  • 1. Data: 2018-10-23 09:06:30
    Temat: podróbka GTX
    Od: s...@g...com

    Witam,
    jakiś czas temu nabyłem takiego podrabianego GTX 750. Na wpół świadomie więc sam
    sobie jestem winien.
    Teraz mam z tym taki problem, że chcąc włączyć niektóre gry na steamie, niestety
    wywalają się. Ale niektóre chodziły dobrze.
    Doszedłem do tego że problemem jest ilość pamięci - pewnie ma 1GB a deklaruje że ma
    2GB.
    Jest szansa coś z tym zrobić poza zezłomowaniem? Chodzi mi o jakiś sposób na
    określenie że ma jednak 1GB pamięci i może zniknie powód zawieszania sprzętu?
    --
    jureko

  • 2. Data: 2018-10-23 09:11:13
    Temat: Re: podróbka GTX
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 23.10.2018 o 09:06, s...@g...com pisze:
> [...]
    określenie że ma jednak 1GB pamięci i może zniknie powód zawieszania sprzętu?

    Jedynie modyfikacja lub ściągnięcie właściwego biosu karty i jego
    aktualizacja.

  • 3. Data: 2018-10-23 09:22:28
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 23 Oct 2018 00:06:30 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

> [...]
    określenie że ma jednak 1GB pamięci i może zniknie powód zawieszania sprzętu?

    Może napisz maila do kolesia, który Ci sprzedał ten szajs, pogratuluj
    sprytu i poproś o poprawny bios/firmware.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2018-10-23 09:32:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2018 09:22:29 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

> [...]
    >
    > Może napisz maila do kolesia, który Ci sprzedał ten szajs, pogratuluj
    > sprytu i poproś o poprawny bios/firmware.
    Nie, to odpada trochę czasu mineło.
    zresztą pomijając oszusta, to wiedząc że cena nie gra i tak w to poszedłem - ale
    wtedy nie miało to dla mnie większego znaczenia. A kupowałem min. 2 lata temu. Teraz
    dzieci chciały w coś zagrać i niestety _niedasie_.
    --
    jureko

  • 5. Data: 2018-10-23 09:40:54
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2018 09:11:13 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
> [...]
    określenie że ma jednak 1GB pamięci i może zniknie powód zawieszania sprzętu?

    > Jedynie modyfikacja lub ściągnięcie właściwego biosu karty i jego

    Gdzieś w sieci znalazłem kable/przystawkę do naprawiania tych fakeowych GTXów. To
    jedyna droga? Bo to w sumie dodatkowy wydatek, chyba nie ma to sensu bo sama
    procedura dość skomplikowana. W oryginale to był chyba jakiś GTS 450 czy jakoś tak.

  • 6. Data: 2018-10-23 09:53:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2018 00:06:30 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Chodzi mi o jakiś sposób na określenie że ma jednak 1GB pamięci i może zniknie
    powód zawieszania sprzętu?

    A co, na scalakach od pamięci nic nie pisze? Odczytaj typ, pomnóż x
    ilość kości i masz :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-10-23 10:16:22
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 23.10.2018 o 09:40, s...@g...com pisze:
> [...]
    procedura dość skomplikowana. W oryginale to był chyba jakiś GTS 450 czy jakoś tak.

    Można włożyć 2 karty do komputera, lub mieć oprócz tej jeszcze
    zintegrowaną, z niej odpalić kompa użyć programu do zgrywania biosu,
    zmodyfikować w hexie w odpowiednich polach i wgrać. Kiedyś to robiłem,
    obecnie takie kombinacje są wykonywane przez kopaczy kryptowalut.

  • 8. Data: 2018-10-23 10:24:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2018 09:53:34 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    > A co, na scalakach od pamięci nic nie pisze? Odczytaj typ, pomnóż x
    > ilość kości i masz :)

    Ok, może niejasno to napisałem. Chodziło o to żeby w systemie karta zgłaszała że tak
    naprawdę ma 1GB a nie 2 których nie ma.
    --
    jureko

  • 9. Data: 2018-10-23 11:32:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2018 01:24:40 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > W dniu wtorek, 23 października 2018 09:53:34 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    >
    > Ok, może niejasno to napisałem. Chodziło o to żeby w systemie karta zgłaszała że
    tak naprawdę ma 1GB a nie 2 których nie ma.

    Aa... to co innego :) Bez wymiany biosu karty ani rusz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-10-23 22:27:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    tak naprawdę ma 1GB a nie 2 których nie ma.

    > Aa... to co innego :) Bez wymiany biosu karty ani rusz.

    a tak na zasadzie tonący brzydkiej się chwyta. próbowałeś jak ta karta
    zachowa sie pod linuksem? Bo być moze otwarty sterownik, nie będzie
    pytał ile ma ramu tylko sam sprwdzi? Nawet jak nie będziesz grał na
    linuksie, to przynajmniej będziesz wiedział komu sprzedać
    ToMasz