  • 1. Data: 2016-07-27 09:50:55
    Temat: Ford - konsola nie chce się włączyć
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jaka jest przyczyna, że w Fordzie od czasu do czasu (raz w zeszłym
    roku a w tym już dwa razy w odstępie miesiąca) po przekręceniu
    kluczyka nie "zapala się" konsola?
    Wszystko jest czarne: nie działa obrotomierz, prędkościomierz,
    wskaźniki temp i ciśnienia, kontrolki migaczy. Wszystkie LCD są
    wyłączone. Radio włączone ręcznie wyświetla komunikat "aktywny tryb 1
    godzinny" czyli zachowuje się identycznie jak przy wyjetym kluczyku.
    Silnik odpala normalnie, migacze i światła działają tylko ich
    kontrolki nie.
    Problem sie usuwa odpinając na chwilę klemę od aku albo poprzez
    autonaprawę po dluższym postoju np. po nocy.
    Zanim pójdę do serwisu i usłyszę "uszkodzony sterownik konsoli,
    wymiana 8k PLN" moze da sie ustalić coś wiecej - może ktoś już miał
    ten problem? Pacjent to nowy Transit.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-07-27 11:56:23
    Temat: Re: Ford - konsola nie chce się włączyć
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > normalnie, migacze i światła działają tylko ich kontrolki nie.
    > Problem sie usuwa odpinając na chwilę klemę od aku albo poprzez
    > autonaprawę po dluższym postoju np. po nocy.

    to co robisz to nic innego jak zresetowanie sterownika. zlokalizuj
    wiązkę która do niego idzie i sprawdź taki trywiał jak kontak wtyczki z
    gniazdem (zwyczajnie wyjmij i włóż wtyczkę). Spodziewalbym sie wtyczki
    od strony skrzynki bezpieczników.

    Zawieszenie się może być też możliwe jeśli odpalasz na słabym
    akumulatorze i napięcie spada poniżej kilku V. Ale po pierwsze gasla by
    ci decha podczas uruchamiania silnika a po drugie raczej w zimie a nie
    środku lata.

  • 3. Data: 2016-07-27 11:58:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    sprawdz jeszcze bezpieczniki wyjmując i wkładając je na miejsce -
    prawdopodobieństwo zaśniedzenia jest bardzo małe ale teoretycznie możliwe.

    radio fabryczne moze brac informacje o wlaczeniu silnika z CAN - nie
    montowales jakiegos CANowskiego alarmu może?

  • 4. Data: 2016-07-27 14:00:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Jul 2016 11:56:23 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    wtyczki z
    > gniazdem (zwyczajnie wyjmij i włóż wtyczkę). Spodziewalbym sie

    Też to podejrzewam, która skrzynka w komorze silnika czy w kabinie?
    Jesli to problem ze stykiem to czemu w takim razie nie łapie kontaktu
    podczas jazdy gdy są wibracje? Mi to wygląda jak zawieszenie
    kontrolera przy starcie i pozostanie w tym stanie (watchdoga nie
    ma??).
    W historii pojazdu jest " wymiana wiązki elektrycznej", było to
    jeszcze na gwarancji za poprzedniego wlasciciela więc nie znam
    szczegółów naprawy.

    W ogóle dzieją się inne dziwne rzeczy, które wcześniej się nie
    działy: resetuje się codziennie rano licznik dzienny i średnie
    spalanie (nie ma takiej opcji w menu aby takie zachowanie włączyć).
    Przy odtwarzaniu mp3 z pendrive wyłącza się dźwięk po kilkunastu
    sekundach jeśli silnik nie pracuje. Odtwarzanie idzie dalej bo
    licznik czasu na lcd odlicza czas utworu tylko dźwięku nie ma...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-07-27 14:36:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Też to podejrzewam, która skrzynka w komorze silnika czy w kabinie?

    nie znam fordów (tym bardziej ze nie wymieniles modelu) ale szukalbym w
> [...]

    > podczas jazdy gdy są wibracje? Mi to wygląda jak zawieszenie kontrolera
    > przy starcie i pozostanie w tym stanie (watchdoga nie ma??).
    widzialem już parę razy zawieszone centralki. Podczas jazdy dziala bo
    wibracje poprawiają ci kontakt a jak zostawiasz na noc temperatura(jej
    zmiana) powoduje rozszerzanie i kurczenie się metalu (czytaj styka a
    potem nie styka). we wtyczkach obejrzyj blaszki - może one naprowadzą
    ciebie na trop
    > W historii pojazdu jest " wymiana wiązki elektrycznej", było to jeszcze
    > na gwarancji za poprzedniego wlasciciela więc nie znam szczegółów naprawy.
    trop pasuje...

    > W ogóle dzieją się inne dziwne rzeczy, które wcześniej się nie działy:
    > resetuje się codziennie rano licznik dzienny i średnie spalanie (nie ma
    > takiej opcji w menu aby takie zachowanie włączyć). Przy odtwarzaniu mp3

    to oznacza, ze przez noc traci zasilanie do dechy (stałe +12V). Sprwadź
    czy dochodzi - zacznij od wyjęcia radia i pomierzenia tam czy pojawiają
    się tam napięcia +12V stałe i +12V ze stacyjki

    w skrzynce bezpieczników poszukaj grubszych kabli(grube a mało sztuk) i
    je też poodpinaj.

    > z pendrive wyłącza się dźwięk po kilkunastu sekundach jeśli silnik nie
    > pracuje. Odtwarzanie idzie dalej bo licznik czasu na lcd odlicza czas
    > utworu tylko dźwięku nie ma...

    brak jednego z napięć?