  • 41. Data: 2018-06-04 12:43:50
    Temat: Re: płacenie telefonem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    t...
    Dnia 03 Jun 2018 17:44:11 GMT, pueblo napisał(a):
    >Warunkiem działania Google Pay jest posiadanie w telefonie blokady
    >ekranu
    >(PIN, hasło, linie papilarne). W momencie płacenia telefon musi być
    >odblokowany. [...]
    >Wygląda to na dużo bezpieczniejsze niż karta. Choćby taka sytuacja:
    >własny
    >dzieciak może mi wyciągnąć kartę z portfela i kupić sobie chipsy w
    >Żabce, a
    >z telefonem ten numer nie przejdzie!

    Zakladajac, ze nie zna pinu/hasla.
    A ja bym sie nie zakladal - dzieci cwane sa :-)

    A jak mu kolega poda aplikacje, dzieki ktorej bedzie mogl placic twoim
    telefonem, ale za posrednictwem swojego ? :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-06-04 13:55:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jun 2018 11:51:53 +0200, w <pf323r$jpv$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Można by było, gdyby było trzeba. Ale właśnie nie trzeba, dzięki NFC.
    > Ponadto takich kart do telefonu możesz fizycznie przykleić tylko jedną.

    Samych naklejek to i 10 się zmieści.

  • 43. Data: 2018-06-04 14:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Mon, 4 Jun 2018 11:51:53 +0200, w <pf323r$jpv$2@node2.news.atman.pl>,
    Liwiusz

    >Samych naklejek to i 10 się zmieści.

    Ale ktora uzyjesz ?

    J.

  • 44. Data: 2018-06-04 14:29:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 13:55, r...@k...pl pisze:
    > Samych naklejek to i 10 się zmieści.

    I co, będą się losowo odbijać w pikaczu, czy będą zawieszać terminal
    nieśmiertelnym komunikatem "tylko jedna karta"?

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2018-06-04 14:53:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Jun 2018 13:55:15 +0200
    doszła do mnie wiadomość <b...@4...com>
    od "r...@k...pl" <r...@k...pl> :

    >Samych naklejek to i 10 się zmieści.

    Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
    czytniku.
    Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

  • 46. Data: 2018-06-04 19:36:29
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 04.06.2018 o 12:33, J.F. pisze:
    > Ja tam jednak ciekaw jestem kiedy nasi studenci opanuja sztuke robienia
    > zakupow na cudza karte.
    > Mowisz ze sie nie da ?

    Mówię, że się nie opłaca.
    Trudne.
    Karta zbliżeniowa gada z terminalem w obu kierunkach.
    Załóżmy, że dwie osoby mają coś, co potrafi jakby przekazywać sygnały od
    terminala do karty na dowolną odległość - po GSM na przykład.

    Scenariusz 1: jedna osoba w sklepie zaczyna transakcję i dostaje sygnał
    z terminala "karto obudź się, ja mam taki numer, a Ty jaki? itd." i
    przekazuje do autobusu, druga osoba dostaje to pytanie i w tłoku kogoś
    skanuje (wierci się i macha rękami!), a odpowiedź wysyła do sklepu, i
    pierwsza osoba karmi tą odpowiedzią terminal. To trochę trwa (pomijam
    czy terminal wytrzyma te 5-10 sekund między zapytaniem a odpowiedzią -
    nie powinien), ludzie zauważają że koleś stoi przy terminalu i coś długo
    trzyma co niekoniecznie jest kartą, przychodzi ochroniarz, woła policję...

    Scenariusz 2: jak wyżej, ale terminal nie jest w ogólnym sklepie, ale
    własny albo znajomego, i operacja jest bez świadków. Po
    pierwszej-drugiej-trzeciej reklamacji operator wszczyna śledztwo,
    znajduje co się dzieje, woła policję...

    --
    Alf/red/

  • 47. Data: 2018-06-04 22:00:29
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2018 01:13:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Cytujesz jakieś teoretyczne wymagania. W praktyce nie każdy telefon musi
    > być odblokowany przy płatności, co zresztą potwierdzają inni internauci
    > w swoich testimonialsach w internecie.

    A wiesz, że masz rację. Dziś zrobiłem eksperyment i można zapłacić
    wybudzonym, ale wciąż zablokowanym telefonem. Czyli trochę lipa - to nie
    jest tak, że mając czytnik palucha w telefonie, każdą transakcję
    potwierdzam biometrycznie. I można płacić kradzionym telefonem, tylko nie
    dać mu się rozładować i pilnować limitu 50PLN.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 48. Data: 2018-06-04 22:08:53
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2018 12:43:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zakladajac, ze nie zna pinu/hasla.
    > A ja bym sie nie zakladal - dzieci cwane sa :-)

    Oczywiście, że nie zna. Po to zmieniłem telefon, na taki z czytnikiem linii
    papilarnych, żeby mi gnojki kodu blokady nie podglądały.

    > A jak mu kolega poda aplikacje, dzieki ktorej bedzie mogl placic twoim
    > telefonem, ale za posrednictwem swojego ? :-)

    Uda im się coś zrobić bez odblokowania mojego telefonu? Coś jak kradzież
    samochodu bezkluczykowego metodą "na walizkę" ale po NFC? Bo na moim
    telefonie nic nie zainstalują. Ja robię dużo usług dla banków, w tym
    jednego, w którym mają bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa informacji,
    i już odruchowo blokuję telefon, nawet jak go odkładam tylko na chwilę.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 49. Data: 2018-06-04 22:52:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 22:00, P.B. pisze:

> [...]
    > potwierdzam biometrycznie. I można płacić kradzionym telefonem, tylko nie
    > dać mu się rozładować i pilnować limitu 50PLN.

    Można się łatwo zabezpieczyć, wyłączając NFC, a włączając tylko na czas
    płacenia. Z drugiej strony - o telefon dbam znacznie lepiej niż o kartę,
    częściej mam telefon przy sobie, gdy karta zostaje gdzieś w domu,
    szybciej się zorientuję, że zgubiłem telefon, niż kartę - tak więc w tym
    porównaniu telefon daje mi o niebo większe bezpieczeństwo.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2018-06-05 09:21:18

    Mon, 04 Jun 2018 14:53:11 +0200, w
    <7...@4...com>, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> napisał(-a):

    > Nie zmieści się, poza tym zebrane w kupie nie będą się odczytywać w
    > czytniku.

    Heh, racje :)

    > Już z jedną będą kłopoty ze względu na bliskość akumulatora.

    Nigdy nie miałem z jedną żadnych kłopotów.