eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 87

  • 71. Data: 2016-08-11 17:35:45
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
    >
    >> He he he :D
    >> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
    >
    > Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
    > Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
    > sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
    > podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
    > rozumiesz.
    >
    >> Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
    >> ciśnienia w oponie.
    >
    > O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
    > tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)
    >

    Idź już idź, i przestań pierdolić głupoty, bo niczego ciekawego nie masz
    do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty niż czytanie twoich
    wypocin.

    Erudyta się kurwa trafił :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 72. Data: 2016-08-11 17:43:00
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
    >> W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
    >>
    >>>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
    >>>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
    >>>>>>>
    >>>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
    >>>>>>
    >>>>>> Policz sobie.
    >>>>>
    >>>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
    >>>>>
    >>>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
    >>>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
    >>>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
    >>>
    >>> Jest was tu podobnych debili więcej?
    >>> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
    >>> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
    >>>
    >> Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
    >> To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
    >> mniejsze od twojego numeru buta ?
    >
    > Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.
    >
    Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
    To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
    pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.


    Pozdrawiam


  • 73. Data: 2016-08-11 17:51:10
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:

    >>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow
    sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
    ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
    >>>
    >>> Jakoś nie jestem przekonany :)
    >>
    >> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
    >> ile wzrósł nacisk
    >
    > Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
    > zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
    >
    > Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
    > którą opona działa na daną powierzchnię.
    > Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
    > opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
    > jednostkowy.
    >
    > Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
    >
    Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
    A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
    nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. Może się zwiększyć jeśli
    spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
    Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
    opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
    z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.


    Pozdrawiam


  • 74. Data: 2016-08-11 18:34:38
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "RadoslawF"


    >>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i
    >>>> jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi
    >>>> ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby
    >>>> dlaczego mieli nie skorzystac.
    >>>
    >>> Jakoś nie jestem przekonany :)
    >>
    >> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
    >> ile wzrósł nacisk
    >
    > Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
    > zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
    >
    > Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
    > którą opona działa na daną powierzchnię.
    > Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia
    > styku
    > opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
    > jednostkowy.
    >
    > Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
    >
    Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
    ---
    Nacisk jednostkowy to nacisk na wybraną jednostkę powierzchni. O ile cały
    nacisk w ogóle nie zależy od ciśnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo
    zmienia się powierzchnia.

    A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
    nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy.
    ---
    Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciśnienie wytrzyma opona.

    Może się zwiększyć jeśli
    spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
    ---
    Nie, zmniejsza się zawsze bo jest kwestią udziału jaki ma masa samochodu do
    nacisku wywołanego ciśnieniem w oponie.

    Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
    opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
    z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.
    ---
    Aha


  • 75. Data: 2016-08-11 19:37:58
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: masti <g...@t...hell>

    WS wrote:

    > On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:
    >
    >> przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
    >> To jak?
    >
    > e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie

    to przypomnę wątek
    >> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
    >> ani na most.
    >
    > Ma związek 1:1.


    I powtórze pytanie. przy jakim ciśnieniu w oponach roweru zawalę most?

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 76. Data: 2016-08-11 19:38:43
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
    >> W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
    >>> W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
    >>>
    >>>>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
    >>>>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
    >>>>>>>
    >>>>>>> Policz sobie.
    >>>>>>
    >>>>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
    >>>>>>
    >>>>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
    >>>>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
    >>>>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
    >>>>
    >>>> Jest was tu podobnych debili więcej?
    >>>> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
    >>>> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
    >>>>
    >>> Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
    >>> To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
    >>> mniejsze od twojego numeru buta ?
    >>
    >> Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.
    >>
    > Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
    > To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
    > pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.
    >
    mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
    załadować?


    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 77. Data: 2016-08-11 20:06:42
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.08.2016 19:38, masti wrote:

    > mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
    > załadować?

    Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
    od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
    ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
    od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.

    Shrek


  • 78. Data: 2016-08-11 21:23:41
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
    >
    >> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
    >> załadować?
    >
    > Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
    > od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
    > ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
    > od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
    >
    to nie ja mylę. przeczytaj wętek

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 79. Data: 2016-08-11 21:50:46
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
    > Shrek wrote:
    >
    >> On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
    >>
    >>> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
    >>> załadować?
    >>
    >> Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
    >> od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
    >> ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
    >> od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
    >>
    > to nie ja mylę. przeczytaj wętek

    A gdzie konkretnie, bo długi jest?

    Shrek


  • 80. Data: 2016-08-11 21:59:21
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
    >> Shrek wrote:
    >>
    >>> On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
    >>>
    >>>> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
    >>>> załadować?
    >>>
    >>> Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
    >>> od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
    >>> ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
    >>> od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
    >>>
    >> to nie ja mylę. przeczytaj wętek
    >
    > A gdzie konkretnie, bo długi jest?
    >
    a choćby tu:
    >>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
    >>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
    >>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >> Nieprawda.

    >Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
    >na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
    >Newton i jak na razie się sprawdza;)

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: