  • 81. Data: 2016-08-11 23:34:17
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.08.2016 21:59, masti wrote:

    > a choćby tu:

    I gdzie tu masz nieprawdę?

    Shrek

  • 82. Data: 2016-08-12 01:22:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > I gdzie tu masz nieprawdę?

    To się nie uda :)
    Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.

    Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
    badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
    (co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
    ilustracji zasady), bo:
    a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
    b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
    jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
    c) sztywność boków opony

    Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
    obrotowym koła.

  • 83. Data: 2016-08-12 09:35:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > I gdzie tu masz nieprawdę?

    to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
    wiecie.

    To jak tam z tym rowerem?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 84. Data: 2016-08-12 09:39:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.08.2016 09:35, masti wrote:

    > to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
    > wiecie.

    No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?

    > To jak tam z tym rowerem?

    Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu
    odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę
    powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie?

    Shrek

  • 85. Data: 2016-08-12 10:45:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?

    twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
    opony?

    ja rozumiem. ty udajesz, że nie.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 86. Data: 2016-08-12 11:59:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.08.2016 10:45, masti wrote:

    > twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
    > opony?

    Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu
    doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń),
    a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc
    nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to
    co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją
    powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu -
    mają nawet te same jednostki.

    Shrek

  • 87. Data: 2016-08-12 16:31:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
    > badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest

    Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-)

    Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-)

    J.