    From: Technolog <t...@g...kropka.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [piątkowo] Stłuczka po wpychaniu się z podporządkowanej
    Date: Fri, 2 Apr 2010 22:05:10 +0200

    Sytuacja hipotetyczna w korku: z podporządkowanej "ryje się" (czyli wpycha
    się na chama) jakiś samochód. Kierowca jadący drogą z pierwszczeństwem
    widzi tego pchającego się, ale nie chce go puścić (zbliża się do
    poprzedzającego pojazdu, nie zatrzymuje się). Kierowca z podporządkowanej
    próbuje wymusić pierwszeństwo wpychając się tuż przed tego z
    pierwszeństwem. Ostatecznie ten z pierwszeństwem nie zatrzymuje się i
    dochodzi do kolizji, czyli otarcia sie aut (stłuczka przy tych prędkościach
    to chyba za dużo powiedziane).

    Pytanie: czy wina kierowcy samochodu jadącego z podporządkowanej jest
    ewidentna? Czy kierowca samochodu z pierwszeństwem widząc, iż samochód z
    podporządkowanej pcha się mu pod maskę, nie ma obowiązku uniknięcia
    kolizji, jeśli jest to możliwe?

    Przy większych prędkościach ZTCW policja sprawdza, czy samochód mający
    pierwszeństwo hamował przed kolizją z autem, które wyjechało z
    podporządkowanej. Bo ma obowiązek zahamowania? Obowiązek uważnej jazdy ma,
    więc przed przeszkodą zahamować powinien?

    Gwoli wyjaśnienia: to nie ja się ryłem komuś pod maskę, tylko zastanawiam
    się, czy nie kupić za bezcen starego unoka sąsiada i nie odrzeć kilku
    ryjących się chamów. Wieść się po mieście rozniesie i może w obawie o
    lakier sytuacja trochę się uspokoi. Ja rozumiem przepuszczanie tych z
    podporządkowanych i tak robię, rozumiem jakieś sytuacje awaryjne (choroba,
    problem z dzieckiem), ale regularnego rycia się tych samych osobników bez
    wyraźnego powodu, nie rozumiem.

    Będę wdzięczny za opinie.

    Wasze zdrowie!
    Technolog