  • 11. Data: 2018-12-05 19:52:06
    Temat: Re: [ot] odkurzacz, moc > 900 W
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:37:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Mala, ale niedawno mialem w reku odkurzacz sprzed lat - on "wcale nie
    > ciagnal".

    Może się mylę ale mam wrażenie że za PRL w odkurzaczach ssanie nie było jakoś mniej
    wydajne jak w teraźniejszych klamotach.

    > Tylko mialem wrazenie, ze to wina weza, bo bez weza to na wlocie jakos
    > ssal.

    Może tez być wina wtyczki której do kontaktu nie wsadziłeś;)

    > No i te z PRL fajnie dmuchaly, mozna sie bylo pobawic.

    Ano fakt różne ciekawe zastosowanie to dmuchanie miało

  • 12. Data: 2018-12-05 20:51:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-12-05 19:00, Kris wrote:

    > Pamiętasz PRLowskie odkurzacze?
    > "Moc ssania" miały wystarczającą raczej.
    > Teraz w domu nie mam ani jednego dywanu czy innej wykładziny ale za PRL to w każdym
    pokoju dywan leżał i ówczesne odkurzacze dawały rade
    > A teraz sprawdź jaka moc silnika miały tamte odkurzacze

    Ten był najlepszy
    https://www.youtube.com/watch?v=znlEcMo6tno

    i może dotrwałby do tej pory, miał NRD-owski silnik,
    w tym silniku padło jedno uzwojenie stojana,
    Chciwy "naprawiacz" zaczął od przewijania wirnika - kasa...
    i d..a! bo tworzywo którym NRDdowiec zabezpieczył wirnik (uzwojenia
    wirnika) pokonało naprawiacza
    :-/

    Włodek

  • 13. Data: 2018-12-05 23:22:56
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    pytajacy w news:068f7750-ce7f-4066-bad4-c2a838717929@googlegrou
    ps.com
    [......]
    > I zanabyłem tego Zelmera:
    > https://www.morele.net/odkurzacz-zelmer-odyssey-zvc3
    07xt-1522843/
    > Pomimo że ma tylko 890 Wat to siła ssania jest bardzo duża.

    szukam bez worka, ale z pojemnikiem.
    w innym poscie opisalem Tefala, 750 W i zdaje sie, ze moc nadrabiana takim
    dziwnym mechanizmem ssacym, ze nie da sie wykonac szczotka-ssawka ruchu w
    prawo / w lewo podczas odkurzania.

  • 14. Data: 2018-12-05 23:23:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kris w news:a714144a-4d9c-4bd3-a77d-adeecf3ff8a0@googlegrou
    ps.com
> [...]
    > to w każdym pokoju dywan leżał i ówczesne odkurzacze dawały rade A teraz
    > sprawdź jaka moc silnika miały tamte odkurzacze

    ja z 10 lat uzywalem electrolux 1800 W , byl b. ok, teraz sprawdzilem Tefala
    750 W i opisalem co to za cudo w innym poscie, czyli jaka to katastrofa.

  • 15. Data: 2018-12-05 23:23:07
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    RoMan Mandziejewicz w news:9888717732$20181205123558@squadack.com
    > ,,Sprawność" mierzona podciśnieniem w worku odkurzacza może być
    > podobna. I w laboratoryjnych warunkach wyjdzie nieprawdopodobna siła
    > ssania. Ale będzie to związane wprost z konstrukcją ssawki, która
    > będzie nie do przesunięcia na wykładzinie winylowej (miękkiej).

