  • 21. Data: 2014-08-31 12:16:35
    Temat: Re: promo na oleje w Tesco
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 00:28:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello MadMan,
    >
    > Koreańczycy uważali, że do Lanosa w Polsce trzeba lać 5W30. A to bez
    > sensu jest, bo ten olej w lecie degraduje się błyskawicznie.

    W jakim sensie ?
    Spodziewalbym sie raczej ze 5W40 degraduje sie szybciej niz 5W30.

    A 5W ... niby lepszy w zimie niz 10W.

    J.

  • 22. Data: 2014-08-31 12:33:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 22:32:29 +0200, Lewis napisał(a):
    > Z praktyki badziewne oleje Castrol, Mobil, Lotos - też skłaniam się ku
    > temu że w znakomitej większości to podrabiany szmelc no ale taki mamy
    > klimat.

    Zaraz - kto podrabia, Castrol, Mobil i Lotos ?

    Czy Tesco kupilo Castrola od chinskiej hurtowni ?

    J.

  • 23. Data: 2014-08-31 12:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 20:41:31 +0200, Lewis napisał(a):
> [...]
    > Motor należy do tzw grupy silników które się rozpadają ot tak, już przy
    > seryjnej mocy a swojego od ponad 50kkm nie mogę zajechać z mocą
    > zwiększoną ponad 2krotnie [...]
    > Z praktyki wiem jak wyglądają silniki turbo po olejach, które były
    > kiepskiej jakości i są rzadko zmieniane. Syf kiła i mogiła. Wszędzie
    > pełno nagaru i szlamu. Do tego przytkane ciasne kanały olejowe i
    > przytarte panewki.
    > Średnio raz w tygodniu mam trupa na podnośniku z zmielonymi panewami
    > (B2X5 od Saaba) bo właściciel leje gówno i zmienia co 15kkm.

    Sport jakis obslugujesz, czy Saaba, a ten bardzo wymagajacy ?
    Bo przecietny kierowca to przejezdza te 250..300..350 kkm i nawet nie
    wie co to panewki.

    > Wolnossaków praktycznie nie robię ale i takie bywają usyfione.

    turbodiesle, czy turbobenzynki ?

    J.

  • 24. Data: 2014-08-31 12:59:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-31 12:39, J.F. pisze:

    > Sport jakis obslugujesz, czy Saaba, a ten bardzo wymagajacy ?
    > Bo przecietny kierowca to przejezdza te 250..300..350 kkm i nawet nie
    > wie co to panewki.

    Saaba, ten jest baaaardzo wymagający co do oleju i dbania o silnik.
    Widziałem silniki z przebiegami 150kkm nadające sie jedynie na stojak do
    wina. Z kolei inne z przebiegami blisko 400 były wręcz idealne.

    > turbodiesle, czy turbobenzynki ?

    Benzynki :P

    Lewis

  • 25. Data: 2014-08-31 13:00:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-31 12:33, J.F. pisze:

    > Zaraz - kto podrabia, Castrol, Mobil i Lotos ?
    >
    > Czy Tesco kupilo Castrola od chinskiej hurtowni ?
    >
    > J.

    Kumpel z hurtowni kiedyś był w Lotosie na jakichś szkoleniach czy coś w
    tym stylu, sam widział jak leją to do beczek z oznaczeniami castrola :)

    Lewis

  • 26. Data: 2014-08-31 13:04:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-31 12:16, J.F. pisze:

    > W jakim sensie ?
    > Spodziewalbym sie raczej ze 5W40 degraduje sie szybciej niz 5W30.

    I coś mi się wydaje że w obu przypadkach oznacza to czasy w dziesiątkach
    lat.

  • 27. Data: 2014-08-31 13:08:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-30 20:41, Lewis pisze:

    > Średnio raz w tygodniu mam trupa na podnośniku z zmielonymi panewami
    > (B2X5 od Saaba) bo właściciel leje gówno i zmienia co 15kkm.

    A czy to nie jest ten silnik w którym "oleju" ciągle przybywa?
    Tzn. z przedmuchami wody z paliwem.

  • 28. Data: 2014-08-31 13:10:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-31 13:08, Tomasz Pyra pisze:

    > A czy to nie jest ten silnik w którym "oleju" ciągle przybywa?
    > Tzn. z przedmuchami wody z paliwem.

    Nie ten co przybywa "oleju" to 3.0Tid od isuzu z opadającymi tulejami,
    montowany tez w kilku innych markach :)

    Lewis

  • 29. Data: 2014-08-31 13:12:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-31 13:00, Lewis pisze:

    > Kumpel z hurtowni kiedyś był w Lotosie na jakichś szkoleniach czy coś w
    > tym stylu, sam widział jak leją to do beczek z oznaczeniami castrola :)

    Ale skąd pomysł że podrabiają?

    Paliwo na Shellu też jest "podrobione", bo znajomy widział jak ich
    cysterna wyjeżdżała z rafinerii Lotosu? ;)

  • 30. Data: 2014-08-31 13:14:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-31 13:12, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale skąd pomysł że podrabiają?
    >
    > Paliwo na Shellu też jest "podrobione", bo znajomy widział jak ich
    > cysterna wyjeżdżała z rafinerii Lotosu? ;)

    No skoro castrol bierze sobie olej z lotosa to po co kupować castrola z
    2x więcej :)
    A podrabianie jeszcze swoją drogą...

    Podrabiany jest też np motul i to bardzo często, ale co tam jest w
    środku to najstarsi górale nie wiedzą :)

    Lewis