  • 1. Data: 2011-01-06 00:41:05
    Temat: pech...zderzenie z duza bryla lodu, urwany silnik itd....
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Potrzebuje porady grupowiczow, moze ktos to juz przerabial.

    Scenariusz:
    21:30 wracam z pracy zjebany jak koń po westernie, jadę przez wieś 40-50kmph
    a przede mna samochod na 'obcych' blachach. wyprzedzam i po zakonczeniu
    manewru po jakichs 100m przy predkosci strzelam 60-70 wpadam na 'coś' co
    zdążyło mi tylko mignąć i nawet nie zdazylem zaczac hamowac o omijaniu nie
    mówiąc.
    Samochód podskoczył a ja dostałem w twarz poduszką powietrzną. Po jakimś
    raczej ktorkim czasie jak oprzytomnialem zlapalem keirownice spowrotem
    (nadal jechalem) i zatrzymalem samochod po skorygowaniu toru jazdy.
    Dookola pusto, domy, brak gowniarzy. myslalem na poczatku ze to gowniarze
    beton wtargali na srodek drogi (byl centralnie na moim pasie). poszedlem
    obejrzec w co przywalilem. samochod zostawilem tak jak sie zatrzymal, z
    wlaczonmi swiatlami, wlaczonym zaplonem choc zgaszonym silnikiem i kupa
    smrodu z poduszki. po obejrzeniu stwierdzilem ze to duzy kawal bryly lodu.
    na oko 70x70x30cm(strzelam). Potem zabralem sie za oględziny...brak latarki
    wiec poswiecilem czym mialem i widzialem ze micha mocno oberwala, choc nie
    zostala rozerwana. mala kaluza oleju (ale taka na 10cm srednicy).
    zadzwonilem najpierw po brata a on po policje (zeby miec notatkę). brat
    przywiozl aparak ktorym ocykalem miejsce i uszkodzenia. w swietle jego
    reflektorow okazalo sie ze zniszczenia sa duzo duzo powazniejsze niz na
    poczatku myslalem. W efekcie dokladniejszych ogledzin wyszlo ze uszkodzone
    sa:
    -urwany silnik. prawa łapa pęknieta. nie wiem czy przykrecana do bloku czy
    to element bloku. Wisial silnik na drugiej łapie i skrzyni biegow.
    -zniszczona miska olejowa
    -rozerwana plecionka i prawdopodobnie pęknięte turbo (obstawiam ze stamtad
    olej)
    -prawdopdobnie uszkodzony/zniszczony mechanizm roznicowy - podczas holowania
    myslalem ze mi sie samochod rozpadnie
    -prawa przednia czesc konstrukcji karoserii odksztalcona (zmienione
    pasowanie drzwi i prawego blotnika). podniosla sie przez lape
    -byc moze cos z zawieszenia ale w nocy gowno widzialem
    -poducha
    Przyjechala policja, dmuchnalem 0.00, spisali notatkę i ofotkowali
    uszkodzenia i miejsce.
    Oczywiscie marudzili ze po co ich wzywamy, ze nie ma samochodu z ktorego to
    odpadlo itd.
    Z uzyciem samochodu brata sholowalismy rozbitka do domu(szczesciem to tylko
    3-4km od domu po zadupiach). Malo sie nie rozpadl a jechalismy max 20 na
    godzine. Chyba polecial mechanizm roznicowy albo przegób rzucal silnikiem.
    myslalem ze mi sie buda rozleci od tego walenia. Stoi teraz na moim podworku
    i czeka na litość.

    wnioski:
    po obejrzeniu bryly lodu przez brata ustalilismy ze to odpadlo od jakiejs
    ciezarowki. odbita w lodzie ryflowana blacha podlogowa (tzn powyginana) z
    elementami blota. kilkadziesiat m wczesniej widac bylo odlamki po
    odpadnieciu tej bryly od samochodu.
    samochod to punto 2 fl 1.3 multijet.

    Prawde mowiac jestem tym zalamany bo chce uzyskac odszkodowanie od zarzadcy
    drogi a nie wiem od czego zaczac. chcialbym zrobic to w ASO ale zwyczjanie
    nie stac mnie na to zeby zrobic naprawe a ptem odzyskac odszkodowanie (lub
    co gorsza nie odzyskac).
    Stalo sie to na drodze nr 734 we wsi Szymanow. Google maps po wpisaniu nazwy
    miejscowosci miej wiecej precycyjnie wskazuja gdzie sie zdzwonilem.

    Czy ktos moze mi podpowiedziec kto może być włodarzem tej drogi? GDKiA?
    gmina? powiat? Jak to ustalić?