    ano wlasnie --> np.:
    https://www.euro.com.pl/odkurzacze/tefal-tw6984-ea.b
    html
    750 W, szczotko-ssawka (czy jakos tak :) ma trzy poziomy wysokosci, na
    najnizszym i wyzszym nie ma mowy zeby w trakcie odkurzania przesunac
    szczotke w prawo/w lewo, mowie powaznie - reka mezczyzny nie jest w stanie
    tego dokonac ,gdy odkurza sie standardowa podloge parkietowa, bo tak
    absurdalne jest "przyspawanie" do podloza sila ciagu; mozliwy jest tylko
    ruch od siebie/do siebie. Dopiero na trzecim, najwyzszym uniesieniu szczotki
    (a przeciez najczesciej nie o to chodzi) z trudem daje sie szczotka
    manipulowac na wszystkich kierunkach podczas odkurzania. Z trudem. To jest
    konstrukcja do bani. Poprzedni odkurzacz elektrolux o mocy 1800 W chodzil
    bez zarzutu.
    Nie musze dodawac, ze odkurzenie zwyklego chodnika zadna szczotka w zestawie
    nie jest po prostu mozliwe (a ponoc klasa w sprawie dywanow = A)
    (btw: nie mowiac juz o tym, ze ten odkurzacz najzwyczajniej na swiecie nie
    ma... regulacji obrotow, a wylot powietrza jest w gore, prosto na
    odkurzajacego, bo jest... od strony odkurzajacego)

    > Ja jednak wolę ssawki które aż tam mocno w podłoże się nie wpijają a
    > dobre oczyszczanie wolę zawdzięczać mocy odkurzacza i nie siłować się
    > przy odkurzaniu.

    twierdzisz wiec, ze problem jest w dziwnie skonstruowanej ssawce, czy w
    ogole w mechanizmie ciagu i mniejsza moc nadrabia sie ssaniem = przyspawanie
    do podlogi? Ja to w zasadzie wyzej potwierdzilem...

    czyli na co zamienic powyzszego Tefala...?

  • 16. Data: 2018-12-06 12:36:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 05.12.2018 00:18, 1634Racine wrote:

    > mozna w PL kupic zwykly (bez wielozadaniowosci typu pranie dywanow,
    > etc.) odkurzacz moc > 900 W (nie, bo unijny szlaban?)?
    > jesli tak  - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.
    > jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

    Tylko po co? Dałeś się złapać na marketingowy bełkot? Skuteczność
    okurzania nie jest wcale wprost proporcjonalna do mocy silnika. Wręcz
    przeciwnie - w pewnym punkcie zależność zaczyna być odwrotna. Mam w domu
    odkurzacz kupiony jeszcze przed nowymi regulacjami. Ma regulację. Gdy
    zaczęto dyskutować nad tym zakazem z ciekawości zacząłem
    eksperymentować. I co się okazało? Najlepiej sprawdza się po ustawieniu
    go gdzieś w połowie skali. Unia wiedziała co robi najwyraźniej. ;)

  • 17. Data: 2018-12-06 13:11:51
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    >twierdzisz wiec, ze problem jest w dziwnie skonstruowanej ssawce, czy w
    >ogole w mechanizmie ciagu i mniejsza moc nadrabia sie ssaniem = przyspawanie
    >do podlogi? Ja to w zasadzie wyzej potwierdzilem...
    Coś w tym jest. Mam już dwu-trzy letniego zelmera i w nim przy zwykłej
    szczotce nie ma co nastawiać mocy ponad 50% bo dywan zabierzesz a nie
    przesuniesz szczotki (ale te 100% przydaje się przy turbo szczotce). Z
    drugiej strony albo szczotka jest za nisko (z podniesionym
    ,,futerkiem'' dookoła)i grubsze śmieci odbija, a jak jest wysoko to te
    ''futerko,, ma tak mało szczelin i jest tak twarde że i tak grube
    śmieci odbija - i tak źle i tak niedobrze ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 18. Data: 2019-02-02 19:45:14
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5c085055$0$522$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > takim dziwnym mechanizmem ssacym, ze nie da sie wykonac szczotka-ssawka
    > ruchu w prawo / w lewo podczas odkurzania.

    skonczylo sie na tym cudzie -->
    https://www.euro.com.pl/odkurzacze/bosch-bgc05aaa2.b
    html#opis
    ponad miesiac dzialania, poki co - strzal w "10"