  • 11. Data: 2016-08-26 07:40:32
    Temat: Re: piszczacy zasilacz
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-26 o 00:29, Kamil pisze:

    > Była informacja:
    >
    > "cos mi zaczelo piszczec w zasilaczu"
    >
    > Piszczącego elektrolitu raczej nie spotkałem. Czytaj uważnie wątek.
    > Nawet jeśli rlrktrolit to z częstotlwością pracy przetwornicy.

    Pytanie pomocnicze: ile zasilaczy naprawiałeś?

    Mam wrażenie, że w tym przypadku mylisz przyczynę ze skutkiem.
    Wystarczy zmienić częstotliwość, i cewka nie będzie się zduduniać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-08-26 11:53:48
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > zasilacz wydaje się mocno podejrzany. Te przetwornice pracują na
    > częstotliwościach niesłyszalnych dla człowieka. Jeśli słychać to oznacza
    > zmianę parametrów któregoś z elementów układu około transformatora. To źle
    > wrózy.

    Moze te cewki dlatego piszcza ze kondensatory spuchly i zmienila sie jakas
    czestotliwosc. Byc moze po wymianie kondensatorkow cewki zamilkną :)
    Zobaczymy.

    Pzdr

  • 13. Data: 2016-08-27 21:22:16
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał:

    > Moze te cewki dlatego piszcza ze kondensatory spuchly i zmienila sie jakas
    > czestotliwosc. Byc moze po wymianie kondensatorkow cewki zamilkną :)

    Przestań bredzić. Te spuchnięte elektrolity sa po stronie wtórnej i nie mają
    wpływu na częstotliwosć obwodu pierwotnego.

    pzdr

  • 14. Data: 2016-08-27 21:37:56
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Pytanie pomocnicze: ile zasilaczy naprawiałeś?

    Czy Ty koniecznie musisz udawać mądrego za wszelką cenę?
    Żęby starłem na aprawie tysięcy ptzrtwornic impulsowych. ATX-ów już od dawna
    nie naprawiam. Autorowi też nie radzę tego robić. Tym bardziej, że ma zerową
    wiedzę. A dla Ciebie. Elektrolit po stronie wtórnej puchnie, kiedy di/dt
    prądu przekraczam jego możliwości. A przyczyną najczęściej jest utrata
    parametrów szeregowego dławika. Chcesz to naprawiać? A jeśli przetwornica na
    dodatek piszczy to tylko kosz.

    > Mam wrażenie, że w tym przypadku mylisz przyczynę ze skutkiem.
    > Wystarczy zmienić częstotliwość, i cewka nie będzie się zduduniać.

    Zdudniać, zmienić częstotliwość ... Opanuj się i nie ośmieszaj więcej.

    pzdr