  • 91. Data: 2017-03-26 20:38:21
    Temat: Re: podwyzki parkingowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2017 o 20:19, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy "nigdy"? Próbujesz bronić niemożliwego - że przed i po
    > wprowadzeniu opłat, liczba kierowców chcących zostawić swój samochód w
    > centrum jest taka sama - a nawet bez specjalnych analiz ekonomicznych,
    > na sam chłopski rozum widać, że jest to bujda.

    Nie musi być taka sama - wystarczy, żeby była większa od ilości miejsc
    (o co nie trudno, bo np w Warszawskiej SPP jest trochę poniżej 28
    tysięcy miejsc, a w samym śródmieściu mieszka 120 tysięcy osób, więc
    sami tubylcy wypełniają tą strefę w 100%).

    Shrek

  • 92. Data: 2017-03-26 20:55:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.03.2017 o 12:11, J.F. pisze:
    > Rzad obraduje nad propozycja, aby podniesc oplaty za parkowanie w
    > scislym centrum miast.
    > Tzn decyduja miasta, ale obecnie maksymalna stawka jest ograniczona do
    > chyba 3.30/h, rzad chce podniesc granice do 10.
    >
    > Ustawa jest proekologiczna, proantysmogowa, pro-komunikacja zbiorowa i w
    > ogole same dobre zmiany.
    >
    > no to "za chwile zostanie tylko rower" :-)
    >
    > Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie,
    > to jakas szybka sprawe da sie zalatwic samochodem :-)
    Powinno się wysłać do Londynu kilku posłów, aby sobie pooglądali, jak
    tam jest rozwiązane parkowanie. Nie byłem tam wprawdzie za długo, ale
    spodobało mi się rozwiązanie z liniami: czerwoną oraz żółtą pojedynczą i
    podwójną.
    Poza tym odniosłem wrażenie, że we wspomnianym Londynie jest dużo więcej
    miejsc do parkowania. Inaczej mówiąc każdy kawałek jezdni, gdzie
    zaparkowanie nie będzie utrudniać ruchu jest dopuszczony do parkowania.
    Odwrotnie, niż u nas.
    Nie wiem skąd to wynika, ale nasza waadza jakoś zawsze za panaceum na
    wszystkie problemy stosuje podwyższenie kar i opłat, ale niczego nie
    robi, żeby problem rozwiązać.
    Podobnie to działa, jak radziecki mechanik, który wszystko naprawiał 5
    kg młotkiem, niezależnie od tego, czy była to gąsienica czołgu, czy zegarek.
    Jacek

  • 93. Data: 2017-03-26 21:04:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 20:38, Shrek pisze:

> [...]
    > tysięcy miejsc, a w samym śródmieściu mieszka 120 tysięcy osób, więc
    > sami tubylcy wypełniają tą strefę w 100%).

    Jeśli liczba kierowców była mniejsza po, niż przed wprowadzeniem opłat,
    to sytuacja się poprawiła, nawet jak w obydwu przypadkach liczba
    kierowców była większa niż liczba miejsc (tak samo łatwiej się dostać na
    studia, jak są 2 osoby na 1 miejsce, niż 3 na 1).

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2017-03-26 21:15:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2017 o 21:04, Liwiusz pisze:

> [...]
    > kierowców była większa niż liczba miejsc (tak samo łatwiej się dostać na
    > studia, jak są 2 osoby na 1 miejsce, niż 3 na 1).

    Przeczytaj jeszcze raz - tubylcy mają więcej kart niż jest miejsc
    parkingowych w strefie.

    Shrek

  • 95. Data: 2017-03-26 21:23:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 21:15, Shrek pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz - tubylcy mają więcej kart niż jest miejsc
    > parkingowych w strefie.

    Wracamy do początku - ceny są za niskie (również dla tych tubylców). Idź
    sobie kup mieszkanie w Nowym Jorku, i wyraź zdziwienie, że jako tubylec,
    nie możesz parkować bezpłatnie na Manhattanie - zobaczymy czy dojdzie do
    nas doniosły śmiech "tambylskich" urzędników :)

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2017-03-26 21:24:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:11, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Choc akurat po takiej podwyzce ... zwolni sie troche miejsc w miescie,
    > to jakas szybka sprawe da sie zalatwic samochodem :-)

    Ja bym zostawił bezpłatne parkowanie. Wtedy ktoś, kto chce wjechać do
    miasta, boi się, że nie znajdzie miejsca i jedzie zbiorkomem. Miejscowi
    boją się ruszyć z miejsca, bo jak odjadą, to wieczorem mogą nie mieć
    gdzie zaparkować. Więc też jadą zbiorkomem do pracy. Dzięki temu mamy
    niemal zero ruchu w Śródmieściu i brak zanieczyszczeń. A chyba o to
    chodzi, a nie o nabijanie kabzy? :-)
    T.

  • 97. Data: 2017-03-26 21:33:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > gdzie zaparkować. Więc też jadą zbiorkomem do pracy. Dzięki temu mamy
    > niemal zero ruchu w Śródmieściu i brak zanieczyszczeń. A chyba o to

    Ps. Wymuszanie przez opłaty rotacji na parkingach w Śródmieściu to nic
    innego jak wymuszanie ruchu samochodów w tymże Śródmieściu. I spalin
    więcej i ruchu...
    T.

  • 98. Data: 2017-03-26 21:37:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

> [...]

    Ps. Wymuszanie przez opłaty rotacji na parkingach w Śródmieściu to nic
    innego jak wymuszanie ruchu samochodów w tymże Śródmieściu. I spalin
    ---
    Hehe, no na to wychodzi

  • 99. Data: 2017-03-26 22:10:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2017 o 21:23, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nie możesz parkować bezpłatnie na Manhattanie - zobaczymy czy dojdzie do
    > nas doniosły śmiech "tambylskich" urzędników :)

    NIe porównywałbym jednak Manhatanu do centrum Warszawy. A co do cen -
    pamiętaj, że miasto to jego mieszkańcy - widać tak chcą;)

    Shrek

  • 100. Data: 2017-03-27 09:47:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-03-17 o 16:38, Liwiusz pisze:

    > Wzrost ceny nie powoduje zmniejszenia popytu - idź po nobla z ekonomii.

    Tam gdzie bywam w Warszawie jest tak w dni robocze jest tak:
    - Legalne miejsca w strefie płatnej są luźne. Tzn.można bez trudu
    zaparkować w promieniu 200 m od celu.
    - Trawniki, chodniki, podjazdy do bram, garaży itp. wszystko zapi*****ne
    samochodami oszczędnych słoików.
    Więc mam nadzieję, że wraz z podwyżką miasto weźmie się na serio za
    odholowywanie źle zostawionych samochodów, bo inaczej to nie ma sensu.