  • 1. Data: 2010-07-14 09:46:20
    Temat: prośba o pomoc - kolizja służbowym autem
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Cześć. Wstyd się przyznać ale wgniotłem lekko tylną klapę bagażnika na
    parkingu w delegacji. Słupek być poniżej linii tylnej szyby i nie
    sposób go było zauważyć - parkowałem tyłem. To jest akurat najmniejszy
    problem jednak, bo jak się później okazało jeździłem autem bez
    autocasco. Muszę pokryć koszty naprawy (400zł). Mam zlecenie na dwa
    lata, nie podpisywałem żadnych papierów, które by określały, że to ja
    mam płacić za wszelkie uszkodzenia w momencie kolizji czy wypadku.
    Znając życie to zapłacę, mógłbym użyć w/w argumentacji ale będzie
    zapewne to równoznaczne ze zwolnieniem. Dodam, że drugie służbowe,
    którym jeżdzę ma autocasco a w wypadku tego pierwszego ktoś
    "zapomniał" o takim luksusie.

    Co byście zrobili w takiej sytuacji ?

  • 2. Data: 2010-07-14 09:57:50
    Temat: Re: prośba o pomoc - kolizja służbowym autem
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Mateusz napisać:

    > bo jak się później okazało jeździłem autem bez
    > autocasco. Muszę pokryć koszty naprawy (400zł).

    Eee... a przepraszam, jakby podczas delegacji
    zaiwanili to auto to też byś musiał płacić?
    Przecież to jakaś paranoja...

    W takim wypadku jak "nie masz pleców"
    i za postawienie się grozi Ci zwolnienie,
    to płać i płacz. Na następny raz sprawdź
    co w trawie piszczy. Życie.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 3. Data: 2010-07-14 10:09:08
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 07:57:50 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

    > Mateusz napisać:

    > Eee... a przepraszam, jakby podczas delegacji
    > zaiwanili to auto to też byś musiał płacić?
    > Przecież to jakaś paranoja...

    Głowy nie dam za to, jak ty wygląda od strony prawnej - ale na zdrowy
    rozsądek sytuacja jest jednak trochę inna, niż w przypadku kradzieży -
    tutaj to Mateusz jest oczywistym sprawcą szkody...

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-07-14 10:09:57
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Eee... a przepraszam, jakby podczas delegacji
    > zaiwanili to auto to też byś musiał płacić?
    > Przecież to jakaś paranoja...

    Jeżeli miałby nakaz stawiać auto na parkingu strzeżonym, a by tego nie
    zrobił, to dlaczego nie? Byłoby to niedopełnienie obowiązku.
    W tym wypadku szkoda była ewidentnie z jego winy, więc przykład z kradzieżą
    nie bardzo jest adekwatny.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 5. Data: 2010-07-14 10:22:15
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Yakhub napisać:

    > tutaj to Mateusz jest oczywistym sprawcą szkody...

    Z tym się nie da polemizować, aczkolwiek z tego
    co pisze, nic nie było ustalane w zasadzie...
    Wniosek -- miej zawsze dupochron w zapasie. ;)

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 6. Data: 2010-07-14 10:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozsądek sytuacja jest jednak trochę inna, niż w przypadku
    > kradzieży -
    > tutaj to Mateusz jest oczywistym sprawcą szkody...

    Przeczytac zasady/regulamin uzywania pojazdu sluzbowego podany
    przez pracodawce - zeby sie nie okazalo ze wolno parkowac tylko na
    parkingach strzezonych :-)

    A co do zasad - teoretycznie pracownik moze odpowiadac do wysokosci
    trzech pensji za szkody spowodowane wlasna nieuwaga.
    Przy czym jest to dosc iluzoryczne, bo zazwyczaj sie znajduje
    multum powodow dla ktorych nie odpowiada wcale. Np brak w/w
    regulaminu :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-07-14 10:26:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:i1jri3$ahr$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > obowiązku.
    > W tym wypadku szkoda była ewidentnie z jego winy, więc przykład z

    A przeciez mogl uszkodzic nieznany sprawca :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-07-14 10:27:15
    Od: "drLubicz" <l...@o...pl>

    400 zł to nie majątek,
    idz do pracodawcy powiedz jak było i spytaj co dalej, może to dla nich
    pryszcz.
    u nas w firmie na 30 samochodów to naprawiali wszystko na koszt firmy
    nawet z winy pracownika, dopiero po pewnym czasie prezes sie wkurzył
    i 3 i kolejne uszkodzenie kazał płacić z kieszeni winowajcy

  • 9. Data: 2010-07-14 10:32:34
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Czabu napisać:

    > W tym wypadku szkoda była ewidentnie z jego winy,
    > więc przykład z kradzieżą nie bardzo jest adekwatny.

    Ale ja się odnosiłem tylko do braku AC...

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 10. Data: 2010-07-14 10:42:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Ja bym się zastanowił na ile taka praca Cię interesuje. Może się okazać że
    takich kwiatków będziesz mieć niedługo więcej i połowę co zarobisz oddasz z
    powrotem. Bo to jest trochę tak jakby pracownika np przy tokarce winić za
    każde złamane wiertło czy nóż.