    Sprawę dla mnie pogorsza to ze to moje podstawowe narzędzie pracy.... czy
    ktos odzyskiwal odszkodowanie od udzkodzenia na drodze?
    Samochod jest skasowany strasznie. niby na pierwszy rzut oka wyglada nna
    caly ale po podniesieniu maski widac zarwany silnik, urwana lape, z prawej
    strony nagle niedopasowane drzwi i blotnik no i nieszczesna poduche ktora
    dostalem w pysk....

    zawsze sie zastawnialem jak to jest, gdy poduszka sie otwiera....teraz juz o
    ironio wiem...

    czwartek swieto wiec w piatek chcialbym to zglosic i zabrac notatke z
    policji, zapewne bedzie niezbedna.
    :( wa mac a tak lubilem ten samochod

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2011-01-06 00:46:58
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Czy ktos moze mi podpowiedziec kto może być włodarzem tej drogi? GDKiA?
    > gmina? powiat? Jak to ustalić?

    Witam,
    Jak masz AC to zrob z AC. A Twoj ubezpieczyciel sam bedzie dochodzic czyja
    to droga i kto za to odpowiada.
    Ja wlasnie przechodze przeboje z GDDKiA i nie polecam, mimo ze mam AC
    naprawilem szybko bo bylo poza miejscem zamieszkania.
    Teraz tego zaluje, niestety GDDKiA to ciagle komuna i spychologia. Ale nie
    mam zamiaru im odpuscic.
    Wazne ze byla policja.
    pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2011-01-06 00:53:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Witam,
    > Jak masz AC to zrob z AC. A Twoj ubezpieczyciel sam bedzie dochodzic czyja
    > to droga i kto za to odpowiada.
    jakbym mial AC to w ogole bym tematu nie zaczynal:/

> [...]
    > naprawilem szybko bo bylo poza miejscem zamieszkania.
    > Teraz tego zaluje, niestety GDDKiA to ciagle komuna i spychologia. Ale nie

    a ta droga 734 pod gdkia podlega?
    mnie wystarczy kto jest ubezpieczycielem i polisa. potem zrzuce dochodzenie
    tego na ASO.

    > Wazne ze byla policja.
    mimo dostania w ryj poducha po calym dniu pracy, choc tyle bylem przytomny

  • 4. Data: 2011-01-06 00:59:29
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > jakbym mial AC to w ogole bym tematu nie zaczynal:/

    W takim razie nie zaczynaj naprawy samochodu, ja mialem zdarzenie 12 grudnia
    (13 grudnia naprawilem) a ubezpieczyciel dzis chce ogladac uszkodzony
    samochod!

    > a ta droga 734 pod gdkia podlega?
    > mnie wystarczy kto jest ubezpieczycielem i polisa. potem zrzuce
    > dochodzenie tego na ASO.

    ASO chyba nie bedzie chcialo sie w to bawic, musisz sam skontaktowac sie
    ubezpieczycielem drogi. Nie znam tej drogi ale jesli to droga gminna to
    uderzaj do gminy, a jak wojewodzka to do wojewody.

    > mimo dostania w ryj poducha po calym dniu pracy, choc tyle bylem przytomny

    :)
    zycze powodzenia
    pzdr
    Adam

  • 5. Data: 2011-01-06 01:03:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > W takim razie nie zaczynaj naprawy samochodu, ja mialem zdarzenie 12
    > grudnia (13 grudnia naprawilem) a ubezpieczyciel dzis chce ogladac
    > uszkodzony samochod!

    nie stac mnie teraz.
    szacuje ze gospodarczym sposobem bym go polepil za jakies 6kpln
    a aso molze spokojnie szepnąć za naprawe 15kpln przy wartosci rynkowej
    calego auta ok 10kpln

    > ASO chyba nie bedzie chcialo sie w to bawic, musisz sam skontaktowac sie
    > ubezpieczycielem drogi. Nie znam tej drogi ale jesli to droga gminna to
    > uderzaj do gminy, a jak wojewodzka to do wojewody.

    jak ustale kto ubezpieczycielem to bedzie im sie chcialo - to dla nich kasa.
    duzo kasy.
    pierwsze z nimi doswiadczenie bylo bardoz bardzo pozytywne. dlatego
    konkretnie u nich chce to robic.

