  • 41. Data: 2010-04-25 12:50:48
    Temat: Re: [piątek] Pompowanie kół gazem
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości
    news:hqv44s$cm8$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale tam jest tylko napisane, że pompują gazem. Nie napisali jakim.
    > Pewnie chcieli się odróżnić od tych, co pompują cieczą.

    Fakt - tego nie przewidzialem :)

    --
    Picasso

  • 42. Data: 2010-04-25 13:42:45
    Temat: Re: Pompowanie kół gazem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 12:49:29 +0200, P_ablo wrote:

    >Ktos tu kiedys liczyl, jaka jest roznica w rozszerzalnosci czystego azotu i
    >mieszanki 78 do 22 - roznica byla nieistotna.

    I o ile pamietam to nawet w odwrotna strone - tzn tlen jest minimalnie
    bardziej "stabilny"

    Przypomne - wzielo sie to z F1, gdzie opony sa gorace, tlen zaczyna z
    guma reagowac i zmienia cisnienie. A nieprawidlowe cisnienie to
    wolniejsza jazda.
    Legende troche wspomaga lotnictwo, gdzie sie uzywa azot bo suchy - a
    opony musza znosic -60 stopni.
    W warunkach cywilnej jazdy w Polsce wilgotnosc jest bez wiekszego
    znaczenia.

    J.

  • 43. Data: 2010-04-25 13:44:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 12:42:59 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >Secundo: płacą mniej, bo odpada im kompresor a naładowanie butli czystym
    >azotem jest TAŃSZE od naładowania sprężonym powietrzem (przynajmniej tak
    >było ze 3 lata temu, jak z ciekawości zrobiłem parę zapytań ofertowych
    >do hurtowni gazów technicznych).

    Ale kompresor i tak musza miec, do napedu swoich maszynek.
    Butla tez swoje kosztuje.

    J.

  • 44. Data: 2010-04-25 13:51:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Ale kompresor i tak musza miec, do napedu swoich maszynek.

    Jakich? Klucze do kół nie muszą być pneumatyczne.

    > Butla tez swoje kosztuje.

    Ale dużo mniej niż zakup, konserwacja, zasilenie i naprawy porządnego
    kompresora.

    I masz faktycznie gaz dużo lepszej jakości - suchy i czysty. Chyba że
    kompresor jest jakiś super-extra i też potrafi osuszać i porządnie
    filtrować.

  • 45. Data: 2010-04-25 13:53:49
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-04-25 12:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Wodór? ;->

    Dupa nie wodór. Bez przerwy mi kradną, to pomalowałem,
    żeby wiedzieć, który to ;p

    v.

  • 46. Data: 2010-04-25 14:11:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 13:51:46 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    >Jakich? Klucze do kół nie muszą być pneumatyczne.

    Te do sciagania/zakladania opon.

> [...]
    >
    >I masz faktycznie gaz dużo lepszej jakości - suchy i czysty. Chyba że
    >kompresor jest jakiś super-extra i też potrafi osuszać i porządnie

    Najwyrazniej robi to wystarczajaco dobrze.

    J.

  • 47. Data: 2010-04-25 15:34:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Te do sciagania/zakladania opon.

    I po co do tego kompresor?

    > Najwyrazniej robi to wystarczajaco dobrze.

    Owszem. Ale z butlą masz tańszą "produkcję" ciśnienia i możesz zarobić
    dodatkowo na bajerze. Wybór jest oczywisty ;)

  • 48. Data: 2010-04-25 16:14:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 15:34:36 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >I po co do tego kompresor?

    Bo one maja naped pneumatyczny :-)

    >Owszem. Ale z butlą masz tańszą "produkcję" ciśnienia i możesz zarobić
    >dodatkowo na bajerze. Wybór jest oczywisty ;)

    Widac nie taki oczywisty, bo sporo nie ma, ale skoro klient wymaga :-)

    Tak nawiasem mowiac to sa dostepne generatory azotu, czy jak kto woli
    - zestawy filtrujace azot z powietrza, ale drogie.

    J.

  • 49. Data: 2010-04-25 21:02:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tak nawiasem mowiac to sa dostepne generatory azotu, czy jak kto woli
    > - zestawy filtrujace azot z powietrza, ale drogie.

    Wytwornice?
    A ja się zastanawiam jakim cudem samym azotem, znaczy co? Koło do komory
    próżniowej a następnie pompowane? Przeca odessać tego co w oponie się
    nie da!

    Pzd.
    Irek.N.

  • 50. Data: 2010-04-25 22:53:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 21:02:58 +0200, Irek N. wrote:

    >Wytwornice?

    Bardziej filtry niz wytwornice.
    Azot z powietrza mozna wyfiltrowac.

    >A ja się zastanawiam jakim cudem samym azotem, znaczy co? Koło do komory
    >próżniowej a następnie pompowane? Przeca odessać tego co w oponie się
    >nie da!

    Troche sie da.

    Ale moj gumiarz po zalozeniu pompuje opony do ~6at zeby "wskoczyla",
    jakby powtorzyl to mozna by sie zblizyc do 98% :-)

    J.