  • 11. Data: 2016-06-21 12:05:23
    Temat: Re: [prawo] czy można być sprawcą wypadku bez zderzenia?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.06.2016 11:52, sirapacz wrote:

    > czyli jak depnie bo kot to jego wina a jak depnie bo uwaza ze siedze mu
    > na zderzaku to moja...
    > bzzzsensu

    Dlaczego? A jak ci ktoś z podporządkowanej zajedzie i uciekając w coś
    przypieprzysz to czyja? Tego zajeżdzającego, prawda? A jak bez powodu
    pojedziesz w krajobraz i w coś przypieprzysz, to czyja?

    Tutaj dochodzi brak odstępu, ale dużo zależy od okoliczności. Jak bez
    powodu depnął, albo co gorsza chciał cię "nauczyć" to różnie może w
    sądzie być, ale obstawiałbym dużą szansę na twoją wygraną.

    Shrek.

  • 12. Data: 2016-06-21 12:15:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Jun 2016 11:52:29 +0200, w <nkb2p5$uom$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > czyli jak depnie bo kot to jego wina a jak depnie bo uwaza ze siedze mu
    > na zderzaku to moja...

    W obu przypadkach twoja. W tym drugim polonez dostanie mandat za nieuzasadnione
    hamowanie / stworzenie zagrożenia. I to raczej tylko pod warunkiem, że się sam
    przyzna :)

  • 13. Data: 2016-06-21 12:36:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.06.2016 12:15, r...@k...pl wrote:

    > W obu przypadkach twoja. W tym drugim polonez dostanie mandat za nieuzasadnione
    > hamowanie / stworzenie zagrożenia. I to raczej tylko pod warunkiem, że się sam
    > przyzna :)

    Różnie bywa. Od kiedy kamerki się rozpowszechniły, wyroki w sądach
    zaczęły być bardziej skomplikowane od ludowych mądrości "zawsze winny
    ten z tyłu, z prawej itp".

    Shrek

  • 14. Data: 2016-06-21 14:05:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, June 21, 2016, 9:45:43 AM, you wrote:

    [...]

    > Czy jeśli gwałtownie zahamuję na prostej drodze z 30km/h do zera, gdy za
    > mną będzie jechał (np rowerzysta który się wyłoży na asfalcie przez
    > zaciśnięcie hamulca, jak ta dziewczyna z niedawnego filmu z wpadania pod
    > dostarczaka), to czy będzie to moja wina czy rowerzysty który nie
    > trzymał odpowiedniego dystansu?

    Jeśli zahamujesz bez powodu, to będzie Twoja wina.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-06-21 15:27:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sirapacz"

    Pytanie do naszych nadwornych prawników Gotfryda i Liwiusza:P

    Czy można spowodować wypadek (w sensie być sprawcą) w którym nie doszło
    do zderzenia z pojazdem(sprawcy)?
    ---
    Ale ... chyba nie trzeba być sprawcą tylko brać udział, więc to jeszcze inna
    kwestia kto bierze udział

  • 16. Data: 2016-06-21 15:29:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "sirapacz"

    Kierowca poloneza z ucieszonym ryjem twierdził, że wybiegł mu kot na drogę.
    ---
    To kot był winny

  • 17. Data: 2016-06-21 15:33:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    [...]

> [...]
    > trzymał odpowiedniego dystansu?

    Jeśli zahamujesz bez powodu, to będzie Twoja wina.
    Ale wolno hamować czy tylko jeśli trzeba ? Bo jeśli wolno to ... tylko pod
    utrudnianie to podpada.

  • 18. Data: 2016-06-21 17:24:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.06.2016 o 09:45, sirapacz pisze:
> [...]
    >
    > Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=fgBbDBY_fiw
    >
    > Uciekający z miejsca wypadku staje się winnym (mylę się?)

    Tak - mylisz się.

  • 19. Data: 2016-06-21 17:26:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.06.2016 o 11:02, sirapacz pisze:

    > no wlasnie kto?

    Ten który zajechał.
    Już kiedyś odzyskiwałem od takiego odszkodowanie za zniszczone felgi.

  • 20. Data: 2016-06-21 17:27:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.06.2016 o 11:16, sirapacz pisze:

> [...]
    > robił dokładnie to samo tylko, że on od razu zjechał na lewy pas.
    > Zderzyłem się moim lewym tyłem z jego prawym przodem i choć
    > "zmieścilibyśmy się" to pojechał w las.
    >
    > Policja wezwana na miejsce stwierdziła moją winę(z czym nie
    > polemizowałem - tym bardziej, że to było pierwsze i jedyne jak dotąd
    > zderzenie z mojej winy) bo nie uderzyłem w poloneza ale wykonując manewr
    > awaryjny uderzyłem w samochód który już na tym pasie był. Nie wyprzedzał
    > mnie wcześniej - też mnie omijał(wyprzedzał) awaryjnie.
    >
    > Kierowca poloneza z ucieszonym ryjem twierdził, że wybiegł mu kot na drogę.

    Formalnie Twoja - brak należytego odstępu.
    Rzeczywiście to zależy czy ten kot jednak był, czy nie.