  • 11. Data: 2010-04-03 09:44:48
    Temat: Re: [piątkowo] Stłuczka po wpychaniu się z podporządkowanej
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > A mnie zastanawia jedno - co w sytuacji, gdzie gwałtowne hamowanie może
    > spowodować szkody u jadącego główną drogą? Np. ma bagażnik pełen kryształów
    > i porcelany Rosenthala...

    Pierwsze pytanie ktore sie nasuwa, to jak zamierzasz udowodnic, ze te
    krystaly byly faktycznie uszkodzone podczas tego hamowania, i ze nie
    byly juz polamane wczesniej?

    Ale odpowiadajac na pytanie, to byc moze OC sprawcy by to pokrylo, jesli
    nie to pozostaje powodztwo cywilne.

  • 12. Data: 2010-04-03 10:31:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 03 Apr 2010 09:44:48 +0200, Stefan wrote:

    >Pierwsze pytanie ktore sie nasuwa, to jak zamierzasz udowodnic, ze te
    >krystaly byly faktycznie uszkodzone podczas tego hamowania, i ze nie
    >byly juz polamane wczesniej?

    Zazwyczaj wystarczy oswiadczenie plus skorupy.

    >Ale odpowiadajac na pytanie, to byc moze OC sprawcy by to pokrylo, jesli
    >nie to pozostaje powodztwo cywilne.

    Zasadniczo jest tylko kilka wykluczen, w tym przedmioty
    kolekcjonerskie.

    Juz tu taki przypadek byl omawiany - kierowce wezwano, ponoc wymusil,
    miejsce i czas pasowaly, przyznal sie jak glupi, kierowca na ktorym
    wymusil zmienil pas, wpakowal sie w trzeciego .. a pierwszy delikwent
    za to wszystko zaplacil z wlasnej kieszeni, bo przeciez zbiegl z
    miejsca zdarzenia.

    J.

  • 13. Data: 2010-04-03 11:40:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości

    > On zlamal przepis wymuszajac pierwszenstwo i za to dostanie mandat.

    Jeśli już to złamał oba przepisy.

    > Ty zlamiesz ww. przepis i za to dostaniesz mandat.

    Niekoniecznie.

  • 14. Data: 2010-04-04 15:56:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 22:57:35 +0200, Technolog napisał(a):

    > Miał obowiązek zachować ostrożność.

    Zachował. Miał tez prawo załozyc, że nikt mu sie nei będzie wciskał. (art.
    4. PoRD)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 15. Data: 2010-04-04 19:41:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Zachował. Miał tez prawo załozyc, że nikt mu sie nei będzie wciskał. (art.
    > 4. PoRD)

    To już jest dyskusyjne, wide słynne pytanie na egzaminie na prawko pt.
    "Czy widząc pojazd szybko nadjeżdżający ulicą podporządkowaną można
    jechać czy też nie bardzo?". Która odpowiedź jest prawidłowa to pewnie
    pamiętasz.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2010-04-04 21:44:50
    Temat: Re: [pištkowo] Stłuczka po wpychaniu się z podporzšdkowanej
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 10:31:37 +0200, J.F napisał(a):

    [...]

> [...]
    > wymusil zmienil pas, wpakowal sie w trzeciego .. a pierwszy delikwent
    > za to wszystko zaplacil z wlasnej kieszeni, bo przeciez zbiegl z

    No i słusznie - numer pt. zajechanie drogi, spowodowanie wypadku i zwianie
    w siną dal to jedno z większych sk* jakie można zrobić za kierownicą...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 17. Data: 2010-04-04 21:47:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 3 Apr 2010 02:37:17 +0200, to napisał(a):
    > Jeżeli celowo w niego wjedziesz to jesteś winny kolizji, a zapewne dałoby
    > się i cięższy paragraf na to znaleźć. Tyle, że nikt raczej tego nie
    > udowodni.

    Niektórzy są na tyle głupi, że "szukają guza" by sobie dorobić lub naprawić
    błotnik. A wśród tych niektórych są tacy arcygłupcy, którzy by potrafili
    powiedzieć policji "tak, wiedziałem że w niego walnę ale nie chciałem
    hamować bo przecież miałem pierwszeństwo" ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2010-04-04 21:53:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 19:41:01 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

> [...]
    > "Czy widząc pojazd szybko nadjeżdżający ulicą podporządkowaną można
    > jechać czy też nie bardzo?". Która odpowiedź jest prawidłowa to pewnie

    Wiesz, jest jedno ale - trzeba udowodnić, że kierujący WIDZIAŁ to, co
    zaufanie ograniczało.

  • 19. Data: 2010-04-04 22:05:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >>> Zachował. Miał tez prawo załozyc, że nikt mu sie nei będzie wciskał. (art.

    > Wiesz, jest jedno ale - trzeba udowodnić, że kierujący WIDZIAŁ to, co
    > zaufanie ograniczało.

    Dlatego napisałem, że jest to dyskusyjne. A kwestie możliwości
    udowodnienia to osobny temat.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2010-04-06 10:48:32
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości

    > Miał obowiązek zachować ostrożność.

    Alę te ostrożność "przerzucił" na przeciwną stronę autka, ponieważ, dlatego,
    iż,
    mianowicie, nadbiegł mu duży kot (lub mały pies) i reagował bezpośrednio.
    To jest idealne wyłumaczenie.

    Artur(m)