  • 1. Data: 2019-09-13 07:41:01
    Temat: Jaki miernik wybrać?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Doradźcie w wyborze miernika uniwersalnego. Miałem ostatnio miernik
    Uni-T UT60B i byłem z niego w miarę zadowolony.
    Miernika używam głównie w serwisie urządzeń laboratoryjnych, a więc
    bardziej jest to elektrotechnika, niż elektronika. Nie chcę wydać na to
    więcej, jak 200 zł, no chyba, że polecicie jakiś naprawdę fajny, to
    dorzucę jeszcze stówkę.
    Wymagania moje są tylko takie, aby był w miarę wytrzymały, mierzył True
    RMS i nie miał zasilania "egzotycznymi" bateriami (czyli najlepiej na AA
    - AAA). Myślałem wstępnie o Fluke 101, ale znalazłem miernik marki, o
    jakie nie słyszałem - Forscher.
    Co sądzicie o takim wynalazku?
    http://www.forscher.pl/produkt/fs702-forscher-mierni
    k-uniwersalny/
    Jacek

  • 2. Data: 2019-09-13 11:56:34
    Temat: Re: Jaki miernik wybrać?
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 13/09/2019 06:41, Jacek wrote:
> [...]
    > RMS i nie miał zasilania "egzotycznymi" bateriami (czyli najlepiej na AA
    > - AAA). Myślałem wstępnie o Fluke 101, ale znalazłem miernik marki, o

    Jeśli to miała być "ukryta" reklama to Ci się nie udało. Ten miernik
    wygląda jak chiński Aneng z "niemiecko" brzmiąca nazwą co oczywiście ma
    dawać wrażenie niemeckiej solidności

    Zobacz sobie to i znajdż róznice :

    https://www.banggood.com/ANENG-AN8002-Digital-Ture-R
    MS-Multimeter-ACDC-Current-Voltage-Frequency-Resista
    nce-Temp-Tester-p-1145700.html

    Jak chcesz kupić coś dobrego i pszystępnej cenie to bierz Brymen - np
    BM235

    c.

  • 3. Data: 2019-09-13 14:52:18
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.09.2019 o 07:41, Jacek pisze:
> [...]
    > RMS i nie miał zasilania "egzotycznymi" bateriami (czyli najlepiej na AA
    > - AAA). Myślałem wstępnie o Fluke 101, ale znalazłem miernik marki, o

    Wspólne terminale dla napięcia i prądu (oddzielny jest tylko 10A).
    Bardzo sympatyczny mierniczek dla dzieciaka zaczynającego zabawę z
    elektroniką. Ale od sieci trzymałbym się z daleka.

    P.P.

  • 4. Data: 2019-09-13 15:29:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na korki do stokrotki chodzisz?

  • 5. Data: 2019-09-13 15:43:42
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 13/09/2019 14:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na korki do stokrotki chodzisz?

    tak

  • 6. Data: 2019-09-13 16:51:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.09.2019 o 11:56, cezar pisze:
    > Jeśli to miała być "ukryta" reklama to Ci się nie udało.
    Niczego nie reklamuję, pytam tutaj, bo kto, jak nie elektronicy mi doradzą.
    > Zobacz sobie to i znajdż róznice :
    > https://www.banggood.com/ANENG-AN8002-Digital-Ture-R
    MS-Multimeter-ACDC-Current-Voltage-Frequency-Resista
    nce-Temp-Tester-p-1145700.html
    No paczpan. Coś czułem, ale nie spodziewałem się, że aż tak. Czyli tego
    chińczyka z niemiecką nazwą skreślamy.
    > Jak chcesz kupić coś dobrego  i pszystępnej cenie to bierz Brymen  - np
    > BM235
    Dzięki. Widziałem wcześniej już tego Brymena. Podoba mi się wizualnie.
    Chyba sie skuszę.
    Jacek

  • 7. Data: 2019-09-13 18:59:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ok.

  • 8. Data: 2019-09-13 20:28:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > Bardzo sympatyczny mierniczek dla dzieciaka zaczynającego zabawę z
    > elektroniką. Ale od sieci trzymałbym się z daleka.

    Mam taki. Z tą siecią nie jest źle, mierzy. Widziałem film jak gość
    mierzy oporność elektrowni i przeżył (miernik i gość) :) Ale mój nie
    wytrzymał pół roku. Najpierw były problemy z przełącznikiem, potem
    oberwane gniazda a teraz padła omomiarka. Specjalnie szukałem takiego
    małego żeby do skrzynki się mieścił. Jakby ktoś znał wytrzymały miernik
    tej wielkości to proszę o reklamę.
    Wojtek

  • 9. Data: 2019-09-13 20:43:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 13 Sep 2019 20:28:18 +0200, wowa wrote:
    > Specjalnie szukałem takiego małego żeby do skrzynki się mieścił. Jakby
    > ktoś znał wytrzymały miernik tej wielkości to proszę o reklamę.

    A musi być z cyferkami na LCD? Ja przez długi czas męczyłem się z
    klasycznymi, marketowymi multimetrami - później zdałem sobie sprawę, że
    tak naprawdę do moich (skromnych, przyznaję) potrzeb w zupełności
    wystarczy takie maleństwo:
    https://static.rapidonline.com/catalogueimages/produ
    ct/s51-5173p01wl.jpg

    Zniknął problem że jak potrzebuję sprawdzić napięcie w domowym gniazdku
    albo gdzieś w samochodzie to w mierniku akurat bateria "wyszła" :) (do
    pomiaru rezystancji oczywiście nadal potrzebna).
    Maleństwo kosztowało mnie bodajże 9 euro, a działa bezproblemowo już
    wiele lat. Do tego ma fajny tryb pomiaru stanu baterii, który mierzy
    napięcie pod lekkim obciążeniem.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-09-13 23:11:50
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > wystarczy takie maleństwo:
    > https://static.rapidonline.com/catalogueimages/produ
    ct/s51-5173p01wl.jpg

    Niestety to jest zbyt delikatne. Miernik jeździ w skrzynce
    narzędziowej, co prawda, zawsze staram się o jakiś futerał. Jako
    ciekawostka powiem, że przez ok. dwadzieścia lat używałem miernika tego
    typu (i chyba tej firmy)
    http://www.biall.com.pl/item,CHY38-Multimetr-cyfrowy
    -Hz-C-hFE,101036.html.
    Nigdy mnie nie zawiódł ale wytarły się ścieżki przełącznika :)
    Wojtek