  • 11. Data: 2020-03-22 16:07:48
    Temat: Re: [ot] Kindle - bateria
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 04:33:20 +0100, 1634Racine napisał(a):
    > Grzegorz Tomczyk w news:r52ckq$ee8$1$Bellini@news.chmurka.net
    >
    > czyli odwieczne rady: odpiac od wifi/bt tel komorkowe,a troche oszczedzicie
    > baterie - to belkot?

    A zalezy.

    -BT w starych telefonach malo bral.
    -w nowoczesnych smartfonach ... kto wie, co co jeszcze wlaczasz.

    -wifi jednak wiecej pradu bierze,
    -a przy okazji aplikacje inaczej pracuja, i baterie zra.

    -cos tam w andku niedomaga, i mialem przypadek, gdy zarlo baterie
    blyskawicznie, a po wylaczeniu wifi nie. I to sie zrobilo od jakiejs
    aktualizacji czy apki ...

    -a np cos takiego
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/masz-yanosika-w
    iesz-ze-jestes-czescia-sieci-sensorow-lokalizatorow-
    bluetooth/

    J.

  • 12. Data: 2020-03-23 01:48:11
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Queequeg w news:112c7856-450e-4687-b84c-77fa2d26c03c@trust.no1
    > Nie. Mój Kindle trzyma dużo dłużej jak czytam w trybie samolotowym. Ale
    > nawet w trybie niesamolotowym trzyma dużo dłużej, niż wspomniane przez
    > ciebie kilkadziesiąt godzin.
    > Włącz tryb samolotowy i zobacz, jak będzie.

    czym sie rozni tryb samolotowy zaklikany w opcjach, od trybu pt. disconnect?
    ze w drugim przypadku jednak traci energie na samo sprawdzanie dostepnosci
    sieci i proby podlaczenia,a w pierwszym przypadku - nic nie robi w sprawie
    szukania dostepnej sieci?

    btw: nawet jesli w disconnect traci iles tam % naladowania na proby
    podpiecia sie do ktorejs z sieci - to 40 pare godzin i zero w baterii to
    przesada...

    > A czytnik jest nowy? Może ma już po prostu zużytą baterię?

    o tym, ze moze byc zuzyta bateria - to ja wiem. Ale zanim to obstawie, to
    pytam sie, co moze zzerac baterie, gdy
    - wylaczona siec , w sensie disconnect (ale nie samolotowy)
    - tylko wygaszacz ekranu jest ,
    - zero czytania (czyli kartkowania stron)

  • 13. Data: 2020-03-25 14:21:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

> [...]
    > sieci i proby podlaczenia,a w pierwszym przypadku - nic nie robi w sprawie

    Tak mi się wydaje.

    > btw: nawet jesli w disconnect traci iles tam % naladowania na proby
    > podpiecia sie do ktorejs z sieci - to 40 pare godzin i zero w baterii to
    > przesada...

    Zdecydowanie tak.

> [...]
    > - wylaczona siec , w sensie disconnect (ale nie samolotowy)
    > - tylko wygaszacz ekranu jest ,
    > - zero czytania (czyli kartkowania stron)

    Przeszukiwanie wifi, nawet jak jest rozłączone.

    Z drugiej strony może jest jakiś bug w sofcie i procesor nie usypia do
    końca...

    Żeby się dowiedzieć, a nie wróżyć z fusów, trzeba byłoby go rozebrać i po
    pierwsze zmierzyć prąd pobierany z baterii (długoterminowo, przez kilka
    godzin), a po drugie zmierzyć samą baterię (obciążyć stałym prądem i
    obserwować, po jakim czasie spadnie napięcie -- i z tego wyliczyć jej
    pojemność).

  • 14. Data: 2020-03-25 22:53:26
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Queequeg w news:10edb147-fb91-4b74-85fb-7e2405d5dcdb@trust.no1
    [...............]
> [...]
    > godzin), a po drugie zmierzyć samą baterię (obciążyć stałym prądem i
    > obserwować, po jakim czasie spadnie napięcie -- i z tego wyliczyć jej

    rozbierac kindla to ja nie bede, poza tym - cala ta operacja typu pomiar
    pradu pobieranego + pomiar samej baterii pod obciazeniem, to wymaga tego i
    owego sprzetowo, a u mnie pustynia, po prostu raczej nie zajmuje sie tym :)
    ale:
    dalem go na samolotowy i zobacze, czy potrzyma z... dwie h dluzej.

  • 15. Data: 2020-03-26 15:59:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

> [...]
    > ale:
    > dalem go na samolotowy i zobacze, czy potrzyma z... dwie h dluzej.

    No z fusów nic nie wywróżymy :)

  • 16. Data: 2020-03-26 20:34:37
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-03-23 01:48, 1634Racine wrote:

> [...]
    > - wylaczona siec , w sensie disconnect (ale nie samolotowy)
    > - tylko wygaszacz ekranu jest ,
    > - zero czytania (czyli kartkowania stron)

    z tego co kiedyś słyszałem, to kindle potrafi jeszcze zżerać baterię po
    wgraniu nowych ksiązek - robi wtedy jakąś indeksację

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 17. Data: 2020-03-26 22:40:29
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Moim zdaniem jest ten kundel uszkodzony. Mój leży na półce i spokojnie miesiac
    wytrzymuje na wygaszaczu - reklamie.

  • 18. Data: 2020-03-30 22:36:34
    Temat: Re: [ot] Kindle - bateria (cd)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzegorz Tomczyk w news:r4tt2s$o8h$1$Bellini@news.chmurka.net
    > Przełącz na tryb samolotowy. Powinno pomóc.

    pomoglo o tyle, o ile...
    przy powyzszych warunkach bylo *disconnect* , a to (jednak) nie znaczy,ze
    kindle nie skanowal sieci.
    Dalem tryb samolotowy - warunki jw., bateria trzyma 98 h. pi razy oko -
    2x dluzej.
    98 h duzo to nie jest, wrecz b. malo, ale tez widac chociaz ile pozera samo
    skanowanie sieci, by sie podlaczyc...