  • 1. Data: 2017-09-20 06:57:19
    Temat: Trzęsie autem ale tylko przy przyspieszaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Passacik 2004 GLX, 2,8litra V6 benzyna, automat.
    150 tyś mil nabite na liczniku.

    Trzęsło, wibrowało autem - więc na początek wyważyłem koła...
    Mechanik co mi wyważał uznał że 2 alufelgi ciut pokrzywione,
    że biły ale wyważył "na zero". Te pokrzywione wsadził na tył auta...

    Auto wyraźnie poprawiło się... ale wciąż jest pewien ciekawy efekt
    wibrowania przodem auta i kierownicą tylko gdy się przyspiesza
    zwłaszcza na autostradzie. Dodatkowo jest pewien efekt rezonansu,
    gdzie wibrowanie jest najsilniejsze przy wchodzeniu w pewne rejony
    prędkości, a słabnie gdy przechodzę te krytyczne prędkości i jadę
    ciut wolniej lub ciut szybciej. To tak jakby wzmacniało się wibrowanie
    przy stabilnym przyspieszaniu gdy wchodzę w rejon 40mph potem
    między 40-50 wibrowanie prawie ustaje aby przy 60 mpg się znów
    pojawić i potem przy 70mph jest lepiej aby znów przy 80-85 było
    mocniej wyczuwalne.

    Co to może być?
    Półośki? Skrzynia? Poduszki gumowe pod silnikiem?

    Miałem kiedyś wibrowanie przy przyspieszaniu w Hondzie
    Accord i trzeba było wymienić półośki - jakieś rezonatory
    gumowe były tam pozakładane przez fabrykę i się skiepściły.
    Po wymianie półosiek w Hondzie jak ręką odjął...

    p.s. Dla punktu odniesienia, prędkość 60mph to 100km/h.

  • 2. Data: 2017-09-20 09:47:32
    Temat: Re: Trzęsie autem ale tylko przy przyspieszaniu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 19 Sep 2017 23:57:19 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Co to może być?
    > Półośki? Skrzynia? Poduszki gumowe pod silnikiem?

    Brzmi jak przeguby.

> [...]
    > gumowe były tam pozakładane przez fabrykę i się skiepściły.
    > Po wymianie półosiek w Hondzie jak ręką odjął...

    Na te rezonatory to jest taki sposób, że jak się skiepszczą to je po prostu
    można wywalić ;)

  • 3. Data: 2017-09-20 14:38:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Brzmi jak przeguby.

    CV joint? A czemu tak sądzisz? I jak to zweryfikować? Gumy na przegubach
    mam suche, niepopękane...

  • 4. Data: 2017-09-20 15:55:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz nie wierzyc ze przeguby, przymusu nie ma.

  • 5. Data: 2017-09-20 16:15:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Mozesz nie wierzyc ze przeguby, przymusu nie ma.

    Zenek, nie o to chodzi że "nie wierzę".

    Szukam sposobu aby się upewnić na 100% że to jest przyczyną wibracji.

    Kupiłem ten złom za bardzo niewielkie pieniądze nie po to aby teraz wywalać
    tysiące na naprawy czegoś, co nie jest niezbędne :-)

    Powiedz mi, co konkretnie wskazuje dla Ciebie przeguby?

  • 6. Data: 2017-09-20 17:52:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzepanie kierownicy wskazuje ze to mmoze byc cos z kolami albo przegubami. Zsun
    oslone z przegubu i sprawdz czy jest smar. W najgorszym przypadku dolozysz do
    interesu opaske.

  • 7. Data: 2017-09-20 17:59:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 16:15, Pszemol pisze:

    > Powiedz mi, co konkretnie wskazuje dla Ciebie przeguby?

    Złe przeguby zwykle trzeszczą przy powolnym a mocnym skręcaniu samochodem.

  • 8. Data: 2017-09-20 18:28:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Złe przeguby zwykle trzeszczą przy powolnym a mocnym skręcaniu samochodem.

    No wiem, dlatego sie dopytuje Tomasza i Zenka dlaczego przeguby
    podejrzewaja gdy symptomy sa przy jezdzie na wprost (autostrada).

  • 9. Data: 2017-09-20 19:13:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Trzepanie kierownicy wskazuje ze to mmoze byc cos z kolami albo
    > przegubami. Zsun oslone z przegubu i sprawdz czy jest smar. W najgorszym
    > przypadku dolozysz do interesu opaske.

    Mogę Zenku, mogę sprawdzić czy jest w środku smar...
    Ale nie rozumiem czemu miałoby go tam nie być
    skoro osłona gumowa jest cała, niepopękana, niepodarta?
    Czy możesz mi podpowiedzieć? Ten towot wyparował stamtąd?

    Nie bardzo rozumiem Twojego toku myślenia:
    objawy są przy jeździe na wprost, osłona gumowa
    cała - co wskazuje na przeguby???
    Równie dobrze mógłbyś kazać mi sprawdzić czy
    mam płyn w układzie wspomagania kierownicy ;-)

  • 10. Data: 2017-09-20 20:17:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to nie tok myslenia tylko doswiadczenie. Tak kiedys mialem. Trzepalo kierownica przy
    przyspieszaniu. Jak doszedl do predkosci przestawalo. Dodawalem gazu telepalo.
    Zsunalem oslone i smar byl ale jakos malo. Dopakowalem smaru i przestalo telepac. Jak
    twoj samochod to starzyzna to moze byc za malo smaru albo sie juz smar wysmarowal.