-10-18 15:04:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2018 05:25:36 -0700 (PDT), p...@g...com

    > szalu nie ma, 4 z 9 nota ledwo zadowalajaca

    Ale omawiane MCC mają prawie dobrą. :P Ja nie twierdzę że te opony są
    idealne, jednak znając ich wady można się cały rok poruszać w każdych
    warunkach, szczególnie jak ktoś mieszka w (pod) większych miastach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2018-10-18 15:27:33
    Od: p...@g...com

    --Ale omawiane MCC mają prawie dobrą. :P

    prawie:
    Schwach auf Schnee

    --Ja nie twierdzę że te opony są idealne, jednak znając ich wady można się cały rok
    poruszać w każdych warunkach, szczególnie jak ktoś mieszka w (pod) większych
    miastach.

    zdecydowanie, do mniejszych aut (ktorymi nie jezdzi sie przez pol Polski na narty)
    styknie, zwlaszcza ze te opony sa wytrzymale:

    Bestnote beim Verschleiß