  • 1. Data: 2023-08-02 10:09:38
    Temat: pozar elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elek
    tryczne/news-pozar-baterii-auta-elektrycznego-pod-wa
    rszawa-ktos-wyrzucil-,nId,6933703

    Ale nietypowy

    "Cztery jednostki przyjechały gasić baterię koreańskiego auta
    elektrycznego, którą ktoś porzucił w mazowieckim lesie. Czyżby
    spełniały się przepowiednie przeciwników elektromobilności?

    Osoby niechętne rozwojowi elektromobilności wśród szeregu problemów
    związanych z popularyzacją tego trendu w motoryzacji od dawna zwracają
    uwagę na problem utylizacji zużytych baterii samochodów elektrycznych.
    Wygląda na to, że mamy zarzewie tego problemu w Polsce i zaczynamy z
    wysokiego C - od pożaru baterii samochodu elektrycznego w lesie
    niedaleko Tłuszcza.

    strażacy zastali na miejscu 5 kompletnych baterii do samochodów
    elektrycznych, w tym jedną z której wydobywał się ogień i dym.
    W pierwszej fazie zajęto się schładzaniem ogniw by zapobiec
    rozprzestrzenianiu się ognia. Po ok. pół godziny od rozpoczęcia akcji
    bateria była ugaszona i przestała stanowić zagrożenie.
    W międzyczasie na miejscu pojawiła się koparka, przy użyciu której
    wykopano dół, wyłożono go folią zabezpieczającą, zalano wodą i
    prewencyjnie włożono do niego baterię, dzięki któremu uzyskano
    najbardziej efektywną metodę obniżania temperatury ogniw i
    zminimalizowano ryzyko wystąpienia ponownego pożaru. Strażacy
    pozostali na miejscu by monitorować stan baterii. Cała operacja zajęła
    niecałe 3 godziny.

    "

    Szybka koparka :-)

    Baterie prawdopodobnie porzucili złodzieje z Wołomina.

    Ale widac, ze nie tylko w czasie ładowania bateria potrafi sie zapalic
    :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-08-02 10:15:58
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2023 o 10:09, J.F pisze:

    > Baterie prawdopodobnie porzucili złodzieje z Wołomina.

    Wiadomo.
    Inaczej sprzedaliby je za ciężką kasę, zamiast porzucać.

    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/piec-baterii-
    lezacych-w-lesie-pod-tluszczem-mazowieckie-ten-zlodz
    iej-musial-byc-wyjatkowo-glupi/

    > Ale widac, ze nie tylko w czasie ładowania bateria potrafi sie zapalic
    > :-)

    Jak jej zewrzesz styki, np. przez korozję po porzuceniu w lesie, to
    wszystko się da.

  • 3. Data: 2023-08-02 10:19:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Ten typ był lepszy:
    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/mozna-miec-wy
    zsze-wyksztalcenie-i-nadal-byc-tak-nierozgarnietym-z
    eby-celowo-siac-fake-newsy-przyklad-ten-pan-z-agh/

  • 4. Data: 2023-08-02 10:41:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Baterie prawdopodobnie porzucili złodzieje z Wołomina.
    >
    > Ale widac, ze nie tylko w czasie ładowania bateria potrafi sie zapalic

    Czas dla kościołów nastał. Teraz trzeba zrobić "cmentarz" i chować
    poświęcone baterie do grobu. To może być lepsza fucha niż kasa za zwykłe
    pogrzeby :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-08-02 11:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 10:15:58 +0200, Cavallino wrote:

    > Wiadomo.
    > Inaczej sprzedaliby je za ciężką kasę, zamiast porzucać.

    A złodzieje sprzedać nie mogą?

    Fakt, ze one moga miec jakis swój numer ..

> [...]
    iej-musial-byc-wyjatkowo-glupi/

    > Jak jej zewrzesz styki, np. przez korozję po porzuceniu w lesie, to

    Myslisz, ze to tam długo leżało?

    Podejrzewam ze krótko, bo sie chocby bateria nie samorozładowała.

    Korozja ma też swój opór, i troche powątpiewam, czy do zapłonu
    doprowadzi.
    Ale złodzieje mogli uszkodzic, albo zewrzec przy wyrzucaniu ...

    J.

  • 6. Data: 2023-08-02 11:57:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2023 o 11:49, J.F pisze:

    > A złodzieje sprzedać nie mogą?

    Po to wkleiłem linka, żebyś mógł sam przeczytać odpowiedzi na swoje
    pytania, zanim je zadasz.

    > Fakt, ze one moga miec jakis swój numer ..

    lezacych-w-lesie-pod-tluszczem-mazowieckie-ten-zlodz
    iej-musial-byc-wyjatkowo-glupi/

    > Myslisz, ze to tam długo leżało?

    Nie mam pojęcia.
    Dywagacje były w linku - możesz poczytać.
    Podpalenia też nie idzie wykluczyć.

  • 7. Data: 2023-08-02 13:19:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 10:09, J.F pisze:
    > ze nie tylko w czasie ładowania bateria potrafi sie zapalic

    To jest zupełnie coś innego niż przez lata przyzwyczaili się użytkownicy
    baterii.
    Zatem STRACH może być uzasadniony bo trzeba sobie zmienić zyciowe
    podejście do używania takiego urzadzenia.

    Samochód trzymać obok garażu w którym awaryjnie stoi zawsze gotowy
    dizelek ;-)

  • 8. Data: 2023-08-02 13:37:08
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 11:49, J.F pisze:
    > Podejrzewam ze krótko, bo sie chocby bateria nie samorozładowała.

    A masz pewność że samorozładowanie coś tu zmienia?

  • 9. Data: 2023-08-02 16:54:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 10:09, J.F pisze:
    > https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elek
    tryczne/news-pozar-baterii-auta-elektrycznego-pod-wa
    rszawa-ktos-wyrzucil-,nId,6933703

    Tako rzecze prorok.
    "Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele
    samochodów spalinowych, bo są ZBYT CENNE."

  • 10. Data: 2023-08-02 20:02:15
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 02.08.2023 o 16:54, nadir pisze:
> [...]
    > złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele
    > samochodów spalinowych, bo są ZBYT CENNE."

    Czego dowodem są te spalone w lesie. :(
    Ale może akurat te nie były aż tak cenne. :-)