  • 11. Data: 2011-03-25 19:42:50
    Temat: Re: opór aerodynamiczny, aluminium
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 25, 6:35 pm, AMX <r...@b...cy> wrote:
    > Obawiałem się, że właśnie o to chodzi. Daleko (AFAIK) do etapu,
    > gdzie ktokolwiek będzie w stanie wyklikać kształt a to się
    > policzy. Takiego wirtualnego tunelu aerodynamicznego jeszcze nie
    > ma.

    Licencja na Ansysa z CFX-em to 30k funtow rocznie. Czlowiekowi ktory
    potrafi to jako tako obsluzyc trzeba zaplacic jeszcze ze dwa razy
    tyle, do tego trzeba go raz na jakis czas wyslac na drogie szkolenie
    tu czy tam, kupic mu komputer odpowiedzniej mocy. Wyjdzie dobrze ponad
    100 tysiakow rocznie za jedno satnowisko. Zeby miec odpowiednia sile
    robocza do trzaskania tego typu rzeczy, trzeba by miec conajmniej
    kilku takich magikow, a fajnie by bylo miec jakiegos zaprzyjaznionego
    profesora albo dwoch na jakims dobrym uniwersytecie, a to sa zuliki,
    trzeba im czasem cos zasponsorowac. Jednym slowem, jak ktos nie robi
    naprawde powaznych projektow, to jest na poziomie amatorskim. Ale ci
    co w tym siedza, potrafia np maszyne przeplywowa zaprojektowac tak ze
    parametry faktycznej pracy sa w graniach 1% bledu w stosunku do
    obliczen.
    Konrad