  • 11. Data: 2016-05-04 00:06:53
    Temat: Re: pieciocyfrowy numer telefonu w Poznaniu
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Mon, 04 Apr 2016 13:43:30 +0200
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:
    > Tak. Jakieś ruchy były też na Centrali Grunwald II (okolice
    > Senatorskiej/Kanclerskiej?) ale za diabła nie pamiętam już co z tymi
    > "szóstkami" było wachlowane. "Szóstki" Grunwald I i II oraz Łazarz
    > chodziły na Pentacontach, a potem na E10A? Co robiła na Engeströma
    > centrala OCB E-10B? Jakieś tranzyty podobnie, jak na 23 Lutego? Bo
    > Strowgera abonenckiego na Jeżycach zamieniono chyba od razu na S12.

    Ostatnie 5-cyfrowe numery na 6 zmieniono chyba jeszcze w latach 90. przez dodanie
    drugiej "6". Była to centrala Strowger na Głogowskiej (Łazarz), dekade później
    zmieniona na S12. W tym samym czasie działały 6-cyfrowe na 67- i był to Grunwald
    E-10. Nie wiem czy już w latach 90. była druga centrala E10 na Kanclerskiej, bo
    generalnie wszyscy moi znajomi ze szkoły mieli numery na 67. Dopiero jakoś w latach
    90. zaczeły pojawiać się 61 i 68.

    P.

  • 12. Data: 2016-05-04 00:13:24
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 4 May 2016 07:06:53 +0900
    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> wrote:
    > Ostatnie 5-cyfrowe numery na 6 zmieniono chyba jeszcze w latach 90. przez dodanie
    drugiej "6".
    Poprawka, chodziło o lata 80.