  • 1. Data: 2018-10-23 13:36:11
    Temat: SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak w temacie, bo pojęcia nie mam:

    Ceneo pokazuje:
    https://www.ceneo.pl/Dyski_SSD/Pojemnosc:512GB;n350.
    htm

    Bezwzględna szybkość nie jest priorytetem, bardziej niezawodność.

    GOODRAM CX400 512GB 2,5" (SSDPRCX400512)

    Intenso Top 512GB 2,5" (3812450)

    Silicon Power Ace A55 512GB 2,5" (SP512GBSS3A55S25)

    Intenso SSD 512GB M.2 (3832450)

    Cena 320-340zł.

  • 2. Data: 2018-10-23 13:42:44
    Temat: Re: SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > GOODRAM CX400 512GB 2,5" (SSDPRCX400512)

    Nie znam tego konkretnie dysku, ale mam zaufanie do produktów Goodram. Sam
    mam SSD 120 GB (CL100), dałem w styczniu 185 zł.

  • 3. Data: 2018-10-23 14:08:42
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2018-10-23 o 13:36, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > GOODRAM CX400 512GB 2,5" (SSDPRCX400512)
    >
    > Intenso Top 512GB 2,5" (3812450)
    >
    > Silicon Power Ace A55 512GB 2,5" (SP512GBSS3A55S25)

    Ja bym rozważył Crucial MX500

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 4. Data: 2018-10-23 21:07:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-10-23 o 13:36, r...@k...pl pisze:
    > Bezwzględna szybkość nie jest priorytetem, bardziej niezawodność.

    No, jak niezawodność, to jednak nadal stare, dobre HDD :)

  • 5. Data: 2018-10-24 18:10:25
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 23.10.2018 o 13:36, r...@k...pl pisze:
> [...]
    htm

    > Bezwzględna szybkość nie jest priorytetem, bardziej niezawodność.

    Dołożyć parę złotych i mieć spokój.

    https://allegro.pl/dysk-ssd-samsung-500gb-2-5-sata-s
    sd-860-evo-i7540030682.html?reco_id=f077dc2a-d7a6-11
    e8-bdb7-000af7f5fff0

    Dyski co podałeś to raczej dyski z niskiej półki które padają.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 6. Data: 2018-10-24 22:50:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Oct 2018 18:10:25 +0200, w <pqq5hi$tgh$1@node1.news.atman.pl>, Chris
    <x...@x...xxx> napisał(-a):

> [...]
    e8-bdb7-000af7f5fff0

    > Dyski co podałeś to raczej dyski z niskiej półki które padają.

    A jaka ich padliwość?
    Zamówiłem Silicona -- 3 lata gwarancji to i tak dłużej niż ten starszawy laptop
    wytrzyma.

  • 7. Data: 2018-10-25 10:22:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-23 21:07, JaNus wrote:

    > No, jak niezawodność, to jednak nadal stare, dobre HDD   :)

    Którego seryjna niezawodność zda się na nic, gdy dziecko trąci
    pracującego laptopa albo ów zsunie się z kolan.

    Dyski mechaniczne do urządzen przenośnych w obecnych czasach
    to nieporozumienie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2018-10-25 10:26:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Oct 2018 10:22:04 +0200, elmer radi radisson wrote:
    > Którego seryjna niezawodność zda się na nic, gdy dziecko trąci
    > pracującego laptopa albo ów zsunie się z kolan.

    Te obecne ponoć mają czujniki przyspieszenia i potrafią zaparkować
    głowice w kilka milisekund jak tylko wyczują niebezpieczne
    przyspieszenie. Na jakimś wyciągu smartctl nawet widziałem licznik
    przekroczeń G.

    Czy to naprawdę pomaga, czy to tylko dodatek marketingowy lub broń
    przeciw-gwarancyjna nie wiem.

    Mateusz

  • 9. Data: 2018-10-25 10:58:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-25 10:26, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > głowice w kilka milisekund jak tylko wyczują niebezpieczne
    > przyspieszenie. Na jakimś wyciągu smartctl nawet widziałem licznik

    Takie rozwiazania istnialy juz od dawna, thinkpady od lat mialy
    zyroskop/akcelerometr polaczony z mechanizmem parkowania dysku.
    Podejrzewam jednak ze skutecznosc czujnika przyspieszenia moze byc
    dyskusyjna i zalezec od sytuacji - byc moze wykryje skutecznie osuniecie
    czy "lot" laptopa na podloge. Jesli komputer otrzyma nagly uraz od
    samego poczatku majacy duza sile, na reakcje bedzie za pozno
    i glowica moze przerysowac talerz.

    Np. z takiego ciekawego artykulu wynika raczej, ze czas wymagany
    na zadzialanie czujnika + zaparkowanie glowic sprawdzi sie w przypadku
    upadku z okolo metra. Czyli przy szybszym upadku na blizsza powierzchnie
    to moze nie zadzialac skutecznie, za to skuteczny moze byc uraz.

    https://www.analog.com/en/analog-dialogue/articles/u
    sing-accelerometers-to-protect-hard-drives.html

    Parametr G Sensor rate w SMART akurat jest na reke producentom
    w razie reklamacji - awarie dysku mozna wytlumaczyc zarejestrowanym
    uderzeniem ;)

    Podsumowujac, z HDD jednak trzeba pod tym wzgledem uwazac, nie chcac
    zdac sie na lut szczescia. Z SSD nie trzeba obchodzic sie jak z jajkiem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2018-10-25 13:22:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > No, jak niezawodność, to jednak nadal stare, dobre HDD :)

    W laptopach jest zupełnie odwrotnie.

    Kiedyś mój stary laptop przypadkiem dostał z buta w ekran. Matryca
    przeżyła, dysk nie. Kupiłem wtedy SSD i miałem spokój do czasu, aż
    wiele lat później w SSD odkręciła się śrubka i zrobiła zwarcie.

    Czasem znajomi męczą, że im się dzieją niestworzone rzeczy z laptopami,
    bluescreeny itd. i czy bym nie zajrzał. Migam się od tego (nie wiem, nie
    znam się, tu masz numer do znajomego / serwisu / radiamaryja) ale czasem
    się nie wymiguję (bo np. ktoś oddał mi inną przysługę) i do tej pory
    zawsze okazywało się, że był uszkodzony dysk.