  • 61. Data: 2016-08-10 07:08:47
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote:

    > Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-)

    To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P

    Shrek

  • 62. Data: 2016-08-10 13:08:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:

    > Jest was tu podobnych debili więcej?
    > Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
    > dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

    Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
    To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
    mniejsze od twojego numeru buta ?

    Pozdrawiam-

  • 63. Data: 2016-08-10 19:01:30
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:

    > Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
    > To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
    > mniejsze od twojego numeru buta ?

    Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 64. Data: 2016-08-10 23:18:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie
    nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
    ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

    Jakoś nie jestem przekonany :)

  • 65. Data: 2016-08-11 00:25:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
    ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

    > Jakoś nie jestem przekonany :)

    dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
    ile wzrósł nacisk

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 66. Data: 2016-08-11 00:59:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
    >
    > dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o

    Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
    zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

    Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
    którą opona działa na daną powierzchnię.
    Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
    opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
    jednostkowy.

    Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)

  • 67. Data: 2016-08-11 06:35:57
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > jednostkowy.
    >
    > Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)

    Zapomniałeś, że pisałeś o moście, na który ma wpływ ciśnienie w oponach? :)

    Tu masz odpowiedni fragment:

    ">>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie
    kolein etc.

    > Ma związek 1:1.

    He he he :D
    Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

    Dobre!"

    Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
    ciśnienia w oponie.

  • 68. Data: 2016-08-11 10:12:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > He he he :D
    > Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

    Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
    Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
    sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
    podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
    rozumiesz.

    > Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
    > ciśnienia w oponie.

    O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
    tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)

  • 69. Data: 2016-08-11 16:25:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta

    przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
    To jak?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 70. Data: 2016-08-11 17:17:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:

    > przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
    > To jak?

    e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie

    wezmy konkretny przyklad:
    kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T
    waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku
    tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm
    (taka dosc mocno ugieta)

    teraz pompujemy do 4 bar
    waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar,
    zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm

    im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze
    kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie,
    zniszczenie ...

    WS