  • 11. Data: 2017-09-20 19:21:13
    Temat: Re: podciśnienie w baku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 18:44, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mam tak od nowości w lancerze. Wpływu na pracę silnika nie zauważyłem.
    > Najczęściej tankuję do pełna, kiedy zaświeci się rezerwa i syk jest dość
    > konkretny. W corolli było tak samo, choć bak mniejszy, to i syk
    > krótszy.W innych autach nie zaobserwowałem.

    Tak samo miałem w maluchu. Syk podczas odkręcania korka, w czasie jazdy
    samochód gasł. Ręka za okno rozszczelniłem i jechałem dalej.

    Po rozebraniu wlewu

    http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/rura_wlewu
    _paliwa_fiat_126p_maluch_aluminiowa_94453.jpg

    okazało się, że ten odpowietrznik był zatkany. A że było to 30 lat temu,
    to nie pamiętam czym. Wydaje mi się, że ta rurka była cieńsza i była
    odlewem alu z całym wlewem, ale to raczej niemożliwe.

    Fakt, faktem że była zatkana.

    Robert

  • 12. Data: 2017-09-20 20:01:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 16:11, J.F. pisze:

    > Powierzchnia jest olbrzymia - sily ida w wiele ton.
    > Cisnienia za to znikome, jesli tylko wode spuszcili.

    Ciśnienie będzie takie, że woda się sama nie spuści,
    więc muszą ją odpompować.

  • 13. Data: 2017-09-20 23:00:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2017 o 13:58, zhbick pisze:
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    W accordzie tankowanym raz na pól roku (LPG) normalna sprawa. Nie
    zastanawiałem się nad tym - po prostu stwierdzam fakt - myślałem, że to
    standard;)

    Shrek

  • 14. Data: 2017-09-21 09:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W accordzie tankowanym raz na pól roku (LPG) normalna sprawa. Nie
    >zastanawiałem się nad tym - po prostu stwierdzam fakt - myślałem, że
    >to standard;)

    Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w
    kazdym wspolczesnym aucie.
    Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac ?

    J.

  • 15. Data: 2017-09-21 10:22:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 września 2017 19:21:13 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Tak samo miałem w maluchu. Syk podczas odkręcania korka, w czasie jazdy
    > samochód gasł. Ręka za okno rozszczelniłem i jechałem dalej.

    Tak bez wysiadania?
    maluch niby duzy nie byl ale dosiegales?
    Jakos nie moge sobie zwizualizować :)

  • 16. Data: 2017-09-21 10:23:20
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 10:22:17 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Tak bez wysiadania?
    > maluch niby duzy nie byl ale dosiegales?
    > Jakos nie moge sobie zwizualizować :)

    Ah, zajrzalem w foty w internecie. Rzeczywiscie, nawet ja bym umiał :)

  • 17. Data: 2017-09-21 10:28:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ciśnienie będzie takie, że woda się sama nie spuści,
    >więc muszą ją odpompować.

    0.1 atm to jest 1m slupa wody - cysterna ma ze 2m srednicy.

    Tu co prawda potrzebowali 23 cale - ok 0.8 bar
    https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg

    Mozliwe, jesli sztywnym wezem spuszczasz do podziemnego zbiornika.

    Albo jesli szambo wypompowujesz
    https://www.youtube.com/watch?v=R_f4MXL4AFo

    J.

  • 18. Data: 2017-09-21 10:54:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 10:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > 0.1 atm to jest 1m slupa wody - cysterna ma ze 2m srednicy.

    No to ile wody wyleci jak podciśnienie już będzie
    utrzymywać wodę w zbiorniku?

    > Tu co prawda potrzebowali 23 cale - ok 0.8 bar
    > https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg

    Nie wiem co oni tam gadają, ale czy wypływ jest swobodny grawitacyjny
    czy odpompowują?

    > Mozliwe, jesli sztywnym wezem spuszczasz do podziemnego zbiornika.

    Chodzi Ci o to, że spust znacznie poniżej zbiornika?
    Nie wiem, może jestem za słaby z fizyki,
    ale jak z baniaka plastikowego zakręconego na górze
    chcę nabrać do dzbanka, to po odkręceniu kurka
    na dole wylatuje mi gdzieś 0,5l wody i na tym koniec.
    Do deformacji plastikowego baniaka jeszcze daleko a woda nie leci i tyle.
    Tu bedzie jakoś inaczej?

  • 19. Data: 2017-09-21 13:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >No to ile wody wyleci jak podciśnienie już będzie
    >utrzymywać wodę w zbiorniku?

    A to zalezy ile powietrza bylo poczatowo w zbiorniku.
    Np zbiornik napelniony w 90%, po wyleceniu 10% plynu powietrze podwaja
    objetosc, wiec cisnienie spada do 0.5 bar (abs) plus cisnienie pary
    nasyconej plynu,
    co potrafi utrzymac 5m slupa wody, a cysterna raczej nie ma wiecej,
    wiec przestanie wyplywac nawet wczeesniej.

    Tym niemniej tego podcisnienia tam bedzie te 0.2-0.3 bar, i pare ton
    nacisku na gorna czesc cysterny.

    >Nie wiem co oni tam gadają, ale czy wypływ jest swobodny grawitacyjny
    >czy odpompowują?

    Tam w ogole wody nie ma, powietrze odpompowuja, bo skad na pustyni
    tyle wody :-)

> [...]
    >na dole wylatuje mi gdzieś 0,5l wody i na tym koniec.
    >Do deformacji plastikowego baniaka jeszcze daleko a woda nie leci i

    To postaw baniak na szafie, zaloz na kurek 2m wezyka, wstaw koniec do
    dzbanka i odkrec wode.
    Tylko wezyk musi byc pelen wody.

    Litrowa butelka po wodzie mineralnej po zrobieniu malego otworka w
    korku (wazne, zeby powietrze sie nie dostawalo do srodka) zgniata sie
    tylko czesciowo ... ale tez czesc bokow jest wiotka, a czesc
    wzmocniona.

    J.

  • 20. Data: 2017-09-21 23:56:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza
    > po odkręceniu korka) jest stanem normalnym?

    Tak było w nowym Fiacie.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/