  • 21. Data: 2016-05-18 22:09:17
    Temat: Re: porada elektryka potrzebna - radio i zest głośnomówiący
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-05-18 12:34, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > zrobienie tego to pryszcz ale pewnie chodzi o to, że wtedy musiałby być
    > wbudowany akumulator do podtrzymania a może to wiąże ze sobą jakeś
    > komplikacje (ochrona środowiska, koszt utylizacji itd).

    No bez przesady, radio nie potrzebuje pamiętać dużo często zmieniających
    się informacji, a zwykły EEPROM wytrzymuje 1-4 milion cykli zapisu - za
    60 groszy są 64 kilobity. Na 2000 lat zmieniania głośności co minutę by
    starczyło ;-).

  • 22. Data: 2016-05-19 01:32:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 May 2016 20:09:17 +0000 (UTC), Przyjazny
> [...]
    - za
    > 60 groszy są 64 kilobity. Na 2000 lat zmieniania głośności co

    Widać producenci tych radi jeszcze tego nie odkryli.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-05-19 13:09:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Widać producenci tych radi jeszcze tego nie odkryli.

    osobiście nie mma pojęcia dlaczego uważają (producenci), że wszędzie są
    całkowicie niezakłócone dostawy zasilania. Dlaego uwazam, że jedynie
    kwestie środowiskowe mogłyby ich do tego zniechęcać. Czemu nie na
    eepromie? nie wiem. będąc inżynierem wsadzałbym to do każdego urządzenia
    z zegarkiem, ustawieniami itd.

    poza tym zegar przechowywany w epromie to nieporozumienie:)
    bardziej podtrzymanie bateryjne RTC alb o jak w kasach fiskalnych gdzie
    CR2032 podtrzymuje RTC i małą pamięć CMOS i starcza to na dobre kilka lat

  • 24. Data: 2016-05-20 16:55:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 May 2016 13:09:41 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > poza tym zegar przechowywany w epromie to nieporozumienie:)

    To nie v tylko o zegar chodzi. Gubione są inne statyczne ustawienia
    np. zaprogramowane stacje.
    Każdemu projektantowi, który w swoim urządzeniu lub oprogramowaniu
    nie zaimplenentował trwałego zapamiętywania stałych parametrów
    roboczych należy się rozgrzany do czerwoności pręt w dupę. I proszę
    nie używać idiotycznego argumentu o księgowych.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-05-20 19:20:13
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >było dokładnie tak jak pisałeś - kabelki zamienione i jest ok ;-)
    >Poleciałem po kabelkach i problem rozwiązany.

    >PS a daltonem nie jestem :-)

    Nie ma się co obrażać. Znam gościa, który zajmuje się mechaniką, między
    innymi prostą elektryką i przyznał mi się, że jest daltonistą. Jakoś sobie
    radzi... ;-)

    uciu

  • 26. Data: 2016-05-20 22:41:37
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-05-19 11:09, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > poza tym zegar przechowywany w epromie to nieporozumienie:)

    To prawda, ale w normalnym radiu samochodowym nie ma zegara. Zegar jest
    oddzielnie w głównym panelu instrumentów, ew. w bardziej antycznej
    wersji jako samodzielny coś. Radio zegara do niczego nie potrzebuje -
    tylko stacje, głośność i jakieś ustawienia ogólne.