  • 11. Data: 2016-05-18 00:00:21
    Temat: Re: porada elektryka potrzebna - radio i zest głośnomówiący
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Raczej radio zepsute.
    > Bateria podtrzymująca umarła może.
    >
    > Jaki to sprzęcior?

    Jakies radio firmowane przez skode, z tego co pamietam.

  • 12. Data: 2016-05-18 13:25:57
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Dioda to zawór zwrotny. Zapobiega płynięciu prądu w złym kierunku jak
    > np się pomylisz ;) Może być potrzebna a może nie być.
    >
    > To jest chyba schemat wiązki dodawanej do zestawu. Na razie sprawdź
    > zółty kabel czy +12v nim przychodzi z samochodu i czy przechodzi w lewo
    > na wtyczkę idącą do radia.
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/radio_01.png

    Tłumaczysz człowiekowi nie mającemu pojęcia o elektryce, jak ma podłączać
    przewody. Z mojego doświadczenia wiem, że to się dobrze nie skończy... ;-)

    Najprościej by było, gdyby autor wątku sprawdził jakie kolory wchodzą na
    kolejne piny oryginalnej kostki (vitarowskiej) i porównał to z pinami kostki
    z zestawu (tej wkładanej do radia). Na bank jest żółty zamieniony z
    czerwonym i stąd problem. Jeżeli mam rację, to zamiana żółtego z czerwonym w
    kostce z zestawu (tej wkładanej do radia) rozwiąże problem. Jeśli tylko
    autor wątku nie jest daltonistą, to jest najbezpieczniejszy sposób
    rozwiązania problemu.

    Wiwo

  • 13. Data: 2016-05-18 13:57:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 May 2016 22:09:13 +0200, m4rkiz
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > A4 jest podlaczone 'bezposrednio' do akumulatora i odpowiada za
    > podtrzymanie ustawien radia

    Żałosne, że 21 wieku producent nie umie zrobić radia, które pomiętało
    by ustawienia bez zasilania.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-05-18 14:15:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Wiwo pisze tak:

> [...]
    > wkładanej do radia) rozwiąże problem. Jeśli tylko autor wątku nie
    > jest daltonistą, to jest najbezpieczniejszy sposób rozwiązania

    No kurcze jakaś mała żaróweczka, wiatraczek od kompa, żarówka LED na
    12v w każdym domu się znajdzie i można sprawdzić co w kabelku piszczy
    :)

    --
    Piter

    golf mk2
    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 15. Data: 2016-05-18 14:19:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No kurcze jakaś mała żaróweczka, wiatraczek od kompa, żarówka LED na
    > 12v w każdym domu się znajdzie i można sprawdzić co w kabelku piszczy
    > :)

    Kiedyś w każdym domu była blaszka z puszki po konserwach, stara dętka i
    szpulka po niciach.
    Chyba tak to mówił Adam Słodowy. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2016-05-18 14:34:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 13:57, Marek pisze:

    > Żałosne, że 21 wieku producent nie umie zrobić radia, które pomiętało by
    > ustawienia bez zasilania.

    zrobienie tego to pryszcz ale pewnie chodzi o to, że wtedy musiałby być
    wbudowany akumulator do podtrzymania a może to wiąże ze sobą jakeś
    komplikacje (ochrona środowiska, koszt utylizacji itd). To samo mnie
    wkurza w AGD i RTV które nie pamiętają godziny i ustawień po zaniku
    zasilania...

  • 17. Data: 2016-05-18 14:39:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 May 2016 14:34:09 +0200, w <nhhng2$iu1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > zrobienie tego to pryszcz ale pewnie chodzi o to, że wtedy musiałby być
    > wbudowany akumulator do podtrzymania a może to wiąże ze sobą jakeś
    > komplikacje (ochrona środowiska, koszt utylizacji itd).

    Bateryjki w płytach głównych wytrzymują z 10 lat...

  • 18. Data: 2016-05-18 14:45:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 14:39, r...@k...pl pisze:

    > Bateryjki w płytach głównych wytrzymują z 10 lat...

    mnie tego nie mów. poza tym 10 to tylko najwytrwalsze:) 7 lat ok:)
    nie zmienia faktu ze nawet wieksza biurokracja czy koszt jest
    uzasadnieniem dla tekiej upierdliwości

  • 19. Data: 2016-05-18 14:57:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** yabba pisze tak:

    > Kiedyś w każdym domu była blaszka z puszki po konserwach, stara
    > dętka i szpulka po niciach.
    > Chyba tak to mówił Adam Słodowy. :)

    a teraz tylko smartfony, ładowarki i lornety :)

    Fajni są tacy ludzie (tzw normalsi) co w domu nawet przedłużacza nie
    mają za to w barku alkohole świata. Zawsze gotowi na wpadnięcie
    znajomych. Mastahy z nich mają czasem komplet niklowanych śrubokrętów
    zegarmistrzowskich z Biedronki, nożyk wysuwany plastikowy z OBI i
    grzechotkę 1/4 cala ;)

  • 20. Data: 2016-05-18 20:54:29
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 maja 2016 13:26:11 UTC+2 użytkownik Wiwo napisał:
> [...]
    > kostce z zestawu (tej wkładanej do radia) rozwiąże problem. Jeśli tylko
    > autor wątku nie jest daltonistą, to jest najbezpieczniejszy sposób

    było dokładnie tak jak pisałeś - kabelki zamienione i jest ok ;-) Poleciałem po
    kabelkach i problem rozwiązany.

    PS a daltonem nie jestem :-)

    uciu