  • 1. Data: 2019-06-25 18:17:07
    Temat: pierwszenstwo pieszego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... nie bedzie. Tzn bedzie po staremu - na przejsciu, a nie przed

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pie
    szy-poczeka-przed-zebrą/ar-AADm4YH

    ,,Nie wydaje się właściwym bezpośrednie przeniesienie do polskiego
    systemu prawnego rozwiązań funkcjonujących w innych państwach
    europejskich" - napisał do sejmowej Komisji do Spraw Petycji
    wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Niemal identyczne pismo
    wysłał do rzecznika praw obywatelskich Adama Bodnara.
    Negatywnie odniósł się do pomysłu, by w Polsce, jak niemal w całej
    Europie, kierowcy musieli zatrzymywać się, widząc pieszego
    zbliżającego się do pasów."

    No co - suweren tak chce, i tu sie wyjatkowo zgadzam :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-06-25 20:27:05
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > ... nie bedzie. Tzn bedzie po staremu - na przejsciu, a nie przed

    W przypadku lemingów nic się nie zmieni -- wystarczy, że jedne wlezie a
    reszta będzie lazła do śmierci...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2019-06-25 20:47:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bodnar niech sie zajmie synkiem nozownikiem. Dwa dni temu pokazywali zdarzenie.
    Jadaca samochodem na dodatek na czerwonym swietle potracila pieciolatke i taka sama
    glupia jak sama jest matke pieciolatki. Matka jak sie zapalilo zielonen swiatlo nie
    sprawdzila czy moze z dzieckiem wejsc na jezdnie. Kosztowalo by ja to obrot glowy w
    prawa strone. Oczywiscie winna jest morderczyni z samochodu, na dodatek tlumaczyla
    sie ze jej sie spieszylo. Jak bym byl krolem to bym nakazal nie wydawania PJ takim co
    maja wspolczynnik inteligencji mniejszy niz 95. A piesi z mniejszym niz 90 musieli by
    chodzic jakos specjalnie ubrani zeby byli z daleka widoczni.

  • 4. Data: 2019-06-26 07:04:18
    Od: p...@g...com

    Zdaniem Szczerby postawa ministerstwa jest zdumiewająca, biorąc pod uwagę statystyki.
    W 2018 roku na pasach zginęło 271 pieszych i ta liczba wzrosła trzeci rok z rzędu.

    to jest rozumowanie debila pardon ministra: jest chujowo, trupow przybywa ale robmy
    tak dalej :-)

  • 5. Data: 2019-06-26 07:18:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 22:04:18 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    z rzędu.

    > to jest rozumowanie debila pardon ministra: jest chujowo, trupow przybywa ale robmy

    Bo trzeba dac pieszym jasny przekaz - przed wejsciem na przejscie
    nalezy sie zatrzymac, rozejrzec i dopiero wejsc.

    Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

    J.

  • 6. Data: 2019-06-26 08:29:52
    Od: p...@g...com

    -- Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

    mlode pokolenie olewa frajera, musimy liczyc sie ze stratami ale sady coraz czesciej
    pudluja zombiakow (wyjatek sad w piasecznie i najsztub)

  • 7. Data: 2019-06-26 18:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 07:18, J.F. pisze:

    > Bo trzeba dac pieszym jasny przekaz - przed wejsciem na przejscie
    > nalezy sie zatrzymac, rozejrzec i dopiero wejsc.

    Jakby chciano dać przekaz, że samochód ma pierwszeństwo to chujowo
    napisano "pieszy ma pierwszństwo na przejściu". Generalnie wcześniej czy
    później wyjdzie dyrektywa, bo nie może być na dłuższą metę tak, że
    wszędzie mają pierwszeńsrtwo, ale gdzieniegdzie mają ale nie mają.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-06-26 19:52:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Jakby chciano dać przekaz, że samochód ma pierwszeństwo to chujowo
    >napisano "pieszy ma pierwszństwo na przejściu".

    Chujowo napisano. Trzeba przerredagowac. Np
    "Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na
    przejsciu.
    Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

    A nie jak teraz - w dwoch osobnych punktach.

    >Generalnie wcześniej czy później wyjdzie dyrektywa, bo nie może być
    >na dłuższą metę tak, że wszędzie mają pierwszeńsrtwo, ale
    >gdzieniegdzie mają ale nie mają.

    Ktos biegly w niemieckim i przetlumaczy ?

    https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-f
    ussgaengerueberwege

    Bo widze tam tak:
    "pojazdy powinny umozliwic przejscie pieszemu, ktory w rozpoznawalny
    sposob chce skorzystac z przejscia".

    Po polsku - stoi na krawezniku ?

    I jeszcze cala masa ciekawych zapisow tam jest, ale to chyba w
    przepisach towarzyszacych ...

    J.

  • 9. Data: 2019-06-26 20:45:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 19:52, J.F. pisze:

    > Chujowo napisano. Trzeba przerredagowac. Np
    > "Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na
    > przejsciu.
    > Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

    Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
    to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

> [...]
    ussgaengerueberwege

    > Bo widze tam tak:
    > "pojazdy powinny umozliwic przejscie pieszemu, ktory w rozpoznawalny

    No i? Wygląda rozsądnie.

    > Po polsku - stoi na krawezniku ?

    A dlaczego stoi? Jak dla mnie skoro idzie albo już stoi koło przejścia
    (nie ma powodu żeby stał - poprzedni kierowcy już są zobowiązani ustąpić
    w myśl niemieckiego prawa), to widać ma w tym jakiś cel. Jak idziesz do
    kibla, to zwykle się odlać (albo dwójka), do łóżka spać albo uprawiać
    seks, do knajpy się napić a do przejścia... no przejść.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-06-26 23:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 20:45:29 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
    > to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

    Na chodniku.
    Bo jak juz jest na przejsciu ... chcialbys stac i czekac na luke przed
    kazdym pasem, czy trzeba czekac na luke na wszystkich 4 pasach ?

    ussgaengerueberwege

    > No i? Wygląda rozsądnie.

    > A dlaczego stoi? Jak dla mnie skoro idzie albo już stoi koło przejścia

    Jak idzie chodnikiem wzdluz jezdni, to nie wiadomo czy zechce skrecic
    w przejscie czy nie ..
    A jak idzie z glebi terenu ... to moze go nie widac. No i jak szeroko
    chcesz patrzec ?

    Stanie sobie przy krawezniku, to jasno pokaze, czego chce :-)