  • 1. Data: 2009-04-02 10:12:08
    Temat: Wymiana płyty głównej a instalacja systemu
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    Hej. Trochę NTG, ale trochę jest to problem sprzętowy :)

    Ponieważ wymieniłem już grafę, twarde dyski oraz kartę muzyczną,
    przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP
    odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie
    postawić nowy system i formatować dysk?

    Dzięki,
    JAA

  • 2. Data: 2009-04-02 10:15:41
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej a instalacja systemu
    Od: "Buniek" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie postawić nowy

    Zalezy ile masz szczescia, czasami sie odpali czasami nie, z naciskiem na
    druga ewentualnosc.
    Ja proponuje i tak przeistalowac.

    Buniek

  • 3. Data: 2009-04-02 10:25:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Buniek pisze:

    > Zalezy ile masz szczescia, czasami sie odpali czasami nie, z naciskiem na
    > druga ewentualnosc.
    > Ja proponuje i tak przeistalowac.

    Przechodząć miedzy i865PE-->VIA PT880 Ultra a ATI RS600 - cały czas mam
    ten sam OS (nie re-instalowany). Zmieniałem tylko sterowniki MoBo.
    Chipsety raczej różne, gdyby miało coś kolidować to już dawno bym o tym
    wiedział... swoja droga pamiętam, czasy gdzie na starszych chipach
    wyskakiwały bluescreen'y bez reinstalki OSa.

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2009-04-02 15:13:11
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    On 2 Kwi, 11:12, JAA <no_spam@nie..com> wrote:
> [...]
    > przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP
    > odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie

    Procek wymieniasz miedzy AMD i Intel, czy tej samej firmy?

  • 5. Data: 2009-04-02 15:39:03
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "JAA" <no_spam@nie..com> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie postawić nowy

    Jeżeli wymieniasz płytę na platformie tego samego producenta np. intela to
    jest duża szansa, że system odpali powykrywa sobie urządzenia i będzie
    działać nadal. Natomiast jeżeli producent chipsetu lub/i procesora jest inny
    to system zakończy ładowanie na bluescreenie i się zrestartuje. Niestety
    czasami reinstalka nie pomaga i trzeba stawiać cały system od nowa. Czasami
    pomaga użycie jakiegoś programu zewnętrznego do edycji rejestru i wywalenie
    odpowiednich wpisów dotyczących poprzedniego sprzętu i ponowna reinstalka.
    Microsoft niestety skopał sprawę wprowadzając XP. Za czasów 98 wystarczyło
    wymienić sprzęt, system pomęczył sie trochę wykrywając urządzenia i po
    kilkunastu minutach był gotowy do pracy.

  • 6. Data: 2009-04-02 16:00:27
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    kazio101 pisze:

    > Procek wymieniasz miedzy AMD i Intel, czy tej samej firmy?

    bede zmienial z AMD na Intela. z tego co widzę, czeka mnie reinstalka...
    szkoda!

  • 7. Data: 2009-04-02 16:11:59
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    Doxent pisze:
    > Użytkownik "JAA" <no_spam@nie..com> napisał w wiadomości

    U mnie przeżył bez problemu przesiadkę z ADM Bartona na Intela Dual Core.

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 8. Data: 2009-04-02 16:13:02
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

  • 9. Data: 2009-04-02 16:37:25
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: JAA <no_spam@nie..com>

> [...]
    > Win XP odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba
    > będzie postawić nowy system i formatować dysk?

    HGW.
    U mnie trzeba bylo ze dwadzieśica razy zresetować, zanim sobie wszystko
    poukładał.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 10. Data: 2009-04-02 16:48:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "JAA" napisał:

    > Hej. Trochę NTG, ale trochę jest to problem sprzętowy :)

    Zatem jaki masz zasilacz? ;->

    > przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie:
    > czy Win XP odpali się normalnie po wymianie tych komponentów,

    Jeśli przed wymianą odinstalujesz z poziomu MU kontrolery dysków, to jest
    szansa że system wstanie. Dodatkowo należy usunąć komponenty związane z
    płytą główną, takie jak karta muzyczna i sieciowa. Jeśli dysk jest SATA, to
    dobrze by było pierwsze uruchomienie na nowej płycie przeprowadzić przy
    ustawionym w BIOS-ie trybie IDE-compatible (lub jakoś podobnie).

    > czy trzeba będzie postawić nowy system

    IMHO najlepsze rozwiązanie.

    > i formatować dysk?

    Jeśli ma tylko jedną partycję - usunąć ją z poziomu instalatora i założyć
    ponownie. Dopiero potem formatować.

    JoteR