  • 11. Data: 2014-08-30 20:29:21
    Temat: Re: promo na oleje w Tesco
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 16:09:53 +0200, Lewis napisał(a):

    > 10W40 to już raczej półsyntetyk i można by wlać do większości prostych
    > wozideł

    Ja bym jednak lał taki jak radzi producent samochodu/silnika. Jeśli
    radzi syntetyk 5W40 - to po co lać inny?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2014-08-30 20:41:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-30 16:30, Trybun pisze:

    > Jeju, przecie już po marnych 15000 km przebiegu prawie każdy producent
    > zaleca wymianę oleju. A więc po co komu jakiś super lepki (i jak
    > rozumiem zarazem drogi) olej do takiego auta?
    > I pytanie jako do fachowca - parę dni temu wymieniłem olej w benzynowcu
    > (auto 6letnie z gazem)- Castrol Magnatec 10W40, Taki mi polecił
    > sprzedawca w sklepie. Czy to dobry wybór? Dodam że kosztował 94zł za 4
    > litry.

    A ja zmieniam co 8kkm leję latem 10W60 pełen syntetyk a zimą 5W50 pełen
    syntetyk. Silnik non stop dostaje ile się da.
    Motor należy do tzw grupy silników które się rozpadają ot tak, już przy
    seryjnej mocy a swojego od ponad 50kkm nie mogę zajechać z mocą
    zwiększoną ponad 2krotnie.

    Castrola uważam za jeden z najgorszych możliwych do kupienia olei na
    naszym rynku. Dlaczego wszyscy mechanicy go leją? Bo bardzo często mają
    jakieś programy partnerskie sponsorowane przez castrola typu uposażenie
    warsztatowe ale lejesz nasz oleje.

    Z praktyki wiem jak wyglądają silniki turbo po olejach, które były
    kiepskiej jakości i są rzadko zmieniane. Syf kiła i mogiła. Wszędzie
    pełno nagaru i szlamu. Do tego przytkane ciasne kanały olejowe i
    przytarte panewki.

    Średnio raz w tygodniu mam trupa na podnośniku z zmielonymi panewami
    (B2X5 od Saaba) bo właściciel leje gówno i zmienia co 15kkm.

    Wolnossaków praktycznie nie robię ale i takie bywają usyfione.

    Lewis

  • 13. Data: 2014-08-30 20:43:25
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-30 20:29, MadMan pisze:

    > Ja bym jednak lał taki jak radzi producent samochodu/silnika. Jeśli
    > radzi syntetyk 5W40 - to po co lać inny?

    Jak ktoś używa samochodu zgodnie z zaleceniami producenta to proszę
    bardzo ;)

    Lewis

  • 14. Data: 2014-08-30 21:36:10
    Od: babel77 <b...@o...pl>

> [...]
    > naszym rynku. Dlaczego wszyscy mechanicy go leją? Bo bardzo często mają
    > jakieś programy partnerskie sponsorowane przez castrola typu uposażenie

    Toż to i Mobil, i ELF i nawet Orlen, czy Lotos takie rzeczy dają za
    lanie ich olejów (nie olei). Też są najgorsze?

  • 15. Data: 2014-08-30 21:57:16
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wolnossaków praktycznie nie robię ale i takie bywają usyfione.

    Od lat używam Castrola, najpierw SLX a teraz Edge 5w30 i w wolnossaku nie widzę
    żadnych negatywnych zmian więc jeżeli byłbyś taki miły napisał jaki jest dobry
    olej to chętnie posłucham. W innym samochodzie wlałem ostatnio Fuchs i smiga aż
    miło :) Dla odmiany raz miałem problem po Mobilu 1 i od tego czasu przestałem go
    kupować bo mam dziwne podejrzenie, że ciężko kupić prawdziwy olej a nie coś co
    tylko go udaje.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2014-08-30 22:32:29
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-30 21:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
> [...]
    > Mobilu 1 i od tego czasu przestałem go kupować bo mam dziwne
    > podejrzenie, że ciężko kupić prawdziwy olej a nie coś co tylko go udaje.

    Z praktyki dobre oleje wg. mojej opinii to Valvoline, Amsoil, Gulf,
    Motul, LM, Royal Purple - pod warunkiem że to jest to co faktycznie jest
    napisane na opakowaniu.

    Z praktyki badziewne oleje Castrol, Mobil, Lotos - też skłaniam się ku
    temu że w znakomitej większości to podrabiany szmelc no ale taki mamy
    klimat.

    Lewis

  • 17. Data: 2014-08-30 22:35:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-30 21:36, babel77 pisze:

    > Toż to i Mobil, i ELF i nawet Orlen, czy Lotos takie rzeczy dają za
    > lanie ich olejów (nie olei). Też są najgorsze?

    Ale nie napisałem że uważam go za najgorszy bo jest promowany programami
    partnerskimi tylko napisałem że jest bardzo często lany bo jest
    promowany programami partnerskimi. A jest badziewny bo widzę jak
    wyglądają silniki jeżdżone na castrolach.

    Lewis

  • 18. Data: 2014-08-30 22:52:27
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

> [...]
    > w znakomitej większości to podrabiany szmelc no ale taki mamy klimat.

    Szczęśliwie na Castrolu, póki co..., się nie naciąłem ale mam parę innych typów
    marek nie popularnych w Polska i poważnie myślę o zmianie na coś czego nikomu
    nie chce sie podrabiać bo "nikt o tym nie słyszał" :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 19. Data: 2014-08-30 23:01:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-30 22:32, Lewis pisze:

> [...]
    >
    > Z praktyki badziewne oleje Castrol, Mobil, Lotos - też skłaniam się ku
    > temu że w znakomitej większości to podrabiany szmelc no ale taki mamy

    I dlatego że podrabiają ja nie leje również "dedykowanego" Castrola do
    Toyoty tylko Elfa Evolution SRX 5W30.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2014-08-31 00:28:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Saturday, August 30, 2014, 8:29:21 PM, you wrote:

    > Ja bym jednak lał taki jak radzi producent samochodu/silnika. Jeśli
    > radzi syntetyk 5W40 - to po co lać inny?

    Koreańczycy uważali, że do Lanosa w Polsce trzeba lać 5W30. A to bez
    sensu jest, bo ten olej w lecie degraduje się błyskawicznie.

    --
    Best regards,
    RoMan