    Drogą goglania doszedlem do http://www.mzdw.pl/text.php?cat=40
    i jest tam wylistowana ta droga na ktoeej bylo zdarzenie. wiec wiem kto
    odpowiedzialny i gdzie zglaszac. terraz pytanie na co uwazac w kotnakcie. no
    i jak udowodnic ze wielka bryla lodu na srodku pasa to ich wina?

    dzieki
    przyda sie

  • 6. Data: 2011-01-06 01:11:45
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > nie stac mnie teraz.
    > szacuje ze gospodarczym sposobem bym go polepil za jakies 6kpln
    > a aso molze spokojnie szepnąć za naprawe 15kpln przy wartosci rynkowej
    > calego auta ok 10kpln

    Ubezpieczyciel wyplaci max wartosc rynkowa samochodu niestety.

> [...]
    kasa.
    > duzo kasy.
    > pierwsze z nimi doswiadczenie bylo bardoz bardzo pozytywne. dlatego

    No tak ASO ma chec na kase, ale ubezpieczyciel drogi niekoniecznie bedzie
    chcial tyle zaplacic:(

> [...]
    > odpowiedzialny i gdzie zglaszac. terraz pytanie na co uwazac w kotnakcie.
    > no i jak udowodnic ze wielka bryla lodu na srodku pasa to ich wina?

    Ja wjechalem w dziure i nie bylo policji,
    Wg mnie najwazniejsze to notatka policji, Twoj brat jako świadek no i
    zalozenie ze na drogaj wojeowodzkich nie ma nieoznakowanych przeszkod.
    No i wazne zebys jechal z predkoscia dozwolona na danym odcinku i ze
    wyprzedzales zgodnie z kodeksem drogowym

    pzdr

  • 7. Data: 2011-01-06 08:29:53
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Potrzebuje porady grupowiczow, moze ktos to juz przerabial.

    po przeczytanie wszystkiego napiszę niewiele
    życzę Ci jak najlepiej ale w tej sytuacji chyba nie masz szans na
    odszkodowanie od zarządcy drogi. obym się mylił.
    wytłumaczenie dla nich jestproste i banalne. droga odśnieżona, przejezdna,
    lód odpadł od innego samochodu...
    pzdr
    GL

  • 8. Data: 2011-01-06 09:38:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 00:41:05 +0100, Michał Gut wrote:
    >Prawde mowiac jestem tym zalamany bo chce uzyskac odszkodowanie od zarzadcy
    >drogi

    Watpie czy sie uda. Zeby choc dziura stale zwiazana z droga, albo ktos
    wczoraj zadzwonil i zglosil przeszkode ..

    >:( wa mac a tak lubilem ten samochod

    Eee, chyba nie bylo za co, jakis delikatny wloski piesek :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-06 09:52:59
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > czwartek swieto wiec w piatek chcialbym to zglosic i zabrac notatke z
    > policji, zapewne bedzie niezbedna.
    > :( wa mac a tak lubilem ten samochod

    1. nigdy i nigdzie nie przyznawaj, że to odpadło od innego auta. Nie
    jesteś specjalistą i na twoje oko to pod wpływem pędu powietrza
    conajwyżej wtoczyło się na drogę z pobocza. Nie wiesz jakiego
    pochodzenia jest ta bryła. Nie dawaj drugiej stronie argumentów.

    2. Bryła lodu znajdowała się na pasie przeznaczonym do ruchu. Jechałeś z
    prędkością dozwoloną oraz zgodnie z zapisem PoRD zachowując właściwą
    prędkość do warunków panujących na drodze.

    3. Obserwowałeś znaki, obserwowałeś bacznie jezdnię przed sobą. Byłeś w
    dobrej kondycji, nikt Cię nie rozpraszał. Gdy zobaczyłeś przeszkodę to
    nie udało Ci się jej uniknąć i doszło do zdarzenia

    4. Gdyby było jakieś oznaczenie, że możesz się spodziewać takich
    niespodzianek to napewno zachowałbyś wzmożoną czujność i ostrożność i
    napewno jechałbyś wolniej.

    Jeżeli do ubezpieczyciela zarządcy drogi (zakładam, że mają
    ubezpieczenie) dotrze, że coś odpadło (i ty to potwierdzisz przez co oni
    nie będą musieli tego udowodnić) z innego auta to zapomnij o odszkodowaniu

  • 10. Data: 2011-01-06 10:37:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > Potrzebuje porady grupowiczow, moze ktos to juz przerabial.

    Niestety masz raczej małe lub żadne szanse od zarządcy drogi, chyba, że
    bryła leżała tam kilka dni i masz na to świadków. Bo czy to wina zarządcy
    drogi, ze coś odpadło z ciężarówki? Teoretycznie adresatem Twoich
    roszczeń powinien być raczej kierowca ciężarówki, ale ten z kolei jest
    nieznany...

    Kiepsko to widzę... :/