  • 91. Data: 2019-07-01 11:24:24
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 27 Jun 2019 10:38:54 +0200, SW3
    <s...@p...fm.invalid> wrote:

    >Chyba już to pisałem w innym wątku: zlikwidować pasy i spadnie do 0%

    Ale tak jest właśnie w Niemczech. Kolega Przemek już tego nie napisał.
    A szkoda. Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 92. Data: 2019-07-01 12:32:43
    Od: p...@g...com

    --Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

    praktycznie to wyglada tak:

    https://www.google.de/maps/@53.4644352,9.9653095,3a,
    63.8y,106.63h,88.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBVw382ElNT1
    o0kHJ_Pyrlg!2e0!7i13312!8i6656

    https://www.google.de/maps/@53.4671073,9.9660616,3a,
    75y,310.06h,76.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1s143UMJQ7zVBjt
    pNBz48o-A!2e0!7i13312!8i6656

    https://www.google.de/maps/@53.460965,9.9576114,3a,7
    5y,215.19h,75.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJuy6tb8RK3xgxz
    Qv2FwaEg!2e0!7i13312!8i6656

    w wielu miejscach po prostu nie maluje sie przejsc bo nie ma takiej potrzeby, przepis
    jest jasny, kierowca jest ogarniety wie ze trzeba przepuscic pieszych czy rowerzystow
    -> nie ma wypadkow

    https://www.google.de/maps/@53.4623484,9.9748356,3a,
    75y,329.34h,81.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s45cM-m-bA9Mxu
    WDTciZNww!2e0!7i13312!8i6656

    PS dwa przejscia znajduja sie w bezposrednim sasiedztwie szkoly (strefa 30 pon-sob)
    ale o zgrozo nie posiadaja sygnalizacji w swietlnej :-)

  • 93. Data: 2019-07-01 12:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.06.2019 o 21:10, J.F. pisze:
    >Patrz punkt następny.

    >A skąd ci wezmę?

    teraz kazda komorka ma kamere :)

    >Naprawdę takie dziwne, że jak nie widzę, że widzę to zwalniam?

    W Polsce dziwne .. w Londynie tez dziwne :-)

    >Nie specjalnie - uczciwie przechodzi badania. Jak już chcesz się
    >przywalić, to jeżdzę między pasami w korkach.

    Nie chce przywalic, tylko podobalo mi sie londynskie zastosowanie :-)

    J.

  • 94. Data: 2019-07-01 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Plastykowy, metalowy ?
    > Oba troche sztywne, pieszy miekki.

    Plastikowy. Taki na kolkach, jezdzacy, duzy.

    > Bo sie spodziewasz.

    Ale gdzie tam.
    Pierwsze oparcie było w stylu: czyzbym cos dotknał. A potem juz
    wiedziałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 95. Data: 2019-07-01 14:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >praktycznie to wyglada tak:
    >https://www.google.de/maps/@53.4644352,9.9653095,3a
    ,63.8y,106.63h,88.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBVw382ElNT

    I jak pojedziesz dalej to nastepnego przejscia na tej ulicy juz nie ma
    nie bedzie.
    Sa tylko ze swiatlami.

    >w wielu miejscach po prostu nie maluje sie przejsc bo nie ma takiej
    >potrzeby, przepis jest jasny, kierowca jest ogarniety wie ze trzeba
    >przepuscic pieszych czy rowerzystow -> nie ma wypadkow

    A pieszy wie, ze musi zwrocic uwage na pojazdy i nie wchodzic pod kola
    ?
    I tak oto wyglada to "pierwszenstwo pieszego" :-)

    Zreszta widziales te przepisy czy zalecenia:
    -przejscia nie moga byc zbyt czesto,
    -nie moga byc, gdy jest wiecej niz jeden pas w jedna strone.

    I jak rozumiem " nie ma byc przejscia" = ma byc ze swiatlami.

> [...]
    >PS dwa przejscia znajduja sie w bezposrednim sasiedztwie szkoly
    >(strefa 30 pon-sob) ale o zgrozo nie posiadaja sygnalizacji w

    Zeby uczyc dzieci przechodzenia na czerwonym ? :-)

    J.

