  • 1. Data: 2010-08-17 13:47:46
    Temat: pompa sprzegla czy wysprzeglik ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej!

    Toyota 4Runner z '91 z 3.0V6. Coraz czesciej zdarza sie, ze wciskam
    pedal sprzegla i... ten przykleja sie do podlogi. Musze siegac reka i
    "wyciagac w gore" lub czasem uda sie zahaczyc butem i pociagnac w
    gore ;) W czasie kiedy pedal jest wcisniety - nie da sie wrzucic
    biegu, sprzeglo "nie dziala" (tak jakby wogole nie bylo wcisniete).
    Samo sprzeglo sie na pewno nie slizga (wyciaga autko z przyczepa
    wazaca 2t pod stroma gorke, wiec to na pewno nic z sama tarcza etc :)

    Zaobserwowalem jeszcze ze czasem stojac np na swiatlach - wystarczy
    lekko puknac pedal i ten ma tendencje do "samowcisniecia sie" - tzn.
    wsysa go normalnie w podloge ;)

    Jak myslicie co to - pompa, czy wysprzeglik ?

    Czy naprawde jedynym ratunkiem dla mnie jest przymocowanie sobie
    pedalu sprzegla rzepem do buta ? ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-08-17 14:11:12
    Temat: Re: pompa sprzegla czy wysprzeglik ?
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    >
    > Zaobserwowalem jeszcze ze czasem stojac np na swiatlach - wystarczy
    > lekko puknac pedal i ten ma tendencje do "samowcisniecia sie" - tzn.

    u mnie kiedys w 4runnerze to byly przewody....
    pozdr.
    Gr

  • 3. Data: 2010-08-17 14:12:48
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    gr pisze:

    > u mnie kiedys w 4runnerze to byly przewody....
    > pozdr.
    > Gr

    w volvo 850 to byl wysprzeglik...
    uciekał plyn
    jesli Ci nie ucieka plyn to moze jednak pompa

  • 4. Data: 2010-08-17 14:24:20
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-17 13:47, Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    >
    > Jak myslicie co to - pompa, czy wysprzeglik ?
    >
    > Czy naprawde jedynym ratunkiem dla mnie jest przymocowanie sobie

    Ja raz tak mialem w Roverze - zajechalem do autoryzowanego serwisu i
    chcieli mi juz wymieniac wysprzeglnik za ok 800 zl. wiec pojechalem do
    swojego mechanika a ten spytal mnie czy mam plyn hamulcowy - byl ale pod
    puszka na bezpieczniki jest w roverku jeszcze jeden pojemnik na plyn
    wlasnie do sprzegla, ktory byl prawie pusty, dolalem plynu u pojechalem
    dalej :)

    nie wiem czy masz hydrauliczne czy na lince sprzeglo ale jak
    hydrauliczne sprawdz wpierw stan plynu hamulcowego/sprzegla

    gregor

  • 5. Data: 2010-08-17 14:32:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Sie, 14:24, gregor <c...@g...pl> wrote:

    > nie wiem czy masz hydrauliczne czy na lince sprzeglo ale jak
    > hydrauliczne sprawdz wpierw stan plynu hamulcowego/sprzegla

    Plyn jest, nie ucieka! Kontroluje go, caly czas jest tyle samo -
    rowniutko miedzy MIN, a MAX, czyli tyle ile trzeba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-08-17 14:33:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Sie, 14:11, "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> wrote:

    > u mnie kiedys w 4runnerze to byly przewody....

    Ale jakie i co z nimi bylo nie tak ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-08-17 15:39:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-17, Jacek <m...@s...pl> wrote:

    > w volvo 850 to byl wysprzeglik...
    > uciekał plyn
    > jesli Ci nie ucieka plyn to moze jednak pompa

    W moim volvo 850 to była pompa. Tragiczny dostęp ale jak ma się
    szczęście to się wymienia tylko komplet uszczelek za jakieś 20-30pln.
    Aha: płyn nie uciekał.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2010-08-25 21:39:36
    Od: scob <9...@t...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Plyn jest, nie ucieka! Kontroluje go, caly czas jest tyle samo -
    > rowniutko miedzy MIN, a MAX, czyli tyle ile trzeba :)
    > pozdr.

    no to "przeciska ci się" między uszczelniaczami tłoczka a obudową.. a
    wysprzęglika czy pompki - dowiesz się, jak wymienisz oddzielnie ;-)
    Ma prawo - w 20-letnim aucie ( mi w A90 przydarzyło się, jak miał 21 lat
    ;-) )