  • 31. Data: 2016-12-12 11:37:24
    Temat: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz napisał:

    > Albo w zamian za udzielenie kredytu daje się "prezent".

    Aż tak głęboko w teologię się nie zagłębiałem.

    W jednym i w drugim modelu oczywiście.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2016-12-12 12:12:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Dec 2016 07:20:48 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Zasada nadal ta sama - niech "ktoś" poda szczegóły tego kiedyś,
    albo
    > tego nie było.

    a pomijając czy było czy nie było, dlaczego nie może być właścicielem
    teraz? Bo w świadomości powszechnej trzymający pieniądze w banku
    ciągle uważa, że to są "moje pieniążki".
    A zabieg z roszczeniem zwrotnym jest sprytny bo technicznie nic nie
    zmienia dla " właściciela" ale ... haczyk na pewno gdzieś jest i nie
    jest nim tylko BFG.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2016-12-12 12:24:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-12 o 12:12, Marek pisze:
    > albo
    >
    > a pomijając czy było czy nie było, dlaczego nie może być właścicielem
    > teraz?

    Bo celem istnienia banku jest pożyczanie zebranych pieniędzy, a nie ich
    przechowywanie (od przechowywania są różnorakie skrytki, gdzie własność
    pieniędzy się nie zmienia).

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2016-12-12 12:46:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz napisał:

    > Bo celem istnienia banku jest pożyczanie zebranych pieniędzy, a nie ich
    > przechowywanie (od przechowywania są różnorakie skrytki, gdzie własność
    > pieniędzy się nie zmienia).

    Dodajmy, że banki czasem prowadzą również taką działalnośc uboczną.
    Można w skarbcu bankowym wynająć sobie skrytkę i trzymać w niej co
    się chce. Choćby pieniądze. Za wynajęcie trzeba oczywiście bankowi
    zapłacić.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2016-12-12 20:01:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

> [...]
    > Można w skarbcu bankowym wynająć sobie skrytkę i trzymać w niej co
    > się chce. Choćby pieniądze. Za wynajęcie trzeba oczywiście bankowi

    W sumie, obecnie może warto byłoby to rozważyć :-)
    --
    Krzysztof Hałasa