  • 1. Data: 2010-06-26 22:59:18
    Temat: przetwornice - jakiej mocy zakupic do osobowki?
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Prosze o porade - jaka przetwornice warto zastosowac do osobowki?
    Widzialem ze sa wersje podlaczane pod akumulator i pod zapalniczke. Jakie
    urzadzenia stosujecie u siebie i co mozna pod nie max podlaczyc?

    Pozdr.
    f.

  • 2. Data: 2010-06-26 23:26:47
    Temat: Re: przetwornice - jakiej mocy zakupic do osobowki?
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 26-06-2010 22:59, friday pisze:
> [...]
    > Widzialem ze sa wersje podlaczane pod akumulator i pod zapalniczke.
    > Jakie urzadzenia stosujecie u siebie i co mozna pod nie max podlaczyc?

    mam jakies chinskie gowno z allegro z napisem max 150W. podlaczylem
    zasilacz od laptopa o mocy 75W i przez 10 minut wszystko dzialalo (tylko
    zasilacz 'burczal') a potem padl chyba bezpiecznik od zapalniczki i na
    tym sie skonczylo. 'chyba' bo jeszcze tego nie sprawdzalem, ale pradu w
    gniazdku nie ma a zapalniczka od razu odskakuje (jakby sie od razu
    nagrzala). tak wiec rewelacji bym sie nie spodziewal. auto: opel vectra.

  • 3. Data: 2010-06-26 23:54:38
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

> [...]
    > zasilacz od laptopa o mocy 75W i przez 10 minut wszystko dzialalo
    > (tylko zasilacz 'burczal') a potem padl chyba bezpiecznik od

    Bo uwzględniając sprawność takiego "pociągu" to obciążyłeś instalację
    samochodową powyżej dopuszczalnej granicy.

  • 4. Data: 2010-06-27 10:01:18
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Wampir Energetyczny" <a...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:i05rao$ibq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > gniazdku nie ma a zapalniczka od razu odskakuje (jakby sie od razu
    > nagrzala). tak wiec rewelacji bym sie nie spodziewal. auto: opel vectra.

    stanadartowo do zapalniczki jest bezpiecznik 10A, wiec wiecej jak 120-140W
    nie wyciągniesz nie licząc strat, chyba ze bezpośrednio z aku. Nie warto
    kupować chińszczyzny bo konczy sie tym ze albo nie działa, albo nabroi szkód
    w zailaczu do lapka który jest droższy niz przetwornica.
    W MediaMarkecie chyba widziałem samochodowy uniwersalny zasilacz do lapka,
    reg napięcie i kilka wtyków firmy 4world czy forever. Gdy padnie zawsze
    mozesz zareklamować.

    Jacek

  • 5. Data: 2010-06-27 10:20:25
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 23:54:38 +0200, M1SLQ napisał(a):

    > Bo uwzględniając sprawność takiego "pociągu" to obciążyłeś instalację
    > samochodową powyżej dopuszczalnej granicy.

    70W/12 V daje nam około 6A, w Vectrze C (nie wiem jaką ma autor) na
    zapalniczce jest chyba bezpiecznik 30 A wiec nie ma mowy o obciązeniu
    instalacji samochodu.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 6. Data: 2010-06-27 10:29:42
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-26 23:26, Wampir Energetyczny wrote:
    > mam jakies chinskie gowno z allegro z napisem max 150W. podlaczylem
    > zasilacz od laptopa o mocy 75W i przez 10 minut wszystko dzialalo (tylko
    > zasilacz 'burczal') a potem padl chyba bezpiecznik od zapalniczki

    jaki kupujący taki efekt końcowy

  • 7. Data: 2010-06-27 10:52:06
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 27-06-2010 10:29, Olek pisze:

    > jaki kupujący taki efekt końcowy

    o, olek powiedzial co wiedzial.

  • 8. Data: 2010-06-27 10:53:54
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 27-06-2010 10:01, Jacek pisze:

    > stanadartowo do zapalniczki jest bezpiecznik 10A, wiec wiecej jak 120-140W
    > nie wyci?gniesz nie licz?c strat, chyba ze bezpo?rednio z aku. Nie warto
    > kupowa? chi?szczyzny bo konczy sie tym ze albo nie dzia?a, albo nabroi szk?d
    > w zailaczu do lapka kt?ry jest dro?szy niz przetwornica.
    > W MediaMarkecie chyba widzia?em samochodowy uniwersalny zasilacz do lapka,
    > reg napi?cie i kilka wtyk?w firmy 4world czy forever. Gdy padnie zawsze
    > mozesz zareklamowa?.
    >
    > Jacek

    ja to kupilem nie do laptopa, tylko tak przy okazji zeby miec.
    przelezalo w samochodzie 1,5 roku i nadszedl czas zeby sprawdzic.
    zasilacz dziala nadal, przetwornica rowniez.

  • 9. Data: 2010-06-27 10:55:01
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    > 70W/12 V daje nam około 6A,

    Mowa o prądzie na wyjściu z przetwornicy, dodaj sobie do tego jeszcze jej
    sprawność...

    M.

  • 10. Data: 2010-06-27 14:19:33
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Witam. Prosze o porade - jaka przetwornice warto zastosowac do osobowki?
    > Widzialem ze sa wersje podlaczane pod akumulator i pod zapalniczke.
    > Jakie urzadzenia stosujecie u siebie i co mozna pod nie max podlaczyc?

    Ja mam inwerter 150W firmy Tronic, też w cenie chińszczyzny i działa
    dobrze (telefon, golarka, laptop). W aucie mam fabrycznie montowane
    bezpieczniki 15A na zapalniczce.

    --
    Mateusz Bogusz