  • 21. Data: 2014-02-25 13:30:17
    Temat: Re: pomiar odcinkowy
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:09:14 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> [...]
    żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w
    słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma
    możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

    > Wspaniale sa te twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu
    >
    > to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
    >
    > na to nie wpadli...
    >

    > --
    >
    > Artur
    >
    > ZZR 1200

    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią
    na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

  • 22. Data: 2014-02-25 13:31:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yabba wrote:
> [...]
    > aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy
    > elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem
    > chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za
    > zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła
    > tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten
    > system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem
    > włącznie.
    >

    > Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił
    > Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.

    nie przeceniałbym wyrafionwania tych systemów, one są tak zrobione aby były
    drogie w sprzedaży ale tanie w produkcji.

  • 23. Data: 2014-02-25 13:33:12
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:11:08 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

    > To se cyfrowa kamera nakrec kamere viatola jak przejezdza pod nia samochod
    >
    > to zobaczysz ze robi w podczerwieni.
    >

    > --
    >
    > Artur
    >
    > ZZR 1200

    skąd wiesz ze do pomiaru odcinkowego będą używane te same kamery co do pobierania
    opłat? Zdradź tajemnicę.

  • 24. Data: 2014-02-25 13:35:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-25, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

    > Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią
    na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

    Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2014-02-25 13:35:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-25 10:09, AZ pisze:

> [...]
    > to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by

    Przeceniasz Drobia, bądź nie doceniasz studentów i ich pomysłów :)

  • 26. Data: 2014-02-25 13:41:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,

    > Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

    Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach nocnych z FR
    masz często
    samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz samej tablicy,
    pochodzący
    z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka wstecznego
    ustawionego na "noc".

    Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by doświetlić tablicę
    w IR, żeby cała stała się białą plamą...

  • 27. Data: 2014-02-25 13:43:22
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 11:48:59 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >

    > Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił
    >
    > Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.

    Jakoś nie ma specjalnego problemu ze zdjęciami biometrycznymi w paszportach żeby
    maszyna nagminnie się myliła. Wąsy i brodę ktoś zapuści, ucho sobie utnie i okulary
    założy. A maszyna i tak go rozpozna. Marek typów i kolorów samochodów jest
    zdecydowanie mniej niż typów, modeli i kolorów ludzi, to i tektura i urwane lusterko
    chyba nie przeszkadza. A ten kolor z cepiku to według Ciebie po co ciągnie jak by nie
    potrafił rozpoznawać na samochodzie? Bo według mnie żeby porównać. Porównać po to
    żeby wykluczyć możliwość pomyłki. Wychodzi że jedyna metoda na zrobienie systemu w
    chuja jest zmiana koloru z jasnego na ciemny z ciemnego na jasny. Tylko jeśli system
    będzie miał możliwość uczenia się to sam po kilku rozpoznaniach poprawi wpis w bazie
    danych.

  • 28. Data: 2014-02-25 13:45:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 13:35:09 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

    odpowiedzią na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

    > Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...

> [...]

    Musisz się bardziej postarać. takie teksty mnie nie ruszają.

  • 29. Data: 2014-02-25 14:07:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > znacznie słabszy obraz
    > samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ -

    ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia... system wyszukuej gdzie jest
    tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.

    > Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by
    > doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...

    imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak
    aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby
    tablice i reszta znikły w szumach, jest tylko jeden problem inteligentna
    automatyka wykryje punktowe prześwietlenei i odrzucie je w ocenie natęzenia
    światła, trzeba by naprawdę duże i mocne źródło IR tak aby kompletnie
    oślepić kamerę... :)

    być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził
    trwałe przetwornik ;-)

  • 30. Data: 2014-02-25 14:11:08
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:07:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > oślepić kamerę... :)
    >

    > być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził

    A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową
    prędkością?