  • 1. Data: 2018-10-17 18:18:38
    Temat: Pokrywa laptopa nie trzyma się
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Mam starego laptopa Lenovo R61, jest w bardzo dobrym stanie,
    w tym fizycznie, co tutaj może być istotne.
    Przed chwilą, podczas otwierania pokrywy coś zatrzeszczało,
    a teraz pokrywa nie utrzymije się w pozostawionej pozycji.
    Z laptopa mogę korzystać, ale jest to niewygodne, bo cały czas
    pokrywa musi być o coś oparta żeby się za bardzo nie odchylała.
    Przechodzenie w stan uśpienia po zamknięciu pokrywy i budzenie
    się przy otwieraniu działa.
    Pamiętam, że już kiedyś, dosyć dawno temu, takie trzeszczenie
    przy otwieraniu też się pojawiło, ale wtedy nie było żadnych złych
    skutków.

    Czy coś można z tym zrobić? Bardzo proszę o rady.

    Pozdrwiam

  • 2. Data: 2018-10-17 18:43:43
    Temat: Re: Pokrywa laptopa nie trzyma się
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2018 18:18:38 +0200, E napisał(a):

> [...]
    > Przed chwilą, podczas otwierania pokrywy coś zatrzeszczało,
    > a teraz pokrywa nie utrzymije się w pozostawionej pozycji.

    IMO coś się wyłamało w mocowaniu zawiasów. Bez rozebrania się nie
    obejdzie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-10-17 19:59:20
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > IMO coś się wyłamało w mocowaniu zawiasów. Bez rozebrania się nie
    > obejdzie.

    Też mi się tak wydaje, ale czy tego rodzaju zawiasy jak w laptopie,
    czyli pozwalające na utrzymanie się pokrywy w prawie każdym położeniu,
    jest jakoś specjalnie skomplikowane?
    Nie wiem czy warto rozebrać przed ewentualnym oddaniem do serwisu.
    Z drugiej strony laptop jest na tyle stary (chociaż jary :-), że tylko tania
    naprawa w serwisie ma sens.

  • 4. Data: 2018-10-17 20:16:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2018 19:59:20 +0200, E napisał(a):

    > Nie wiem czy warto rozebrać przed ewentualnym oddaniem do serwisu.
    > Z drugiej strony laptop jest na tyle stary (chociaż jary :-), że tylko tania
    > naprawa w serwisie ma sens.

    Tego lapka rozbiera się dosyć wygodnie. Poszukaj instrukcji na jutubie.
    Zawiasy też są do kupienia (jakby się okazały popsute) a jeśli się coś
    wyłamało to też da się skleić. Sam takiego używam do netu i choć bateria
    jest na 10 min, to pewnie jeszcze długo będzie w użyciu. Nieco odwagi i
    do dzieła :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-10-17 21:12:24
    Od: "E" <n...@p...pl>

> [...]
    > wyłamało to też da się skleić. Sam takiego używam do netu i choć bateria
    > jest na 10 min, to pewnie jeszcze długo będzie w użyciu. Nieco odwagi i

    Dziękuję.
    Na Youtube udało mi się na razie znaleźć tylko film z wymianą matrycy,
    ale większość tych rozkręceń przy badaniu lub wymianie tylko zawiasów
    też trzeba by zrobić. :-(.
    Może jeszcze coś znajdę. Zresztą w tej chwili na Allegro odpowiednich
    zawiasów i tak nie ma (gdyby trzeba było jednak wymienić).

  • 6. Data: 2018-10-17 23:24:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "E" 5bc760dd$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Pamiętam, że już kiedyś, dosyć dawno temu, takie trzeszczenie

    Masz dwa/dwie zawiasy? -- wcześniej połamałeś jeden/jedną, lecz
    pokrywa trzymała się na tym/tej, który/którą teraz połamałeś. ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 7. Data: 2018-10-18 08:11:14
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał w
    wiadomości

    > "E" 5bc760dd$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Masz dwa/dwie zawiasy? -- wcześniej połamałeś jeden/jedną, lecz
    > pokrywa trzymała się na tym/tej, który/którą teraz połamałeś. ;)

    Najprawdopodobniej tak właśnie było.

    Na YouTube jest film z nagraną wymianą zawiasów, ale dla T430s.
    Wygląda to jednak bardzo podobnie do mojego R61. Pokazne
    są zawiasy z dwoma krótkimi bocznymi prowadnicami, jeśli to jest
    właściwe określenie.
    Do wykrecenia, a potem do przykręcenia jest 27 śrubek. Jakoś to
    przeżyję. Nie wiem dlaczego potrzebne jest zdejmowanie klawiatury
    i wyjmowanie dysku, ale pewnie inaczej się nie da.
    "Budujący" jest pokazujący się na końcu napis: "Pray it still works".

    Okazało się, że na Allegro są takie zawiasy, tyle że trzeba szukać
    we "wszystkie działy", inaczej nie znajduje. Nieważne.
    Tutaj mam pewien problem. Na liście ofert są zawiasy z obydwoma
    długimi prowadniczami, za 99 zł, oraz kilka różnych z tylko jedną
    długą prowadnicą, a drugiej wcale nie ma, jest tylko zawias.
    Te kosztują 25 zł lub 34 zł. Zakladam, że pasują i te i te, bo we
    wszystkich przypadkach jest podane, że są dla R61, T61 itd.
    Nie wiem które kupić.

  • 8. Data: 2018-10-18 08:27:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2018 08:11:14 +0200, E napisał(a):

    > Nie wiem które kupić.

    Tu masz tanio i z "wąsami":
    https://allegro.pl/zawiasy-lenovo-t61-r61-14-1-42w24
    52-i7581673268.html
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-10-18 08:37:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.10.2018 23:24, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Masz dwa/dwie zawiasy? -- wcześniej połamałeś jeden/jedną

    Dwa/jeden. Bez obojnactwa.

  • 10. Data: 2018-10-18 09:08:37
    Od: "E" <n...@p...pl>

    > Tu masz tanio i z "wąsami":
    > https://allegro.pl/zawiasy-lenovo-t61-r61-14-1-42w24
    52-i7581673268.html

    Dzięki, ale to są używane. Mnie chodziło o nowe, bo mam zamiar
    jeszcze tego laptopa używać.
    Na przeglądanej wcześniej przeze mnie stronie też były z 2 wąsami
    i tańsze, ale używane.