  • 96. Data: 2019-07-01 14:13:35
    Od: p...@g...com

    --Zeby uczyc dzieci przechodzenia na czerwonym ? :-)

    tylko w drogowej dzungli swiatla sa potrzebne aby bezpiecznie przejsc na druga strone
    :-) nikt nie obstawi calego kraju sygnalizacja swietlna to nierealne, kluczem sa
    dobre przepisy i zakladam ze tego dozyje choc wyjatkowa tepota odpowiedzialnych nie
    pozwala mi byc tego pewnym :-)

  • 97. Data: 2019-07-01 14:17:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >na druga strone :-)
    >nikt nie obstawi calego kraju sygnalizacja swietlna to nierealne,

    Tylko na tych glownych drogach, gdzie samochodow duzo.

    >kluczem sa dobre przepisy i zakladam ze tego dozyje choc wyjatkowa
    >tepota odpowiedzialnych nie pozwala mi byc tego pewnym :-)

    No i masz przepisy - pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo, tylko
    przejsc nie ma ... tzn sa - pod szkolami.

    I takie przepisy to ja popieram :-P

    J.

  • 98. Data: 2019-07-01 14:54:45
    Od: p...@g...com

    --No i masz przepisy - pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo, tylko
    przejsc nie ma ... tzn sa - pod szkolami.
    I takie przepisy to ja popieram :-P

    dobra ale zapomnialem dodac ze oprocz szkol robia tez przed podmiotami opieki
    zdrowotnej czy spolecznej :-)

    https://www.google.com/maps/@53.4586024,9.9518252,3a
    ,75y,284.57h,89.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKn-2Q22UHxTg
    _iv_X8CYkA!2e0!7i13312!8i6656

    w tle szpital ale moze byc tez dom starcow czy przytulek ... nadal za ?

  • 99. Data: 2019-07-01 17:48:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.07.2019 o 11:24, j...@i...pl pisze:

    > Ale tak jest właśnie w Niemczech. Kolega Przemek już tego nie napisał.
    > A szkoda. Tam oznakowanych przejść dla pieszych praktycznie nie ma.

    Trochę jednak jest. Zresztą pomijając główne dwu i więcej pasmowe ulice
    (gdzie przejścia są podobnie jak u nas - co skrzyżowanie) to i tak piesi
    są w lepszej sytuacji niż u nas - przejście w naszym rozumieniu (czyli
    możesz przejść jak nic nie jedzie) mają... wszędzie. A tam gdzie jest
    wyznaczone mają normalne pierwszeństwo a nie "pierwszeństwo jak nic nie
    jedzie". Dodając, że łażą sobie "na legalu" na czrwonym to jednak mają o
    wiele lepiej. No i przy tej "anarchii"... dwa razy mniejsza szanse na
    rozjechanie. Więc w którym konkretnie punkcie mają gorzej, skoro w
    każdym mają lepiej?

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2019-07-01 17:58:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Trochę jednak jest. Zresztą pomijając główne dwu i więcej pasmowe
    >ulice (gdzie przejścia są podobnie jak u nas - co skrzyżowanie)

    Ze swiatlami

    >to i tak piesi są w lepszej sytuacji niż u nas - przejście w naszym
    >rozumieniu (czyli możesz przejść jak nic nie jedzie) mają...
    >wszędzie.

    Ale nie maja wtedy tej ochrony co u nas.
    I nie moga sobie wchodzic na ulice bez rozgladania, bo odszkodowanie
    beda musieli zaplacic.

    I taki system to ja popieram :-)

    >A tam gdzie jest wyznaczone mają normalne pierwszeństwo a nie
    >"pierwszeństwo jak nic nie jedzie".

    Nie takie calkiem normalne, bo jednak nie pierwszenstwo, tylko
    umozliwic przejscie, erkennbar.

> [...]
    > wiele lepiej. No i przy tej "anarchii"... dwa razy mniejsza szanse
    > na rozjechanie. Więc w którym konkretnie punkcie mają gorzej, skoro

    No to wprowadzmy tak samo, jak tych przejsc bedzie niewielka ilosc, to
    ja to zniose :-)

    J.