  • 31. Data: 2009-06-07 21:43:09
    Temat: Re: potrzebne promieniowanie UV-C
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pa_blo wrote:
    > Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    > wiadomości news:h0h9tn$p6a$1@news.onet.pl...

    > Chyba troche przesadziles... Tu masz cale urzadzenie z "suszeniem"
    > impulsowym za 30 tys zl netto:
    > http://www.audioexpert.com.pl/automat.htm

    Ano. Moce troche nie takie. Ja myslalem o energii jednego blysku ok. 5kJ
    (3kV, 1000uF), a maksymalna czestotliwosc uzalezniona tylko chlodzeniem
    lampy (mozna i 30-40Hz, jesli da ktos rade lampe schlodzic).

    --
    Jerry1111

  • 32. Data: 2009-06-07 21:43:09
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego stosuje sie pewnie lampy błyskowe. Tuż przed moim urlopem właśnie
    > taka lampę ktoś zamówił w naszej firmie do poligrafii w celu utwardzania
    > farb miałem opracować układ zasilania i sterowania zgodny z specyfikacja
    > klienta do jej testów.

    W komercyjnych rozwiazaniach lampy w tunelach UV swieca sie caly czas. Jest
    regulowana predkosc posuwu tasmy, obroty wentylatorow i moc lampy przez
    dolaczanie rownolegle dlawikow. Na kazda lampe przypada po np 5 dlawikow.

    Picasso

  • 33. Data: 2009-06-08 05:45:59
    Od: "Andrzej" <a...@g...pl>

> [...]
    > (3kV, 1000uF), a maksymalna czestotliwosc uzalezniona tylko chlodzeniem
    > lampy (mozna i 30-40Hz, jesli da ktos rade lampe schlodzic).

    Tu mnie zaciekawiles 180 000 W mocy ciaglej nie pomyliles sie, moze chodzi
    ci o przekrój kilku lamp a nie razem te parametry w jednej? Czy to tylko
    teoria bo nie wierze, ze to odpaliles? Ja mówie o praktyce. Jak katoda bo
    lampe ci moze i wychlodze mam rozwiazane bo wlasnie "sklecilismy" upgrade,
    taka samoróbke testowana bylo po rozbudowie co prawda z czescia tej mocy
    kilka godzin ale sprawuje sie lepiej od naszego najwiekszego chillera który
    teoretycznie ma odprowadzac do 100kW mocy ale chyba bym musial go podlaczyc
    raczej do hydrantu a nie standartowej sieci wodnej. No i ten power nie
    wierze jak nie zobacze. Musi byc cos w necie na ten temat bo to by musial
    byc jakis wiekszy, grubszy projekt nikt nie inwestuje w produkcje, test i
    oprzyrzadowanie a nawet w nowa line zasilajaca ( nie da sie tyle wykroic
    mocy z zapasu) dla jednego prototypu. Masz jakies linki? Chyba, ze to teoria
    ktos wybudowal albo MOZE wybudowac na zamówienie ale nie sprawdzil a klient
    niech testuje w swoim urzadzeniu. Chyba, ze zapytam sie jeszcze raz,
    teoretyzujesz o ogólnych parametrach mozliwych lamp.

    Pozdrowienia Andrzej

  • 34. Data: 2009-06-08 19:52:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Andrzej wrote:

    > Tu mnie zaciekawiles 180 000 W mocy ciaglej nie pomyliles sie, moze
    > chodzi ci o przekrój kilku lamp a nie razem te parametry w jednej?

    Lampa jedna. Chlodzenie - tak jak napisales, najlepszy hydrant. Ja mam
    problem taki, ze do tej lampy zadnego krysztalu nie moge wsadzic, bo
    wszystko trzaska od gradientow temperatury. Sam zasilacz to najmniejszy
    problem jest - dziala, tylko chargery rownolegle podlaczasz.

    > Czy
    > to tylko teoria bo nie wierze, ze to odpaliles? Ja mówie o praktyce.

    W praktyce (czyli dzialajace urzadzenie) 2-3Hz, na wiecej mocy nie
    starcza. Limitem jest zasilanie. Teoretycznie moglbym pociagnac do labu
    kabel z podstacji, ale to sie zrobi projekt sam w sobie.

    > Jak katoda

    'Pyli'.

    > No i ten power nie wierze jak nie zobacze.

    To sie po prostu 'czuje' jak sie stoi obok.

    > Musi byc cos w necie na ten temat bo to by musial byc jakis wiekszy,

    Co inni robia, to moze i znajdziesz. Ode mnie nic do netu nie wyszlo.

    > Chyba, ze zapytam sie jeszcze raz,
    > teoretyzujesz o ogólnych parametrach mozliwych lamp.

    Teoretyzowac to moglbym o lampach u jednego z naszych klientow (AFAIR
    100cm dlugie - pojemnosci nie znam, szafa 19" cala z kondensatorami
    jest). To co napisalem, to o moich 'skromnych' lampach.

    > Pozdrowienia Andrzej

    Rowniez,

    --
    Jerry1111

  • 35. Data: 2009-06-16 22:17:59
    Od: "Pabl_o" <p...@...preczem.pl>

    projekt wykonany...

    9 promiennikow wydlubanych z lamp rteciowych generuje niezly fojer :)
    Zamontowane w odpowiednio dostosowanych korytkach do pieczenia ciasta
    utwardzaja farbe UV potraktowana fotoinicjatorem w ulamek sekundy. Pozostaje
    problem chlodzenia - wyciag fi 150 / 340 m3/h powoduje, ze w poczatkowej
    fazie promienniki nie osiagaja odpowiedniej temperatury pracya co za tym
    idzie i mocy. Wylaczenie wiatraka pomaga uzyskac prawidlowa temperature
    pracy ale pozniej nie daje rady schlodzic calego ukladu. :(

    Istnieja jakies termostaty na temperatury w okolicach 700 stopni, czy trzeba
    kombinowac juz z ukladami elektronicznymi i termistorami ?! Kurcze, podobno
    lampy rteciowe maja spora sprawnosc... a tu wychodzi, ze 3600 W ciezko
    schlodzic wiatrakiem 340 m3/h...

    Picasso