  • 1. Data: 2009-03-05 19:48:28
    Temat: pragnienie uciech zmysłowychzasłaniaprawdę
    Od: r...@p...onet.pl

    "Pragnienie zaspokojenia zmysłów zasłania prawdę przed wewnętrznym okiem.
    Pragnienie zwielokrotnienia się, powstają nowe życzenia i presja, aby im
    folgować, zaspokoić je. Pierwszym warunkiem postępu duchowego jest przekonanie,
    że zmysły ukrywają prawdę za gęstą zasłoną. Chodzi tu o przezwyciężenie opisane
    w Wedancie pierwotnej iluzji (maji).
    Od niepamiętnych czasów prawdziwa rzeczywistość, mimo że ujawniona, jest z
    powodu tej zasłony ukryta przed człowiekiem. Iluzja została już w bardzo dawnych
    czasach rozpoznana przez Hindusów jako zasadnicza przeszkoda. Ale jak ją usunąć
    i rozpoznać prawdę? Hindusi wiedzieli, że rozwiązania tego problemu nie da się
    odnaleźć w materialnym świecie i dlatego poszukiwanie go tam nie ma sensu. To
    się nigdy nie uda. Tylko przez doświadczenie można dość do poznania."

  • 2. Data: 2009-03-05 23:55:24
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > "Pragnienie zaspokojenia zmysłów zasłania prawdę przed wewnętrznym okiem.
    > Pragnienie zwielokrotnienia się, powstają nowe życzenia i presja, aby im
    > folgować, zaspokoić je.

    Racja, wziąłem 46 cali a już mi jest mało. Niedługo potem poleciałem kupić
    blureja.

    >Pierwszym warunkiem postępu duchowego jest przekonanie,
    > że zmysły ukrywają prawdę za gęstą zasłoną. Chodzi tu o przezwyciężenie
    > opisane
    > w Wedancie pierwotnej iluzji (maji).

    Niestety, nie znam tego modelu, plazma, czy LCD??
    W mojej "Vierze" nie mam jednak wrażenia żadnej zasłony.
    Zatem odradzam Ci tego Wedanta.

> [...]
    > dawnych
    > czasach rozpoznana przez Hindusów jako zasadnicza przeszkoda.

    Mi się jednak wydaje, że ten temat najlepiej rozpoznali Japońce i to wcale
    nie są tak dawne czasy.

    >Ale jak ją usunąć
    > i rozpoznać prawdę?

    Nie czytać reklam, nie słuchać sprzedawców, tylko kierować się własnym
    zdaniem na temat jakości obrazu.

    >Hindusi wiedzieli, że rozwiązania tego problemu nie da się
    > odnaleźć w materialnym świecie i dlatego poszukiwanie go tam nie ma sensu.
    > się nigdy nie uda. Tylko przez doświadczenie można dość do poznania."

    Nie tylko. Można jeszcze czytać na forach poświęconych HDTV oraz opinie na
    "skąpcu" i "ceneo"
    Nie słuchaj Hindusów. Ruszają dopiero z tanią produkcją i chcą frajerom
    wcisnąć swój szajs.

    W.K.

  • 3. Data: 2009-03-06 01:13:32
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>