  • 31. Data: 2018-06-03 22:37:47
    Temat: Re: płacenie telefonem
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 03 Jun 2018 17:44:11 GMT, pueblo napisał(a):

    > Czyli zasadniczo, jeśli zgubię telefon, to tak jakbym zgubił kartę. No,
    > plus wszytkie możliwe dane właściciela jakie można znaleść w jego
    > smartfonie. Można płacić bez odblokowywania telefonu?
    > Limity są takie jak dla zwykłych płatności zbliżeniowych?

    Warunkiem działania Google Pay jest posiadanie w telefonie blokady ekranu
    (PIN, hasło, linie papilarne). W momencie płacenia telefon musi być
    odblokowany.
    Obowiązuje limit 50PLN, po którym trzeba podać PIN na pinpadzie jak w
    zwykłej karcie.
    Zgubienie zablokowanego, zaszyfrowanego telefonu jest znacznie mniej
    bolesne niż portfela z kilkoma kartami. Sprzedawca nie poznaje numeru karty
    płatniczej (Google Pay tworzy kartę wirtualną z nowym numerem do
    płatności), kodu CVV ani daty ważności nie ma jak spisać, zablokowanego
    hasłem telefonu nie można zeskanować jak karty zbliżeniowej w tłoku.
    Wygląda to na dużo bezpieczniejsze niż karta. Choćby taka sytuacja: własny
    dzieciak może mi wyciągnąć kartę z portfela i kupić sobie chipsy w Żabce, a
    z telefonem ten numer nie przejdzie!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 32. Data: 2018-06-03 22:42:41
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2018-06-02 15:55, Borneq wrote:

    > Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo
    > kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.

    ale musisz ją mieć przy sobie - zazwyczaj jest w portfelu a bez telefonu
    się nie ruszasz (np. jadąc gdzies na rowerze).

    Telefon jest bezpieczniejszy od niezabezpieczonej karty - nikt Ci
    telefonu nie zeskanuje, a kartę już może.

    Ja sobie chwalę płacenie telefonem - od ponad roku z tego korzystam.

    Przynajmniej widzę to zdziwienie kolegów mających iPhony i ich pytanie
    "co ty zrobieś?" ;) :P

  • 33. Data: 2018-06-03 23:26:02
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 03.06.2018 o 22:37, P.B. pisze:
    > nie można zeskanować jak karty zbliżeniowej w tłoku.

    Udowodniono teoretycznie i praktycznie, że taki scenariusz jest
    nieopłacalny. Najkrótszy dowód: jakby to było opłacalne, to byśmy mieli
    jakieś takie przypadki, a może nawet masę. A nie mamy.

    --
    Alf/red/

  • 34. Data: 2018-06-04 01:12:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-03 o 20:21, Czarek pisze:
    > Czyli możesz mieć zablokowany/wygaszony ekran natomiast telefon musisz
    > mieć odblokowany.

    Nie. Telefon może się domagać kodu odblokowującego ekran, a mimo to
    płatność przechodzi.

    To nie to.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2018-06-04 01:13:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-03 o 22:37, P.B. pisze:
    > W momencie płacenia telefon musi być
    > odblokowany.

    Cytujesz jakieś teoretyczne wymagania. W praktyce nie każdy telefon musi
    być odblokowany przy płatności, co zresztą potwierdzają inni internauci
    w swoich testimonialsach w internecie.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2018-06-04 10:01:01
    Od: Ignacy <n...@s...ignacy>

    W dniu 03.06.2018 o 22:37, P.B. pisze:
    > Zgubienie zablokowanego, zaszyfrowanego telefonu jest znacznie mniej
    > bolesne niż portfela z kilkoma kartami. Sprzedawca nie poznaje numeru karty

    A aplikacja zainstalowana do tego w telefonie nie ukradnie środków?
    JA nic nie chce instalować bankowego w telefonie.

  • 37. Data: 2018-06-04 11:04:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Jun 2018 18:50:56 +0200, w <peuhth$ktu$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty
    > uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

    Słusznie -- ale zawsze można przykleić kartę do telefonu albo nawet pod tylną
    klapkę.
    Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
    dostępne).

  • 38. Data: 2018-06-04 11:51:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 11:04, r...@k...pl pisze:

    > Słusznie -- ale zawsze można przykleić kartę do telefonu albo nawet pod tylną
    > klapkę.

    Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC.
    Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

    > Ale nie wiem jak tam z dostępnością takich kart (tj. czy są powszechnie
    > dostępne).

    Chodzi ci o jakieś specjalne naklejki? Jest to jakieś rozwiązanie w
    sytuacji, kiedy ktoś telefonu z NFC nie ma. W przeciwnym przypadku - nie
    widzę żadnych zalet, a wielu bankach takie naklejki są chyba nawet
    ekstrapłatne.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-06-04 11:54:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 10:01, Ignacy pisze:

    > A aplikacja zainstalowana do tego w telefonie nie ukradnie środków?
    > JA nic nie chce instalować bankowego w telefonie.

    Pewnie ryzyko jest o wiele mniejsze niż to, że te dane będą
    nieuprawnienie użyte przez jakiegoś sprzedawcę, któremu dane karty
    podajesz w internecie. Zresztą są procedury reklamacyjne. Ja się czuję
    bezpiecznie, przy założeniu, że nikomu nie udostępniam mojego PINu.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2018-06-04 12:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Udowodniono teoretycznie i praktycznie, że taki scenariusz jest
    >nieopłacalny. Najkrótszy dowód: jakby to było opłacalne, to byśmy
    >mieli jakieś takie przypadki, a może nawet masę. A nie mamy.

    Moze po prostu wymaga to pewnej wiedzy, ktora na razie sie nie
    rozpowszechnila.

    Ja tam jednak ciekaw jestem kiedy nasi studenci opanuja sztuke
    robienia zakupow na cudza karte.
    Mowisz ze sie nie da ?

    A przy odrobinie szczescia poszkodowany moze nawet nie zauwazy.

    J.