  • 51. Data: 2010-04-26 10:20:34
    Temat: Re: [piątek] Pompowanie kół gazem
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    metan pozyskiwany naturalnie prosto od wulkanizatorow

  • 52. Data: 2010-04-26 14:11:24
    Temat: Re: Pompowanie kół gazem
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 25 Kwi, 12:42, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Daje - zyski dla pompującego warsztatu.
    >
    > Primo: koszą więcej za "wyrafinowane" ładowanie.
    > Secundo: płacą mniej, bo odpada im kompresor a naładowanie butli czystym
    > azotem jest TAŃSZE od naładowania sprężonym powietrzem (przynajmniej tak
    > było ze 3 lata temu, jak z ciekawości zrobiłem parę zapytań ofertowych
    > do hurtowni gazów technicznych).

    > ROTFL
    >
    > Przypomnij sobie skład powietrza atmosferycznego i się nie ośmieszaj.

    Możesz powiedzieć co z tego wynika ?

  • 53. Data: 2010-04-26 14:19:18
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 25 Kwi, 12:49, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "jacek2v" <j...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:0a431812-d36f-4cbd-a0ca-4da28e1e9688@
    x3g2000yqd.googlegroups.com...

    > Ktos tu kiedys liczyl, jaka jest roznica w rozszerzalnosci czystego azotu i
    > mieszanki 78 do 22 - roznica byla nieistotna.

    Czyli ściema :)?
    Nie wydaje mi się to łatwo wyliczalne - łatwiej zmierzyć :)

    Pzdr.

  • 54. Data: 2010-04-26 14:24:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:

    > Możesz powiedzieć co z tego wynika ?

    że większość powietrza to i tak azot, że pomując azotem nie odsysasz powietrza,
    więc i tak masz go tam pod dostatkiem, więc pompowanie powietrzem da 78% azotu,
    a dopompowanie azotem da 83% azotu, masz tam takie jakby lekko zubożone powietrze,
    co da niemierzalne skutki w masie/zużyciu/paliwie i innych "zaletach".
    Podejrzewam że trudno byłoby Ci zauwazyć różnicę nawet gdybyś oponę zakładał w
    komorze azotowej i mając 99,9% azotu w oponie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 55. Data: 2010-04-26 15:07:27
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Geometria z dożywotnią gwarancją. Gdzie jest ten warsztat?
    Doradzam ostrożność. Ogłoszenie nie precyzuje czyjego końca życia ma dotyczyć
    gwarancja, a w razie źle wykonanej usługi i ewentualnego wypadku ze skutkiem
    śmiertelnym formalnie będą w porządku, przynajmniej pod względem wywiązywania
    się z obietnic ;-)

    pozdrawiam,
    G.

  • 56. Data: 2010-04-28 08:38:39
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 26 Kwi, 14:24, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > Podejrzewam że trudno byłoby Ci zauwazyć różnicę nawet gdybyś oponę zakładał w
    > komorze azotowej i mając 99,9% azotu w oponie.

    Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
    zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
    się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
    na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
    różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
    Dodaj do tego, że w powietrzu nie same powietrze - jest jeszcze para
    wodna i może być jej więcej lub mniej. ITD.

    Niestety nie zawsze jest to takie prosto-logiczne :)

    Pzdr.

  • 57. Data: 2010-04-28 23:56:42
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
    > różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.

    Pokaż jak te 5% wiecej azotu wpływa na zużycie paliwa

    > Dodaj do tego, że w powietrzu nie same powietrze - jest jeszcze para
    > wodna i może być jej więcej lub mniej. ITD.
    >
    > Niestety nie zawsze jest to takie prosto-logiczne :)

    Niestety nie przekonałeś mnie, lanie wody.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 58. Data: 2010-04-29 21:53:53
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 28 Kwi, 23:56, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    wrote:

    > Pokaż jak te 5% wiecej azotu wpływa na zużycie paliwa

    A o co chodzi? Jakie 5%? Nie twierdziłem, że azot wpływa na zużycie
    paliwa.

    Nie, to tylko fizyka :)
    Ty mnie też nie przekonałeś :)

    Pzdr.

  • 59. Data: 2010-04-30 14:01:39
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Tue, 27 Apr 2010, jacek2v wrote:

> [...]
    > na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
    > różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.

    Argument jest trochę demagogiczny ;-) Owszem, mieszaniny różnych gazów
    wykazują różne odstępstwa od chociażby równania stanu gazu doskonałego,
    ale odstępstwa te pojawiają się dopiero w ekstremalnych warunkach
    temperatury i ciśnienia (dla gazów bardzo rozrzedzonych albo, przeciwnie,
    bardzo silnie sprężonych). Natomiast w warunkach, w jakich na codzień
    pracuje opona samochodowa zachowanie się wypełniającego ją gazu możemy bez
    obawy opisać zwykłym równaniem Clapeyrona, niezależnie od tego, czy w
    oponie mamy azot, tlen, powietrze czy wodór :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 60. Data: 2010-05-02 08:20:09
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 30 Kwi, 14:01, Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> wrote:

> [...]
    > obawy opisać zwykłym równaniem Clapeyrona, niezależnie od tego, czy w
    > oponie mamy azot, tlen, powietrze czy wodór :)

    Przyznaję wkroczyłeś na obszar, który już pochłonęła moja niepamięć :)
    - zwłaszcza z tym Clapeyronem :)
    Ale co powiesz na parę wodną, czyli nasycenia nią powietrza to powinno
    znacznie zmieniać krzywą ciśnienie temperatura?

    Pzdr.