  • 1. Data: 2013-03-06 07:54:58
    Temat: Spadek mocy w TDI a wymiana filtra powietrza
    Od: pszym2s2 <f...@f...pl>

    Cześć,

    Pacjent: Leon II 1.9 TDI BXE 105 KM

    Wczoraj mechanik wymienił mi filtr powietrza. Dziś jadąc do pracy, widać
    wyraźny spadek mocy:
    Jechałem 80 km/h i chciałem wyprzedzać, pedał gazu wciskam mocniej, ten
    ani nie drgnie szybciej. Pedał gazu do deski - nadal wyraźnego
    przyspieszenia nie ma.
    Dodatkowo, zaczął od czasu do czasu szarpać przy zmianie biegów.
    Wcześniej też nie było czegoś takiego.

    Przed wczoraj, przed wymianą filtra, wszystko było OK. Wymieniany tylko
    był filtr powietrza.

    Po pracy wybieram się do tego super mechanika by coś zrobił. Przyznam
    się, że na samochodach się zbytnio nie znam, wiec dlatego piszę do Was.

    Czy ten spadek mocy może być spowodowany tą wymianą filtra powietrza?

    TIA
    --
    pszym2s2

  • 2. Data: 2013-03-06 08:05:22
    Temat: Re: Spadek mocy w TDI a wymiana filtra powietrza
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > się, że na samochodach się zbytnio nie znam, wiec dlatego piszę do Was.
    >
    > Czy ten spadek mocy może być spowodowany tą wymianą filtra powietrza?

    Może przy wymianie obluzowała się wtyczka na przepływomierzu - sprawdź to.

  • 3. Data: 2013-03-06 08:29:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-06 07:54, pszym2s2 pisze:
> [...]
    > się, że na samochodach się zbytnio nie znam, wiec dlatego piszę do Was.
    >
    > Czy ten spadek mocy może być spowodowany tą wymianą filtra powietrza?

    Odłączył przewód od przepływomierza albo rozszczelnił dolot za
    przepływomierzem.

    Lewis

  • 4. Data: 2013-03-06 08:44:15
    Od: pszym2s2 <f...@f...pl>

    Lewis napisal(a):
    > W dniu 2013-03-06 07:54, pszym2s2 pisze:
    [cut]
    > Odłączył przewód od przepływomierza albo rozszczelnił dolot za
    > przepływomierzem.

    Dzięki, powiem temu mojemu "specjaliście" by to sprawdził.

    --
    pszym2s2

  • 5. Data: 2013-03-06 09:02:29
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "pszym2s2" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
    > [cut]
    >>

    > Dzięki, powiem temu mojemu "specjaliście" by to sprawdził.

    sorry gregory, ale wymiana filtra powietrza to banalna sprawa - moglbys to
    sam zrobic i oszczedzilbys sobie klopotu. tak mi sie skojarzylo

  • 6. Data: 2013-03-06 09:15:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-06 09:02, misiek pisze:
    > U?ytkownik "pszym2s2" <f...@f...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > sorry gregory, ale wymiana filtra powietrza to banalna sprawa - moglbys to
    > sam zrobic i oszczedzilbys sobie klopotu. tak mi sie skojarzylo

    Wiesz niektórzy robią inne rzeczy w życiu niż cokolwiek związanego z
    samochodami, nawet wymiana filtra powietrza.

    Lewis

  • 7. Data: 2013-03-06 17:39:08
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Czy ten spadek mocy może być spowodowany tą wymianą filtra powietrza?

    może - np porozłączał jakieś wężyki podciśnień ( u mnie są podciśnienia
    własnie tak zlokalizowane w Superb w okolicy filtra)

  • 8. Data: 2013-03-06 19:13:43
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 06.03.2013 07:54, pszym2s2 wrote:
    > Cześć,
    >
    > Pacjent: Leon II 1.9 TDI BXE 105 KM
    >
    > Wczoraj mechanik wymienił mi filtr powietrza. Dziś jadąc do pracy, widać
    > wyraźny spadek mocy:

    Moze turbine ukradl? :D

  • 9. Data: 2013-03-06 21:36:25
    Od: daxus <d...@w...pl>

    On 2013-03-06 09:15, Lewis wrote:

    > Wiesz niektórzy robią inne rzeczy w życiu niż cokolwiek związanego z
    > samochodami, nawet wymiana filtra powietrza.

    taaaaaaaaaaak, a teraz mają problem z samochodem :)

  • 10. Data: 2013-03-06 22:58:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "misiek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pszym2s2" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > sorry gregory, ale wymiana filtra powietrza to banalna sprawa - moglbys to
    > sam zrobic i oszczedzilbys sobie klopotu. tak mi sie skojarzylo

    Nie wiem jak w tym Leonie, ale w niektórych samochodach do wymiany filtru
    potrzebny jest kanał.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba