  • 11. Data: 2019-08-12 19:43:55
    Temat: Re: powerbank jako zasilacz buforowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2019 08:03, Marek wrote:
    > Co robią?

    Zmieniają charakterystyki w sposób niesynchroniczny. Innymi słowy
    starzeją się inaczej.

  • 12. Data: 2019-08-12 19:45:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2019 09:57, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dlatego piszę wyraźnie: SPRAWNYCH.

    Autor oryginalnego posta chce wsadzić używane co napisał też wyraźnie.
    Dlatego nie radzę mu wkładać ich do powerbanku na kilka ogniw bo będzie
    łączył je równolegle.

  • 13. Data: 2019-08-12 21:08:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-08-11 o 14:33, heby pisze:
    > chińskie powerbanki na więcej niż jeden 18650 będą prawie na pewno
    > łaczyć akuu równolegle. To proszenie się o kłopoty. Ballance or die!

    Jeszcze nie spotkałem baterii laptopa, która by miała osobno ładowane
    ogniwa, zwykle po 2 lub 3 zwarte na sztywno równolegle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2019-08-12 21:15:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2019 21:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Jeszcze nie spotkałem baterii laptopa, która by miała osobno ładowane
    > ogniwa, zwykle po 2 lub 3 zwarte na sztywno równolegle.

    One z fabryki wychodza identyczne w granicach błędu i to nie jest
    problem. Autor posta chce łaczyć używane w stanie nieznanym.

  • 15. Data: 2019-08-13 10:03:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-08-12 o 19:43, heby pisze:

    > Zmieniają charakterystyki w sposób niesynchroniczny. Innymi słowy
    > starzeją się inaczej.

    Jeśli nie pomieszasz ogniw o różnej "chemii", nie ma to znaczenia.

    P.P.

  • 16. Data: 2019-08-13 11:38:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >One z fabryki wychodza identyczne w granicach błędu i to nie jest
    >problem. Autor posta chce łaczyć używane w stanie nieznanym.

    Bez znaczenia - i tak beda sie dopasowywac automatycznie do napiecia.
    To nie NiCd.

    Nawiasem mowiac - mialem kiedys laptopy, gdzie potrafily wysiasc
    wszystkie ogniwa w takiej rownoleglej sekcji.
    Podejrzewam, ze najpierw zepsulo sie jedno (na rozwarcie), a potem
    pozostale mialy ciezki zywot.

    To byly ogniwa Panasonica, od tamtego czasu nie mam dobrej opinii, ale
    ... robia baterie do Tesli ... czy tam udzielaja licencji ...

    J.