  • 11. Data: 2015-12-03 22:32:09
    Temat: Re: pierwsza lustrzanka
    Od: user <f...@f...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 09:53, Fabian pisze:
    > Nie kieruj się przy wyborze zaletą sprzętu nie mającego wpływu na jakość fotek - bo
    to jest dla ciebie najważniejsze, nie kupuj jakiś archaicznych 'wynalazków" ba za
    1000 zł można kupić naprawdę dobry sprzęt, który sprawi ci wiele radości z
    fotografowania a nie dochodzenia latami jak na tym sprzęcie zrobić dobra fotkę. Nie
    kieruj się uprzedzeniami czy stereotypami jakimi często niestety serwują nawet
    sprzedawcy w sklepie. Ja kiedyś stałem przed wyborem takim jak ty i posłuchałem
    "znawców" i "fachowców". Wybrałem źle - dziś kupił bym lustrzankę którą wtedy sam
    wytypowałem i do dziś tego żałuje.
    > Jeśli chcesz się zmieścić w 1000 zł to weź pod uwagę chociażby taką:
    http://allegro.pl/sony-alpha-a58-objektyw-lombart-ok
    azja-i5814676120.html
    > a tu sobie porównaj http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=2&
    add0=1728&add1=594
    > i nie słuchaj bzdur o wadach półprzepuszczalnego lustra itp. piszą to goście którzy
    nigdy tego sprzętu w rękach nie mieli i nie używali :) Do tego możesz kupić
    relatywnie tanio swietne obiektywy Minolty - chociażby "Flintę" i świetne szkła
    portretowe. Poczytasz w necie - dowiesz się więcej.

    kitowe obiektywy są do kitu.. prócz Olympusów.
    Może jakiś Nikon i obiektyw stało ogniskowy NIKON NIKKOR AF-S DX 35mm
    f/1.8G ?
    Ja dokupiłem do D90 i nie zamierzam już ściągać, jakość zdjęć powala.

    ---
    Avast.

  • 12. Data: 2015-12-04 11:15:49
    Od: Fabian <s...@g...com>

    > kitowe obiektywy są do kitu.. prócz Olympusów.

    Nie słuchaj takiego kadzenia, w jednym sklepie MM słyszałem tyradę sprzedawcy który
    wciskał coś o magii obiektywów olympusa :D i wcisną staruszkowi własnie promowany
    aparat - jak poczytałem później na optyczne.pl był to jeden z najgorszych obiektywów
    kitowych tej firmy. Naprawdę nie ma firmy która robi tylko dobre puszki czy obiektywy
    - to w naszej Bolandii taki stereotyp na temat pewnej firmy..... tak jak ślepe
    przekonanie że Only VW.... Otóż nie wszystkie kitowe obiektywy są złe, wystarczy
    poczytać na wspomnianym optyczne.pl lub fotopolis.pl. Oprócz testów masz tam jeszcze
    opinie użytkowników. Najlepiej w obiektywach kitowych wypada własnie opluwany w
    Bolandii Sony :)

  • 13. Data: 2015-12-04 23:39:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    SERG <m...@p...fm> writes:

    > Generalnie jestem amatorem, który chciałby skorzystać z dobrodziejstw
    > lustrzanek cyfrowych.

    Ostatnio ich przewaga nieco zmalała.

    > Rozglądam się za czymś w miarę sensowym w kwocie
    > do 1000 zł (w tej kwocie już chciałbym się zamknąć ze wszystkim:
    > body+kit+akumulator+pokrowiec+karta pamięci).

    Na względnie sensownego EVILa to chyba za mało?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2015-12-05 01:07:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    > Ostatnio ich przewaga nieco zmalała.
    Jak ktos ma wysoki budzet n fotografie to byc moze...

    > Na względnie sensownego EVILa to chyba za mało?
    Dlatego kolega rozglada sie za lustrzanka.
    :-)
    Ale to tez za malo.
    --
    TA

  • 15. Data: 2015-12-08 19:31:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T...@s...in.the.world writes:

    > Dlatego kolega rozglada sie za lustrzanka.
    > :-)
    > Ale to tez za malo.

    Może używany.
    Należałoby zdefiniować potrzeby, dlaczego to właściwie ma być
    lustrzanka a nie np. superzoom albo aparat w telefonie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2015-12-08 20:14:55
    Od: user <f...@f...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 11:15, Fabian pisze:

> [...]
    opinie użytkowników. Najlepiej w obiektywach kitowych wypada własnie opluwany w

    Widzę że całą swoją wiedzę i doświadczenie opierasz na internecie.

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2015-12-09 10:36:51
    Od: Fabian <s...@g...com>

    > Widzę że całą swoją wiedzę i doświadczenie opierasz na internecie.

    Jakimś Kaszpirowskim jesteś? z czego to niby wyczytałeś. Godzisz się z tym czy nie
    ale jest tak, że zdecydowana większość nie tylko amatorów (jak ja) zanim kupi sprzęt
    to poszukuje informacji własnie w necie. Wielu czyta wszelkie testy, opinie i
    przegląda przykładowe fotki na portalach optyczne.pl czy fotopolis.pl. Robią to
    również zawodowi fotografowie - dowód - poczytaj dyskusje pod testami sprzętu. To
    jedno. Jestem amatorem, używam lustrzankę cyfrową, bezlusterkowca, aparat kompaktowy
    i lustrzanki analogowe. Nie mam się wcale za eksperta - jestem amatorem i za takiego
    się uważa. Mam swoje doświadczenia - m. in. z czasu gdy sam zastanawiałem się nad
    zakupem sprzętu i przeżywałem dylematy co kupić. Dziś pewnie wybrał bym inaczej -
    wtedy opierałem się na opiniach ekspertów z optyczne.pl , nigdy nie posłuchał bym
    sprzedawcy w sklepie fotograficznym

  • 18. Data: 2015-12-10 09:59:34
    Od: borsuk <b...@a...pl>

> [...]
    wytypowałem i do dziś tego żałuje.
    > Jeśli chcesz się zmieścić w 1000 zł to weź pod uwagę chociażby taką:
    Wygląda, jakby był świeżo wyciągnięty ze zsypu :) , ale już znalazł
    szczęśliwego nabywcę.
    Zwracam uwagę, że taszczenie lustrzanki na wakacjach szybko staje się
    uciążliwe.

  • 19. Data: 2015-12-10 15:45:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 09:59, borsuk pisze:
    > (...)
    > Zwracam uwagę, że taszczenie lustrzanki na wakacjach szybko staje się
    > uciążliwe.

    To zależy.
    Ja przez wiele lat taszczyłem dwie puszki, 4 szkła (w tym jedno 400mm),
    lampę MZ58 i parę innych drobiazgów.
    Ale teraz na Kasprowego na piechotę nie chciałoby mi się już tego targać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-12-12 14:16:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> writes:

    > Ale teraz na Kasprowego na piechotę nie chciałoby mi się już tego targać.

    W takich przypadkach lepiej używać jednego uniwersalnego obiektywu
    (z jednym aparatem). Obecnie stosuję do takich zastosowań SLT Sony
    z superzoomem Tamrona, i daje to radę także w nieco trudniejszych
    warunkach niż wycieczka na Kasprowy. W przypadku nowego zakupu to
    raczej EVIL, np. (w przypadku Sony) A6000 + Tamron 18-200 (nie używałem,
    tylko na podstawie specyfikacji). Pewnie są też podobne kompakty,
    APS-C + jakieś 18-200/3.5-6 itp.
    --
    Krzysztof Hałasa